..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Iþýk verirseniz, karanlýk kendiliðinden yitecektir. -Erasmus
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Sinema ve Televizyon
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Kýzý Aldým Çýrýlçýplak
Ýsa Kantarcý
Þiir > Aþk ve Romantizm

Kýzý Aldým Çýrýlçýplak tramvaydan bakýyor gökyüzü susamýþ çocuklar gibi ne güzel memelerdi onlar genç kýzýn sürüye sürüye götürdü bavulunu beyazdý memeleri bavulu çekince ezildi memeleri meme çatalý çýktý ortaya tramvaydan bakýyor gökyüzü kumraldý bir daha asla unutamam tramvaydan bakýyor gökyüzü susamýþ çocuklar gibi bir genç kýzdý simsiyah giyinmiþti s.ktiðim siyahýný asla sevmedim tramvaydan bakýyor gökyüzü annemi

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
 Sinema Kültürel Meselemiz Haline Ne Zaman Gelecek?  (Yûþa Irmak)

Ülkemizin kabuk deðiþtirerek geliþmeye çalýþtýðý bir dönemdeyiz. Çok sancýlý, sýkýntýlý bir döneme girdik girmesine ama hepimizin de üzerine düþeni yapmaktan sorumlu olduðunu hatýrlatmak gerek.
 Bizler Beyazcama Gömülürken Ülkede Neler Oluyor  (Ahmet Zeytinci)

Batý Dünyasý artýk pek de televizyon seyretmiyor. Hadi ya televizyon seyretmeden olur mu, demeyin sakýn. Batý aþmýþ artýk bunlarý, bol bol okuyorlar, bilim ile uðraþýyorlar... Ben sabah metroya bindiðim zaman karþýmdaki beþ kiþiden dördü cep telefonu ile uðraþýrken, bütün metroda bir ya da iki kiþiyi kitap okurken görüyorum ancak... Ne kadar vahim bir durum... Geliþmiþ ülkelerin bir çoðunda televizyona artýk aptal kutusu diyorlar, az geliþmiþ ülkelerde eðitim düzeyi düþük insanlarýn televizyonlarda, daha fazla zaman geçirdiðini söylüyorlar... Yugoslavya’nýn seneler önce nasýl daðýldýðýna ait yýllar önceki bir anekdot gerçekten çok manidardýr... Mareþal Tito’nun ülkesinde ’’Bizler dizilere ve filmlere gömülüp televizyon baþýndan kalkmazken, ülke elden gidiyormuþ ve de gitmiþ de haberimiz olmamýþ.’’
 Türk Sinemasýnýn Ezberini Bozan Yönetmen  (Yûþa Irmak)

On sekiz yaþýmdan beri aldýðým filmleri bilgisayarýma kopyalayýp bugün devasa bir film arþivi sahibi oldum. Yani bugün 43 yaþýndayým ve 17 bine yakýn film arþivim var...
 Jeux D'enfants - Cesaretin Var mý Aþka?  (rey'an yüksel)

Sophie was back in the game! Pure, raw, explosive pleasure! Better than drugs, better than smack! Better than a dope-coke-crack-fix-shit-shoot-sniff-ganja-marijuana-blotter-acid-ecstasy! Better than sex, head, 69, orgies, masturbation, tantrism, Kama Sutra or Thai doggy-style! Better than banana milkshakes! Better than George Lucas's trilogy, the muppets and 2001! Better than Emma Peel, Marilyn, Lara Croft and Cindy Crawford's beauty mark! Better than the B-side to Abbey Road, Jimmy Hendrix and the first man on the moon! Space Mountain, Santa Claus, Bill Gates' fortune, the Dalai Lama, Lazarus raised from the dead! Schwarzenegger's testosterone shots, Pam Anderson's lips! Woodstock, raves... Better than Sade, Rimbaud, Morrison and Castaneda! Better than freedom, better than life!
 The Man Who Wasn’t There 2001 (Orada Olmayan Adam)  (Yûþa Irmak)

Gözle görülemeyen bir quantum parçacýðý ile kimsenin “görmediði” bir berber arasýnda ilinti kuran Coen Kardeþler’in, Ed Crane’e biçtikleri rol mutlak deðil, bir film-noir gereksinimindendir herhalde… Çünkü kaderimizin fonksiyonunun karanlýk ya da aydýnlýk yüzlerce olasýlýktan birine çökmesinde tercihlerimizin ve “fýtratlarýmýzýn” da etkisini yadsýya bilir miyiz?
 Yan Yattý Çamura Battý Haberleri  (Ahmet Zeytinci)

Ben bu kanallarýn haberlerine ''Yan Yattý Çamura Battý.'' haberleri diyorum. Kedi aðaca çýkmýþ, benim kedim deðil, vatandaþýn kedisi haliyle, itfaiye teþkilatý durur mu, hemen olaya müdahil olmuþ, tabi sonra mutlu son, kedi kurtarýlmýþ. Kediyi kurtaran itfaiyeciler günün kahramaný... Kedi kendini kurtaran itfaiyeci amcalarýna miyav miyav ve de miyav diyerek, yanaklarýný yalayarak teþekkür bile etmiþ. Ha bu arada Güney de bir yerde ormanlarýmýz yanýyormuþ, sonra baþka bir haber, çatýþma da üç askerimiz þehit olmuþ, beþ askerimiz yaralanmýþ, çok da önemli deðil bu kanal için.
 Çit Filminin Düþündürdükleri (Rabbit - Proof Fence 2003)  (Yûþa Irmak)

Beyazperdeye gerçek bir hayat hikayesinden aktarýlan filmin kitabýný ne zaman okudum hatýrlamýyorum. Dün gece uykum kaçtý, sýrf uykum gelsin diye seyrettiðim filmi iki kere arka arkaya not alarak seyrettim. Bir baktým tam 4 sayfa el yazýmla not almýþým… Filmin de kitabýn da üzerimde etkisini yadýrgamýyorum, ancak bu üç tatlý kýzýn hikayesi gerçekten insanýn yüreðini burkuyor…
 Ýklimler / Film Eleþtirisi  (osman tatlý)

Kadýn erkek iliþkileri beklentilerin kurbaný olma yolunda ilerliyor. Ýki farklý dünyadan, iki farklý yürekten ve farklý coðrafyalardan gelip, yola çýkanlarýn aralarýndaki, beklenti sýnýrlarýný kaldýramamalarý felaketleri oluyor. Çünkü coðrafyalarda iklimler farklý yaþanýr ve kendine özgü bir örtüsü vardýr.
 Kurtlar Vadisi  (ESRA BAYKAL)

“Sonunu düþünenin KAHRAMAN olamadýðý vadinin HÝKAYESÝ...”
10 
 120 / Film Eleþtirisi  (osman tatlý)

O gece hayatýmýn en kararsýz anlarýný yaþadým. Bir yandan çaresizce silah bekleyen binlerce asker, subay, Süleyman: Harbin tam ortasýnda cephesiz kalmýþ her evden bir Süleyman, her evin bir oðlu, bir babasý ve diðer yandan hem çocukluklarýna doyamamýþ, bahar yaþamamýþ fidanlarýmýz. Hiçbir þey yapamadan yüreðimin bir yarýsý, gitmeyin çocuklar, yapmayýn diye yalvardý, haykýrdý. Diðer yarýsý ise durmayýn, koþun hemen gidin, dedi"
11 
 Delicatessen - Þarküteri  (rey'an yüksel)

“Hiç kimse tamamen kötü olamaz; ya onlarý þartlar kötü biri yapmýþtýr ya da kötü iþler yaptýklarýný bilmiyorlardýr.”
12 
 25. Saat Filmi  (Yûþa Irmak)

Þehirler ve insanlar, ancak keder ve acý ile inþa olurlar; ama, fakat ve lakin önce tahrip olmasý gerekir týpký Anka kuþunun küllerinden doðabilmesi için önce yanmasý gerektiði gibi… Keskin duruþlarýn iyi kalite politik bir bakýþ açýsýnýn, insanlýk hallerinin yuvarlak ve yumuþak hatlarýyla iç içe geçebildiði, baþarýlý bir film olan 25. Saat’i yýllar sonra tekrar seyredip kritiðini yapmak ancak bugüne nasip oldu…
13 
 Bir Yeþilçam Emekçisi: Cem Erman  (kemal düz)

... konu yedinci sanat..hele birde o yýllar.. yani “sinemalý yýllar “ olunca…bize pek laf düþmüyor: yýllarýný sinemaya vermiþ, ancak karþýlýðýný alamamýþ bir sinema emekçisinin yanýnda….bir zamanlarýn yakýþýklý jönü, baþrol oyuncusu, sonraki dönemlerin karekter oyuncusu...
14 
 Scenes Of A Sexual Nature (Aþk Manzaralarý) Filmi Üzerine  (Yûþa Irmak)

Bir okuyucumun “çok iyi” ve “etkilendim” dediði ve benim de izleyip fikirlerimi söylememi istediði “Aþk Manzaralarý” filmini nihayet ben de izledim. Peki nasýldý film? Kýsaca söyleyeyim: Ýticiydi!
15 
 Yasak Ayva Yenir mi  (Ahmet Zeytinci)

Zaman zaman ayvada yenir elmada, ancak bu elmalar ile bu ayvalar farklý sizin de fark ettiðiniz gibi. Bir zaman mafyavari dizilerden býkmýþtýk, þimdide bunlar. Yaþý biraz fazla olanlar Dallas Dizisini hatýrlarlar. Orada da türlü entrikalar, birbirine madik atmalar vardý. Þimdi sýký durun, inanýn bu Yasak Ayva Dizisi, ’’Ben Yasak Ayva diyorum siz anlayýn iþte’’ Dallas’a, orada ki Ceyar’a rahmet okutur, onlarý mumla aratýr.
16 
 Bize: "Bol Acýlý" Aþk Lütfen…  (Yûþa Irmak)

Michael Curtiz’in Casablanca’sýnda, “aþk insaný baþkalarýna karþý daha iyi yapýyorsa, daha diðerkam kýlýyorsa gerçek aþktýr” demiyor muydu? Tutkuyla istemenin diðer adý olan aþk’ýn gerçekliðini test eden þeyin “yitirmeyi tercih edebilmek, karþý tarafýn iyiliði için gerekirse vazgeçmek” gibi bir paradoks olmasý, geçen yüzyýlda kaldýðýný sandýðýmýz “aþkýn” bir haldi…
17 
 Amistad Filmi ve Türkiye’ye Gelen 70 Afrikalý Devlet Baþkanlarý  (Yûþa Irmak)

Evet, bazýlarý gerçekten zenci doðar… Kimi, dünyaya gözlerini bir milyarder olarak açar. Annesine muhtaçken statü sahibidir kimi, hangi okullara, kolejlere ve üniversitelere gideceði bellidir, kimleri yöneteceði, kimlerle dostluk edeceði ve hatta tüm akrabalýk iliþkilerinin ona neler kazandýracaðý…
18 
 Big Eyes (Büyük Gözler) 2014 Filmi Üzerine  (Yûþa Irmak)

Ýki insaný birbirine baðlayan bir sýrrý düþünün… Þimdi birbirine bu sýrla sýmsýký baðlanmýþ iki insandan birinin varlýðý, diðerinin yok olmasý anlamýna geldiðini de düþünün… Peki bu dayanýlýr bir þey mi?
19 
 Üç Maymun / Film Eleþtirisi  (osman tatlý)

Batýlýlaþma ya da AB yolculuðun adý saný, içeriði tartýþýla dursun sanat dünyasýndaki hareketliliðin, kimliðinin, misyonunun, vizyonunun adýný koymak önemlidir. Çünkü aydýnlanmýþlarýn(!) farklý farklý tünellerden ýþýða doðru yürüyüþleri ve insanlarý bulunduklarý yere çaðýrmalarý sanatýn eðilimlerini çözümleþtirmeyi zorlaþtýrýyor. Böylece sanat dünyasýnda kutuplaþmalar artmaktadýr.
20 
 Neþeli Hayat  (osman tatlý)

Skeçlerle tanýnan ve halkýn beðenisini kazanan oyuncularý farklý – baþarýsýz – rollerde görmek baþarýlarýný gölgeleyen bir durum olmuþtur. Erdoðan, zayýf oyuncularla baþarýlý bir film çýkmayacaðýný filmin gösterime girmesinden sonra anlamýþ olmalýdýr. Baþta dediðim gibi Erdoðan kendisine oynamak istemiþtir. Farklý bir film çekme derdine düþmüþtür. Filmin baþarýsýzlýðýný çok önemsediðini sanmýyorum. Erdoðan için önemli olan farklý bir þeyler denemek, gelecekte kendi tarzýný oluþturmak istemesidir.

1 2 3 4 5 6 7 8 9  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Yasak Ayva Yenir mi
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Yan Yattý Çamura Battý Haberleri
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Kurtlarýn Yavrularý
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Bize: "Bol Acýlý" Aþk Lütfen…
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Uyusun da Büyüsün Niiinniii
Ahmet Zeytinci
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
25. Saat Filmi
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Yatakodasýnda (In The Bedroom 2001)
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon
Yeniden Sev Beni (Reconstruction 2003)
Yûþa Irmak
Eleþtiri > Sinema ve Televizyon

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.