..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




23 Haziran 2019
Kurtuluşun Felsefesi 156  
Bayram Kaya
Vücudun içinde her biri kendi bir birimlik süresi içindeki kendi işlevi içinde birbirine bağıntı olup biten kalp, karaciğer, börekler, mide, immünolojik sistem, hematol, hematol basınç, enzimler, nöron sistemi, PH ortamı, hormonsal sistem gibi eş anlı birçok parça işler ayrı ayrı organ birimler üzerinde bir anda olup biterler.


:DE:
Bu nedenle insan; egemenliğini ve hâkimiyeti milliyesini, kolektif birim zamanlı tek meşru yapı değeri üzerine oturtuyordu. Trans Atlantiki bununla yapıyor, uzaya bununla gidiyor, kanseri bunula yeniyordu.

Çünkü doğadaki sosyal oluş yanında "toplum sal üreten oluşuyla insani kolektiflik" doğada şimdilik tekti.
Bugünkü sistem de sömürü varyantlarıyla tekti.

Değilse bugünkü sistem yine "kolektif bilinçli, kolektif miras paydaş süreçlerle kolektif üretiyordu. Pay yaparken kolektif değildi.

İlk başlarda hayatın ve kişinin tekil zamanlı yaşamı olan kişi çıkarla meşruiyet, sosyal bencil oluş üzerine oturdu. Bu tutum doğada avcılık toplayıcılıkla sağlatan bir sosyal kolektif oluştu. Kolektif birim zamanı ortaya koyuştu.

Ne zamanki kolektif birim zamanlı süreçle "üreten bir sosyal oluş ve toplumsal oluş süreci" başladı; işte o zaman kişi kişisi bencil oluşun dışında, kişisi bencil oluşa dönük sağlatmalarıyla, kolektif ligi ve kolektif bencil oluş özgeciliğini ortaya koymuştu.

Artık bundan sonra kişisi bencil oluşun önünde ve çevresinde kolektif oluş vardı. Kolektif oluş kolektif sinerjini enerjisinden ötürü kişi ve kişilerin çevresini saran bir AKI olan buluttu, ruhtu.

Artık kişisi bencil zaman akışı yerine, kolektif akı'lı bencil akış, vardı. Kolektif bencilik üzerinde, kişisi bencilliği karşılama vardı. Artık kişi üzerinde kolektif bencillik ile sosyalleşme ruhu ve kolektif koşullu oluşmanın sosyal öğrenmeli entegre süreçleri vardı.

Kişi ruhu yanında bir de kişilerden bağımsız ama kişilere göre de olan kolektif sosyo toplumsa ruh vardı. Bu ruh sosyo toplumsa enerji olmanın akısıydı.

Kolektif oluş kendisine taalluk oluşla kişinin kendisinden, düşüncesinden ve kişinin isteklerinden bağımsız bir var oluştu. Kolektif oluşun hemen koşutunda ve eş zamanlı beliren mana anlayışı da ÖZGECİLİKTİ.

Kolektif akı'lı bir sosyo toplumsa başlangıçtan beri kolektif yapı akı'lı inşacı bir başlangıç vardı. İşte hâkimiyeti milliye kolektif akı içinde oluştan beri önce farkında olunmayan; sonra da kaybı yaşanmakla farkında oluştan beri meşruiyetle, kolektif birim zamanlı bu kolektif koşulların üzerine oturur olacaktı.

Kişisi bir birim zaman içinde olan bir kişi ancak bir türlü tutumla dalda meyve toplayan kişi olarak eylemli olacaktır. NASA saniyenin milyarda birini ölçmekle, 1 saniyeyi bir milyar tane parçadan oluşan entegre süre durumlar yapıyordu.

Bu durum ancak atom altı kuantum süreçlerle böyledir. Oysa biz kuantum süreçle davranamıyorduk. Kişinin bir parçalı durum içinde bir türlü olmaktan daha fazlasını yapamadığı bir birimlik süresi, kişisi birim zamandı.

Kişi bir birim zaman içinde: aynı anda hem ot toplayıp hem böcek toplayıp hem meyve toplayıp hem av peşine düşüp hem geride kalan yavrusunu gözetip hem de kendisine vaki olacak tehdidi, aynı anda yapamaz.

Bu örnekten anlayacağımız gibi bir kişi hiçbir zaman kendi birim zamanını bu tür altı parçalı bir süre durum kılamaz yani bir birim zamanda altı işi birden aynı anda yapamaz.

Oysa örnekteki gibi, hayat çok parçalı; eş anlı birçok belirmelerini aynı anda ortaya koymakla kişi adeta kuantum süreçler içindeydi.

Tıpkı kişinin yalıtımlı olan kendi vücudunun içi de eş anlı entegre durumla bu türden bir kuantum süreçti.

Vücudun içinde her biri kendi bir birimlik süresi içindeki kendi işlevi içinde birbirine bağıntı sal olup biten kalp, karaciğer, börekler, mide, immünolojik sistem, hematol sistem, hematol basınç, enzimler, nöron sistemi, PH ortamı, hormonsal sistem gibi eş anlı birçok parça işler ayrı ayrı organ birimler üzerinde bir anda olup biterler.

İşte doğadaki gibi vücuttaki gibi birçok durumla bir anda ve eş anlı süreçlerin kişiye bir yansıması vardı. Çevre içinde olunmakla çevre içinde olup biten süper zamanlar analojisi; adeta kuantum süreçlerdi.

Dış ortam içinde birbirinden bağımsız ya da birbiriyle ilintili aynı anda oluşan birçok yönlü belirimler kişiyi "kendi birim zamanı içinde" olmak kaydıyla, kendi dışındaki kendi gibi kişiler bağıntısı içinde çok parçalı olmaya zorluyordu. Bu kabil çok parçalı oluşun ilki, doğada sağlatan kolektif bir sosyal oluştu.

Farkında olunmayan süreler boyunca beliren bu zorunluluk ancak kişimizin yanında ikinci, üçüncü, beşinci, yüz beşinci vs. kişilerin bir arada entegre olması ile zorunlu ve olasıdır. Bu zorunlu olasılık ta kolektif birim zamanlı PAYDAŞLIKIKTIR. KOLEKTİF BİRİM ZAMANLI ORTAK PAYDADIR.

Yine bu durum da kolektif birim zamanlı ORTAKLIKTIR. Yani kısaca tarihsel olup biten inşa KOLEKTİFLİKTİR. Kişisi mal mülk sahipliği karşısında "kolektif egemenliktir". HAKİMİYETİ MİLLİYEDİR. Milliye veya milli sözünün kendisi zaten kolektifliktir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
İrade 1
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
El Baal Bel 1
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 1
Özneli İzinli 1
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 1)
Somut Şeyler Soyut Oluyordu 2
İttifakları Seremoni Mantığına Dönüşme 1

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahiplik İmanı 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
İlham
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15
Osmanlıda Kısmi Bir Etkin Hafıza 20
Tarihi Olan İlahi Adalet1
Sistem 11
Müruru Zaman 7

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Dehalet [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Zafer Kazandım Diyenlerindir [Şiir]
Değmeyin İşte [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © Bayram Kaya, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.