• İzEdebiyat > İnceleme > Din |
81
|
|
|
|
Kuran'ı Kerim'de ilk peygamberin Hz. Adem olduğunu bildirilir. Hz. Adem'den sonra Kuran'da adı geçen ikinci peygamber Hz. Nuh'tur. Hz. İbrahim ise, Hz. Nuh'tan sonra gelen ve onun soyundan olan peygamberdir. |
|
82
|
|
|
|
diğer iki bölümün devamı işte...! |
|
83
|
|
|
|
Neyi nasil Kurban edelim? |
|
84
|
|
|
|
Son sözler döküldü o güzel dudaklarından hasreti ekti tarihe özlemler koca çınarlar oldu yüreklerde |
|
85
|
|
|
|
Katolik hıristiyanlarının "dini lider" olarak kabul ettiği Papa 16. Benedict'in ülkemize gelmesiyle birlikte bazı kimselerin gözleri hıristiyanlığa çevrildi. Ben de bu konuda bir araştırma yapma ihtiyacı hissettim |
|
86
|
|
|
|
bir film, ya korku filmidir, ya macera, ya aşk ya da komedi filmidir. Allah bizim için bütün bu konuların hepsini içeren bir film yaratır. Korku duyarız; korku filmi olur, severiz; aşk filmi olur… |
|
87
|
|
|
|
Kendi öğretmeni ve terbiyecisi olan başkasının öğretmeni ve terbiyecisi olandan daha fazla yüceltilmeye layıktır.
Dil yırtıcı bir hayvan gibidir, serbest bırakılırsa yaralar.
Her insanın değeri, yaptığı iyiliklerledir.
Kim, “Bilmiyorum” sözünü terk ederse, hayati organları yaralanmış gibi olur. |
|
88
|
|
89
|
|
|
|
Psikanaliz kurban kesmeyi insandaki "öldürme" ve "kan akıtma" içgüdüsünün yüceltilmesi (süblimasyon) olarak görür. Kurban kesmekle insan bu "kan dökme" arzusunu tatmin etmiş olur. Bu arzu veya hayvansal içgüdü bu şekilde tatmin ve telafi edilemediği takdirde insanın herhalde daha çok kan dökmesi kuvvetle muhtemel olsa gerek ! |
|
90
|
|
|
|
Hz. Meryem, hayatının her anında Allah’a yönelen ve O’na yürekten bağlı olan samimi bir mümin. Allah, İmran ailesini alemlere üstün kıldığı gibi, ailenin bir bireyi olan Hz. Meryem’i de seçmiş, onu ‘güzel bir bir bitki gibi’ yetiştirerek tüm kötülüklerden arındırmış ve alemlerin kadınlarına üstün kılmış. |
|
91
|
|
|
|
Millî ve manevî değerlerin zaafa uğratıldığı, inançların hayatın dışına itildiği zor bir zamanda yaşıyoruz. Maddenin manaya baskı yaptığı, hatta galebe çaldığı bu çağda hayata imanın nuruyla bakabilmek, içimizde çıkmazlar oluşturan pek çok meseleye çözümler getirebilecektir. Yeter ki bakışımızı çağa göre değil, İslam inancının getirmiş olduğu temel ilkelere göre şekillendirelim. Gerçek mümin odur ki İslam’a çağın gözüyle bakmaz, çağa İslam gözlüğüyle bakar. Bu iki bakış açısı birbirinden çok farklıdır. Birincide çağın değerleri, ikincide İslam’ın değerleri esas alınmaktadır. Elbette esas olan İslam’ın kıymet hükümleridir.
|
|
92
|
|
|
|
9 yaşındaki bir kızla babası yaşındaki bir adamın birlikteliği günümüzde ideal bir evlilik örneği oluşturamadığı gibi Muhammet’in daha sonra karılarının sayısını 9’a çıkarması da günümüz için maalesef iyi ve güzel örnekler oluşturamaz. Böyle bir aileyi gençlerimize nasıl örnek bir aile olarak göstereceğiz? Böyle bir modelin günümüz toplumunda çok büyük psikoseksüel sorunlara yol açması, sakıncalar doğurması kaçınılmazdır. |
|
93
|
|
|
|
oku kardeşim dinin varsada yoksada |
|
94
|
|
|
|
Toplumda, ‘ateş olmayan yerden duman çıkmadığına’ inanılır. Bu söz genellikle iftiraların inandırıcılığını artırmak için söylenir. Kur’an’da, Hz. Yusuf’un kendisinden "murad almak" isteyen vezirin karısının iftirası nedeniyle, yedi yıl zindanda kaldığı bildirilir... |
|
95
|
|
|
|
Hepimiz biliyoruz ki dünya bir imtihan salonudur. Bu salonda her gün sınanıyoruz. Fakat sınanma süresi ve sınanma şekli herkes için aynı değil. Allah herkesi aynı şartlarda imtihan etmiyor. Bazılarını yoksullukla, bazılarını hastalıklarla, bazılarını felaketlerle imtihan ediyor. Yoksulluk da bir çeşit imtihandır. Kişi sadece çalışmakla zengin olamaz. Özünde çalışmak ve gayret olsa da zenginlik bir nasip işidir. Bazıları fakirlikle imtihan edilirken bazıları da zenginlikle imtihan ediliyor. Bu anlayışla hayatımıza çekidüzen vermeliyiz. |
|
96
|
|
|
|
Kovulmuş Şeytandan Allah’a Sığınırım... Sığınırım çünkü o, sürekli insanı sürekli gözleyerek, ne şekilde saptıracağının planını yaparak, kendisine uyanları azaba götürmeye and içmiş. Allah’ın varlığına, gücüne ve ilmine yakından tanık olmuşken itaati değil isyanı seçmiş. |
|
97
|
|
|
|
Bu dünyayı biz yaratmadıysak nasıl özgür olabiliriz ki.Bir filozof: " Ben Tanrı'sız bir yerde yaşamak istiyorum” der.Tanrı olmadığında mutlu olabilecek miyiz? Hayat bize hep mağlubiyeti öğrettiyse ve haksızlıkları önleyememeyi öğrettiyse bu dünyada kötülük yapanların yaptıkları yanlarında kar mı kalacak. |
|
98
|
|
|
|
orucumuz nasıl bir anlam taşır? |
|
99
|
|
|
|
İnsanı diğer varlıklardan ayıran,onun düşünme ve idrak edebilme kabiliyetidir.Bunun dışında,öteki canlılardan çok fazla bir farkımız yoktur. |
|
100
|
|
|
|
İnsan haramı nasıl bir yanılgı sonucu seçer? O an insanı çeken şey nedir?.. |
|