..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > bekir berk




16 Kasım 2009
Elektrikler Kesikti, Yeni Jenerasyon Çalışamadı…  
bekir berk
Günümüz üniversite gençliğinin son gelmiş olduğu hal...


:AAFD:
Yenilenebilir enerji yasasına göre; artık kendi elektriğinizi kendiniz üretebilir hatta bunu devlete bile satabilirsiniz gibi yenilebilir bir haber var. Tamam güzel, hatta harika ama bunu yapacak olan kim peki? Hani satmak şöyle dursun, kim bu -üretim izni çıktı diye- olayı icraata dökecek olan o keskin kesim? Haber bir an için insanı tebessüme getiriyor… Eee elektrik bu, ampülde yandığı gibi yanmıyor.

Şahsen sen yapar mısın böyle bir şey, bir düşün… Veya hiç şöyle bir olaya şahit olur musun; bir gün arkadaşlar arasında takılırken:
-Olum malak gibi canım sıkılıyor, ruhum daralıyor ne yapsak ya?
-Gel aga bugün elektrik yapalım lan.. Bi’değişiklik olsun anasını satayım!
-Harbi lan süper fikir. Yapalım o’lum, hem fazlasını devlete satar akşama yemek yeriz hafız…
gibi salak bir diyalog… Tahayyül edilmesi bile saçma geliyor insana. Her şeyden önce, o elektriği üretme bilincini yetiştirecek kadar kapasiteli bir eğitim sistemimiz bile yok. Ne lisede, ne de üniversitede… Hatta üretim için gerekli alet edevata bütçe ayıracak niyetli biri bile bulamazsın günümüz gençliğinde.. Geçtin ki üretip satışa çıkarsın…

Bizim adamın elektrikten tek anladığı şey; karşı cinsle cinsel etkileşimden ibarettir “Baba o kızdan çok pis elektrik aldım valla” şeklinde. Hani kimyamız tuttu derlerdi ya eskiler, onun gibi. (Gerçi ten uyuşması için de kullanılır oldu artık bu ama neyse) Şimdi sen bu adama ‘git elektrik yap sonra da git onu sat’ dersen, o adam da sana “Niye satayım bilader kendi düşürdüğüm elektrikli manitayı” diye bir cevap verecektir haklı olarak. Çünkü onun elektrikten anladığı o kadardır ve ona gelmez öyle şeyler, terstir... Bu saatten sonra da bir şey denmez artık, zamanında ‘elektronlar vasıtasıyla transfer edilen enerji’ olarak öğrendiği enerji tanımını, kendince böyle algılamış ve bir paratoner gibi yaşamaya devam ediyor…

Hal böyleyken fazla söze ne hacet… Ülkemize ilk elektriği ve gazı getiren Sultan II. Abdülhamid’in ruhu şad olsun… Her ikisini de muntazam kullanabilen biz gençler de sağolsun…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Çeşit İş Baş - Vuruşu
Apart - Man Mantarı


bekir berk kimdir?

Aslen bir radyocu olup arada böyle denemeler yapmakta ve aynı zamanda 'Bülbülden Terennümler' in oğlu olmaktadır

Etkilendiği Yazarlar:
Bayram Ali Bülbül


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2021 | © bekir berk, 2021
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.