Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Geçtiğimiz Perşembe günü TRT 1’de sadece 4 bölüm sürecek yeni bir dizi başladı. “Seddül Bahir 32 Saat” Çekimleri 4 ay süren diziyi Yasin Uslu yönetmiş. Senaryosunu Funda Çetin yapmış. Filmde çok sayıda figüran yer alıyor. Film, Çanakkale Savaşını konu ediniyor. Seddülbahir Cephesindeki ilk 32 saatlik bölüm ele alınmış. TRT’nin iddialı bir filmi olan Seddülbahir geniş kadrosuyla dikkatleri üzerine çekiyor. İbrahim Çelikkol, Murat Ünalmış, Uğur Güneş, Dolunay Soysert, İlker Aksum, Gülsüm Ali İlhan, Deniz Celiloğlı, Timur Ölkebaş, Ahmet Mekin, Okan Yalabık gibi ünlü isimler yer alıyor. Ben, ilk bölümünü büyük zevkle izledim. Filmin bir çok sahnesinde gözlerime hâkim olamadım. Duygusal sahnelerde ağladım. Ağlamamak elde değildi. Bu vatanın nasıl vatan olduğu, nereden nereye geldiğimiz ve vatan uğruna nasıl mücadele ettiğimiz gözler önüne seriliyordu. Filmin her karesi ayrı bir güzellikteydi. Her geçen sahnede heyecan daha da artıyordu. Yerimde oturamıyordum desem yalan olmaz. Komutan, ilk etapta hiçbir yardım gelmeyeceğini bildiğinden, askerlerine “Dayanacaksınız aslanlarım. Ölümüne dayanacaksınız. Ne pahasına olursa olsun 32 saat direneceksiniz. Düşmana, Çanakkale’nin geçilmez olduğunu göstereceksiniz” diyordu. Binbaşı Sabri komutasındaki 1050 kişilik Mehmetçik, kendisinden yüzlerce de fa çok olan düşmana karşı büyük bir inanç ve imanla mücadele etti. Adeta bile bile ölüme gidiyorlardı. Ama korku zerre kadar yoktu içlerinde. İnançlıydılar, azimliydiler. Onların bu inancı ve azmi düşmanın ilerlemesini engelledi. Türkleri hafife alan düşman, “Nasıl olsa zafer bizim olacak” diye düşündüklerinden karşılarında nasıl bir milletin olduğunu hayal bile edemiyordu. Çekim olarak da film, iyi bir kaliteye sahip. Filmi izlerken, gözleriniz hiç yorulmuyor. Çanakkale Zaferi’nin anlatımı bundan daha güzel bir şekilde olamazdı diye düşünüyorum. Yeni neslin ve ilerde çocuklarımızın anlaması bakımından yerinde bir proje olmuş. Her haliyle beğeni topluyor film. Zaten bunu da ertesi gün basında genişçe yer alması ve herkes tarafından konuşulması doğru kılıyor. Filmden aldığım şu replikler, bu vatanın nasıl kurtulduğunu, kadın, erkek, yaşlı, çocuk demeden herkesin cephede gönüllü olarak yer aldığını, ve bu vatanın bu günlere nasıl geldiğini ortaya koyuyor: “Zeliha: "Ana, ben de cepheye gideceğim" Ana: "Ne yapacaksın gız başınla cephede sen?" Zeliha:" Bu memleket yalnız erlerin mi? Ben de cephe gerisinde hizmet ederim. Yaralılara bakarım. Su daşırım. Sen ne diyon Dede?" Dede: "Bu memlekette senin gibi gızlarımız olduktan sonra bu milletin sırtı yere gelmez. Bu topraklar, düşmana mezar olur. Gazan mübarek olsun gızım. Allah yardımcın olsun..." Film, o kadar çok beğenildi ki, TRT 1’de arka arkaya ikinci kez gösterimi yapıldı. Sadece 4 bölümden oluşan bu dizi Perşembe günleri saat 20.00’de ekranlarda olacak. Kaçırmamanızı tavsiye ediyorum. .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |