..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Alp Şahin




19 Aralık 2018
Devrimim Benim  
Alp Şahin
Universite yillarimdi… Bir seylerin yanlis oldugunu fark edip, birkac tane capulcu diye tabir edilen gruba sempati duydugum zamanlardi… Anayasanin sartlarini ihlal eden ulkenin yoneticisi sevmese de aslinda harbi cocuklardi.


:AADJ:
Universite yillarimdi… Bir seylerin yanlis oldugunu fark edip, birkac tane capulcu diye tabir edilen gruba sempati duydugum zamanlardi… Anayasanin sartlarini ihlal eden ulkenin yoneticisi sevmese de aslinda harbi cocuklardi. Kendilerince bir seyleri degistirmek, yanlislara ses cikararak duzene kafa tutmak istiyorlardi. Evde toplantilar yapiyorlardi, gittim. Bir – iki yuruyus duzenlediler, yurudum. Birkac slogan atiyorlardi, attim. Polisle karsi karsiya geldiklerinde dayak yiyorlardi, yedim. Her seferinde, her bir katilimimda daha ozgur oluyor, daha az korkuyor ve daha cok idealist oluyordum.

Zaman gecti… Mezun oldum. Babadan kalma dukkanda durmak yerine sokaklarda yasamayi tercih ettim. Halk icinde yaptigim konusmalar, yazilar, tweetler ve resimler ilgi cekmeye basladi. Ara ara tehdit mesajlari ve telefonlari aliyor ama yilmiyordum. Bildigimi, inandigimi ve dusundugumu soyleyemedikten sonra neye yarardim ki?

Her zaman oldugu gibi arkamda kucuk bir kalabalikla yine izinsiz bir gosteri yapmis; cumhuriyetcisinden milliyetcisine, oradan da saz calanlarina kadar tum farkli kesimlerin sempatisini toplamistim. Cumhuriyetcisi seviyordu, cunku devrimciydim… Milliyetcisi seviyordu, Hakci ve milliyetciydim, saz calani seviyordu cunku azinligin ta kendisiydim.

Iki gun gecti… Ansizin gece 3’te kapim caldi. Uyku sersemi actim. Ne oldugunu anlamadan dort polis bir anda eve girdi. Kafasina gore evi dagitti, beni de kelepceleyip merkeze atti. Ilk kez karakola goturulmustum. Sagda bos bir kodes, karsimdaki masada bir amir ve sagda solda elinde evrakla kosturan iki yalaka polis vardi. Bugun misafirleri olacagimi soylediler, oldum.

Ertesi gun uc gun onceki kalabaliktaki cocuklar beni ziyarete geldi. Boyle bitmeyecekti. Hosuma gitti. Bagirdilar, cagirdilar, karakolu dagittilar ve bana umut verdiler… Iki – uc gune cikacagim kesindi.

Zaman gecti… Mahkemeye cikarildim. Alakam bile olmayan bir teror orgutune uye olmaktan 15 yil hapsim istenmisti. Bizim cocuklarin tuttugu avukat boylesine sacma bir karari reddetmesine ragmen karar onanmisti. Artik memleket icin hak ve adaleti istedigim icin katakulliye getirilmis bir sucluydum.

Bizim cocuklardan daha yetkili abilerle gorusmesi icin yardim istemistim. Cumhuriyetcisi yapabilecegi bir seyi olmadigini soylemisti… Milliyetcisi zaman icinde guce boyun egmisti… Sazcilarin bas solisti de benim gibi kader mahkumuydu… Basarisiz bir adalet savasi yapmis ve bunun bedelini odemistim. Artik gunumuzde demokrasi ve adalet buydu cunku. Insanlarin esit ve adil kosullari icin savasanlar terorist, su altinda kalan havalimani yapanlar, sifirlayanlar, iceri tikanlar ise demokrasi ve millet iradesinin ta kendisiydi. Ben ve yaptiklarim yok olmus, benim gibiler yorulmus, esitlik ve adalet kaybolmus, Hak ise tum bu Haksizliga karsi her zamanki gibi sessizligini korumustu



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Komplo Teorileri No: 828
31 Mart 2024 Yerel Seçim Sonuçları
Hayir
Farz-ı Misal
O Parti
Neden Cumhur Kazanacak?
Gerçek Chp’li
Neden Kılıçdaroğlu’nu Sevmiyorum?
Manuel Portakal
Neden Karma Ekonomi?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Timur
Şehzade
O Osmanlı Subayı
Düşman
Şeytan ile Rabb
Kopuk Kopuk
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.