..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yûşa Irmak




3 Şubat 2012
Kar ve Tipi Sonrası Nefsi Islah Çizgisi  
Yûşa Irmak
Ne zaman kış ve kar ile ilgili bir yazı yahut şiir görüp okusam, aklıma hep tedbir almak gelir istemsiz… Kış gelince insanlar tedbir alırlar yollarda, hanelerde, iş yerlerinde! Kar yağınca araçlar kaymasın diye zincir takarlar sürücüler! Yanlarında takoz ve çekme halatı bulundururlar…


:AFDA:
Ne zaman kış ve kar ile ilgili bir yazı yahut şiir görüp okusam, aklıma hep tedbir almak gelir istemsiz… Kış gelince insanlar tedbir alırlar yollarda, hanelerde, iş yerlerinde! Kar yağınca araçlar kaymasın diye zincir takarlar sürücüler! Yanlarında takoz ve çekme halatı bulundururlar…

Sizce içinde bulunduğumuz bu çağda bir nevi manevi kış mevsimi değil midir?

Evet, her zeminin kaygan olduğu bir çağ ve kar sonrasında boranın da etkisiyle adeta her yol oynak, gidilen tüm yolların etrafı da uçurumlarla dolu sanki… Bizler kaymamak için zincirlerle kenetlenmiş gibi kuvvetli bir dayanışma içinde olmalıyız şu ahir zaman diliminde. Başta şahsı manevilerimizi kurtarmak için, harama düşme tehlikesiyle karşı karşıya olanları engelleyecek birer tabiri caiz ise takoz koymalıyız. Düşüp yuvarlananları çekme halatıyla çekip kurtarmalıyız…

İnsan sadece kendisi için yaşamamalı zira, başkalarını da düşünmeli değil midir… “Kimin himmeti milleti ise, o kimse tek başıyla küçük bir millettir.” derler eskiler. Bu yüzden düşünmeliyiz tüm sevdiklerimizi…

Ey, kış mevsiminin kar soğuğunda gezen yerliler(insanlar)! Ey gönül Kabe’sinde hâlâ sütre taşıyan eşi zor bulunan nadir kardeşlerim! Allah rızası için, Muhammed aşkı için, lütfen gözyaşlarıyla girin insanların ruh dünyasına artık… Çektiğiniz veya çekmekte olduğunuz, her çile, ızdırab toprağını başta manevi dinamiklerinizle şavk ve ihlas zonklamasıyla kuvvetlice itelim üzerimizden! Yol açalım özümüzden, yüreklerimizden yükselen, vicdanlarımızdan fışkıran insan olmaklığın bahşiyle o fıtri besteye…Evet, iç sesinize, melek duanıza ve kelamınıza, ruh şelalesinin bengisuyuna ve ati şafağına… Yollar açılsın! Hatta açın ki, şafak tülleri çekilsin vedahi hakikat güneşi bütün ihtişamıyla gönül gözlerinize görünsün artık!

Mevsim kış elleri öpülesi yüce insanlar…Her taraf kar ve buz kaplı öyle değil mi? Adımlarımızı ihtiyatla atmanın vakti! Kaymayalım kar sonrası buz tutacak alçak zeminlerde! Düşmeyelim, düşürmeyelim kimseyi esfali safiline…




http://twitter.com/yusairmak
https://www.facebook.com/yusairmak
yusairmak@hotmail.com



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Günbatımı Eski Bir Masada Başladı Her Şey
Kaygı ve Endişe İnsanı İnsanlıktan Çıkartır
Benjamin Button'un Tuhaf Hikayesi'nin Düşündürdükleri
İki Burçlu Bir Kale: Zaman!
"Güzel"in Anadilini Konuşursak Ne Olur?
Güzelliğin Evine Kurulmak
Dünyaya Açılan Yol
Kendini Anlatma Şekli
Boş Çerçeve
Sesler

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
13 - 14 Yaşındaki Kız Çocukları Hakkında…
İşlenmemiş Cevherler Ülkesi: Türkiye
Sonbahara Birlikte Yürümek
Yağmurda Koşamayanlar
Geçmişi Geçmişimiz Olan Şehir: Bosna - Hersek
Ruhu Vurgun Yemiş Dalgıçlar
Abdülhamid, Abdülhak Hâmid ve Karındeşen Jack
Ezberlerin Bilimsel Kılıklısı Bir Felakettir
Gidene Yol, Kalana Yer Vermek
Eşek Edebiyatı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hicran Nağmesi [Şiir]
Geldim [Şiir]
Sakin Bir Acı [Şiir]
Sözün Çiçeği [Şiir]
Sevgiliye Hasretle [Şiir]
Geceye Kâside [Şiir]
Benimle Ölür Müsün? [Şiir]
Gözbebeği Turşusu [Şiir]
Beste-i Nigar [Şiir]
Bilemezsiniz [Şiir]


Yûşa Irmak kimdir?

Felsefe ve edebiyat aşığı! Yayıncı, gazeteci ve kitapsever. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yûşa Irmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.