..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kendinden daha uyanık insanları işe aldığın zaman, senin onlardan daha uyanık olduğunu kanıtlamış oluyorsun. -R. H. Grant
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Selcan




22 Haziran 2005
İnsan...  
İnsan; herkesi kendisi gibi bilirmiş…

Selcan


Sen; “ karşımda ki, gene de arkadaşım, dostum, aman yanlış bir şey söyleyip de kırmayayım, incinmesin” diye düşünürsün..Karşındakinden sadece küçük bir anlayış ve saygı beklersin..Ne yazık ki; göremezsin..Onun hatalarını kapatır asla yüzüne vu


:BADJ:
İnsan; herkesi kendisi gibi bilirmiş… Nasıl ki, aynaya baktığında karşısında kendini görür... O misal işte!..

Şöyle bir kendimi tahlil ettiğimde,herkesi kendim gibi bildiğimden kimseye karşı kötü düşünemiyorum... Karşılaştığım, tanıdığım, sevdiğim, güvendiğim, karşılık beklemeksizin tüm iyi niyetimi önüne serdiğim bir çok kişi umduğum gibi çıkmıyor ne yazık ki!...

Benimle çok samimi, içten olduğunu zannettiğim, gereğinden fazla değer verdiğim bir kişi, en küçük fırsat da gerçek yüzünü ortaya koyabiliyor... Kendisi nasıl bir yapı ve kişilikteyse, karşısındakini de aynı kendisi gibi zannediyor!..

Dar bir çerçeveye sığdırdıkları sığ ve bağnaz düşünceleriyle; insanlara önyargılarıyla yaklaşırlar... Bilmezler ki, insanoğlu hatasız değildir... Mutlaka her insanoğlu bilerek veya bilmeden hata yapabilir..Önemli olan, bu hatasını bir şekilde telafi edebilmesidir..Geçmişteki yapılan hataya kalın bir çizgi çekip, bir daha tekrarlamamaya çalışmasıdır..Ne yazık ki; bazı kişiler için bu iyi niyet davranışı önemsizdir..En basit bir mesele de; geçmiş de kalan ve tekrarı yapılmayan hatalar, ısıtılıp ısıtılıp ortaya sürülür..Sanki; kendisi sütten çıkmış ak kaşıktır!…

Bazen bakarsınız ki; sizinle candan dost, samimi bir arkadaş..Tatlı dil, tatlı bir gülüşle…Yumuşacık ve sıcacık yaklaşımlarda bulunur..Sanırsınız ki; karşınız da kanatsız, yüreği tertemiz kanatsız bir melek var(!)..Yüreğin de; kin, nefret gibi duygulara yer yoktur(!)..Can damarına basana kadar!.....



Daima; onun huyuna, suyuna, düşünce yapısına, yaşam biçimine göre davranacaksın..Onun hoşlandığı gibi konuşacaksın..Ondan daha farklı bir düşünceye sahipsen de, hep onun düşün ve fikirlerine onay verecek ve uyacaksın…O senin düşünce ve yaşamına saygı göstermese de aksine sen göstereceksin ki, seninle her zaman iyi olsun…Arada bir seni de yönetmesine, yönlendirmesine izin vereceksiniz..Hep onun dedikleri doğrultusun da hareket edeceksin..O asla yanlış, hata yapmaz..Yaptıkları ve söyledikleri daima doğrudur..Yanlış da, yanılgı da olan sensindir..Senin düşüncelerinin ve yaptıklarının sağlıklı ve isabetli olması mümkün değildir..İtiraz eder, karşı çıkarsan anın da kötü damgasını yersin..

Sevmediği ve istemediği aynı davranışın kendisine yapılması ve hoşlanmayacağı sözleri duyması onun için çok büyük bir meseledir..Kendisini kusursuz ve asla hata yapmayan biri gibi gören için tahammül edilemez bir durumdur..

Aklından geçenleri ve ağzına gelen tüm kin ve nefret yüklü ifadeleri anın da bir ok gibi sana yöneltir ve fırlatır..Anın da gözün de sıfır değerinin de altına inmişsindir..

Aynı şeyler sana olsa; çok da önemli değildir..Sen bunu hak ettin, buna müstahaksın..Hata yapmasaydın….

Sen; “ karşımda ki, gene de arkadaşım, dostum, aman yanlış bir şey söyleyip de kırmayayım, incinmesin” diye düşünürsün..Karşındakinden sadece küçük bir anlayış ve saygı beklersin..Ne yazık ki; göremezsin..Onun hatalarını kapatır asla yüzüne vurmazsın..Toleranslı ve hoşgörülü yaklaşmaya çalışırsın..

Ama o, senin en küçük hatanı asla unutmaz ve ha bire yüzüne vuruvuruvuruverir…Yine susarsın!..Neden?!...Çünkü bir zamanlar arkadaşlık adına yaşanmış birliktelik ve güzellikler için…

Büyük bir sabır ve tahammülle dostunun yaptıklarını sineye çekersin..Belki de hiç bir şeyin bir daha eskisi gibi olmayacağını bile bile…

06.05.2004
_________________
Vicdan azabı çekmek istemem
Kimse için bir kötülük dilemem
Elimden geleni asla esirgemem
Bilen bilir beni gerisi boştur...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Güneşe Dön Yüzünü Bak Alabildiğine... [Şiir]
Sen Geri Dönene Kadar [Şiir]
Ey Dost Nerdesin!? [Şiir]
Canım Annem! [Şiir]
Dost Sen Misin?! [Şiir]
Sakın Ağlama [Şiir]
Hiç Kolay Değildi Terkedip Gidişin... [Şiir]
Niyazım Rabbime, Çare Ondadır... [Şiir]
Mevlâm!.. [Şiir]
Ben ki Seni Gönülden Sevmiştim [Şiir]


Selcan kimdir?

Renkli bir kişiliğe sahip; güzele, iyiye sevdalı. . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Güzel yazanlar esin kaynağımdır...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Selcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.