..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




28 Kasım 2019
Anlamak Gerek 16  
Bayram Kaya
Üretirken de tüketirken de temel referanslar içinde kişinin kolektif etkiyi alması mutlak zorunludur. Bu durum keyfi bir temenni değil başlangıçtaki kolektif yasaların vaz geçilmez zorunluluğudur.


:DJ:
Üretirken de tüketirken de temel referanslar içinde kişinin kolektif etkiyi alması mutlak zorunludur. Bu durum keyfi bir temenni değil başlangıçtaki kolektif yasaların vaz geçilmez zorunluluğudur.

Günümüzden itibaren gelişmişliğin artan ivmesi içinde olan geleceğin toplumları yavaş yavaş kişisi ham emeğe ihtiyaç duymayacaktı. Geleceğin toplumları yine kolektif bir güç içinde olsalar da durum böyledir.

Çünkü ürem yapacak, üretimi yapacak olan yine kolektif asıllı kolektif temelli imge ve imajlar olmakla bu kolektif imge ve imajlar her durumla her boyuta android düzleme aktarılır bir şablon olacaktı.

Kolektif temel, kolektif mirastır. Bu durum kolektif yapıların kolektif oluşla genetik kodlu DNA'sıdır. Geleceğin toplumları kişisi ham emeğe ihtiyaç duymadan bam başka süreçler içinde üretim yapsalar dahi muktedirlikleri emeğin geçmişten o ana kadar olan kolektif birim zamanlı kolektif emek olmasından kaynaklı olan etkisindendir.

Girişmeyen hiçbir şey gibi girişmeyen kişisi ham emeklerde girift biçimle düzenlenmez olacaktı. Kişisi ham emekler belli bir noktaya kadar doğaya doğru sağlatan yönelim içinde olmanın kendi kendisine düzenlenmesi içinde olacaktı. Karmaşıklaşan düzen, girişen emeklerdir.

Bizler hayatın çeşitliliği içindeyiz. Türümüzün kendi çeşitliği içinde oluşan seçmelerle bu çeşitliliğin içindeyiz. Nasıl hücre içi organ eller gibi kolektif organizasyon içinde olmaktan vaz geçemiyorsak; üreten kolektif sürecin çeşitliliği içinde de kolektif birim zamanlı organize oluşun inşa temelinden de öyle vaz geçemiyorduk.

Avcı toplayıcı dönemin sağlatma gücü sınırlaması şimdiki sürecin üretim gücü organizasyonuyla sınırlıydı. Şu halde üretim gücü organizasyonuyla sınırlı olan bir toplum içindeki kişiler; kolektif organizasyon gerekmeksizin de koruma, gözetme, kendisini kopyalar olma gibi kimi temel referanslara dayanak içindedirler.

Bu temel nedenlerle kişiler çalışsın veya çalışamasınlar organize bir toplum içinde tam da bu nedenle böylesi bir seçilime denk oluş rastlantısı nedenle vaz geçilmez asli unsurudurlar. Asli unsur kolektif refah dağıtan süreç üzerinde sıralanır.

Kolektif birim zamanlı düzene, yetenek çeşitliliğini veren yapının içinde asli unsurlar gözetilecekti. Neden? Çünki üreten organizasyon dışında olan kendi türünü, kendisini kopyalama gibi zorunlu kapsama istinaden acizlikler de yeteneğine göre ve ihtiyacına göre toplumun paydaşıdırlar.

Paydaşlı sekans yapılar gibi sömüren yapıların da mutlaka yeniden ve yeniden üretim, tüketim ve kullanım yapan bir olanaklar limiti vardır. Paydaşlı sekansa ait kişilerin kullanım, tüketim, üretim gibi limitleri kuram sal olaraktan 24 saatle sınırlıdır.

İşte bu yirmi dört saatle sınırlı olan zorunlu kısım, kişilerin yarın yeniden ve yeniden üretimlerine denk düşen eşleşmeydi. Yani bu limit kuramsal olarak kullanılacak ve tüketilecekti. Üreten emeğin çalışma gücü yirmi dört saate göre sınırlıysa da üretim gücünün ürettiği enerjinin hayatınızı sürdürme artısı, yirmi dört saatle sınırlı değildi.

Yani üretim gücünüz 24 saatte kullanıp tüketeceğinizden daha fazlasını üretiyordu. Bu fazlalık ta vücudunuzdaki potansiyel gibi dışınızda biriken "depo enerjiydi". İşte sizin sömürülmenize konu olan hile, kurgu, tuzaklar bu artı emek üzerineydi.

Tüm mesele kolektif birimli ve kolektife ait depo enerjinin; paydaşlı her bir hak edişin sahipliği dışında, seçilmişlere özgü biriken bir fazlalık öyküsünün olmaması anlamına gelir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlamak Gerek 45
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 71
Anlamak Gerek 64
Anlamak Gerek 55
Anlamak Gerek 56
İttifaklardan Ne Anlamalıyız 3
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerk 17 - 18
Anlamak Gerek 32

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlamak Gerek 26
Anlamak Gerek 38
Kurtuluşun Felsefesi 161
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Sahiplik İmanı 1
Bağ Enerjisi 1
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Tarihi Olan İlahi Adalet1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Coğrafyan Fiziğin İle Ya Fiziğin [Şiir]
Aslına Yüz [Şiir]
İzan Mizan [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © Bayram Kaya, 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.