..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Alp Şahin




20 Kasım 2022
Bir Gece Ansızın  
Bir Gece Ansızın

Alp Şahin


Sene 1993… Askeri lojmanlarda kalıyoruz o zaman... Salonun penceresi bakıyor Sümbül dağına... Görüyor, anlıyor ve biliyorum silah ateşlenmesini... Uzaktalar ama seslerden ötürü de bir o kadar yakınlar


:FEF:
Yine aynı şeyler gündeme gelmiş... Operasyonlar da, bombalar da, bilmem neler de… Peki... Anlayacağınız dilden anlatayım da sorgulayın… Sene 1993… Askeri lojmanlarda kalıyoruz o zaman... Salonun penceresi bakıyor Sümbül dağına... Görüyor, anlıyor ve biliyorum silah ateşlenmesini... Uzaktalar ama seslerden ötürü de bir o kadar yakınlar. Bildiğin taranıyoruz lan…

Silah sesleri başladığında hemen ışıkları kapadığımızı, koltukların arkasına saklandığımızı hatırlıyorum... Terörist zatlar, gerilla taktiği ile ilerliyor tabi... Bizi hedef alıyor... Niye? Olur da ailesi ölürse, askerin iki seçeneği olacak... Ya tek başına intikam almaya çalışacak ki haliyle ölecek... Ya da ben vazgeçiyorum görevimden deyip istifa edecek, ki beklenen bu... Nadirdir hala görevine devam etmek... Değil midir?

Şimdi bakıyorsun hala ama hala bir gece ansızın da falan da filan da... Birader... Tamam saygımız sonsuz ama kökünü niye kurutamıyorsun bana bunları anlat... Ben bu masalları dört yaşlarımda dinleyerek değil şahsen yaşayarak gördüm... Şimdi bakıyorum… Tekrar tekrar aynı süreç tekrar ediyor... Niye? Niye bitemiyor? Niye aynı yaralar açılıp açılıp kapanamıyor… Bana çözüm üret çözüm. İstersen Mevlana tadında dönersin ama o sonra… Önce şurayı bir çözelim… Canlar yok oluyor.

Ukalalık olsun diye söylemiyorum… Yazdıklarımda da ciddiyim bak… Şahsen bana bıraksalar mesela... Efendice adam gibi kurarız soframızı... Adam gibi de içeriz... Konuşuruz… İki taraftan acıları, yanlışları ve yaşantıları da dinleriz… Niye? İlla ki olmuştur bazı bilmeden hatalar… Yine de gün sonunda derim ki... Beyler... Doğu bizimdir... Mustafa Kemal Atatürk’ün askerleriyiz… Misak-ı Milli sınırları belli… Veremeyiz... Fakat... Şöyle bir şey yapabiliriz… Yunanistan'ı ve adaları size verelim... İklimi de, tarihi de, coğrafyası daha güzel... Var mısınız? Bitti. Ne diyecekler? Yok ben Van’dan, Hakkari’den vazgeçemiyorum, ne yapayım Atina’yı mı diyecekler… Politika budur. Niye? Daha iyisini vaat et ve bunun için çabala… Bu yüzden değil midir seni düşman görmeleri... Onlar senden bir parça koparmak istiyorlarsa sen de de ki ben de sana bunu sunabilirim... Haliyle o zaman niye hala düşman kalasın ki? Önce beyin, önce beyin...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
O Osmanlı Subayı
Timur
Şehzade
Vargas ve Fazlası
Alp Şahin
Gökkuşağı Altındaki Kara Şemsiye
Aşağı Yukarı Değil İleri Bak!
Şıkıdım
Yok Mu Sizde Çocuk Ya?
Öyle mi Alay Komutanı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Trump Zaferi
Kopuk Kopuk
Şeytan ile Rabb
Düşman
İnsanımsı Yaşam Formları
İsrail ve Hamas
İşine Gelirse
Komplo Teorileri No: 828
Maral
Ehl-i Beyt Tadında

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Vatan [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Seçim [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.