..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Uçlar > Didem Yılmaz




22 Kasım 2005
Hangi Parfüm II  
Herşeyin yolunda gitmesini beklemek en büyük hata...

Didem Yılmaz


Hatalarımız bizi bize öğreten ve doğru yolu gösteren en büyük etkenlerden birisidir.


:BEFH:
     

                    
İlk yazımda deniz kenarındaydık... Denizin şırıltılarını duydum yazarken, denizin kokusunu ve tertemiz havayı ciğerlerime kadar çektim diyebilirim... Eminim (yada umarım) sizlerde benimle aynı havayı soludunuz.

Yarım kalmıştı deniz kenarındaki seyrimiz, o akşam herkesin evine mutlu döndüğünden emin olabilir siniz.

Balıklar oynaşmaktan yorgun ama mutlu, balıkçı çocuklarına balık götürmenin sevinci ile, genç çift kalplerindeki minik çarpıntılarla döndü evlerine.

Ha kediciği unutmayalım... O da balıkçının ‘- bu da senin payın’, diyerek verdiği iki nefis balıkla ziyafet çekti kendine.
Ne kadar mutlu bir tablo değil mi..?
Ama her şey, her zaman bu kadar günlük / güneşlik değil....

Hani zaman zaman kendimizi çok kötü hissederiz, adeta her şey / herkes yanlış, her şey kötü gidiyor gibi gelir.
Bu katlanılamaz sıkıntının sebebi çoğu zaman şöyle bir düşünürsek yapılan küçük hatalar değil midir? Onlar küçüktür ama biz onları birer dev gibi görürüz adeta. Kendimizi ‘ben mi bir yerlerde yanlış yapıyorum’ diye yer bitiririz. Hayır aslında yanlış giden bir şey yoktur, bunlar olması gereken, hayatımızın her dalında mevcut bir sıralamayla yerini almış küçük hatalardır, ama bu hatalar zaten hayatımızın bir parçası değil midir?.
İnsan hatalarıyla bütünleşir, ya da diğer bütününü bulur.
Elma gibi, bir yarımız zaten var olarak doğuyoruz / büyüyoruz, diğer yarımızı ( karakterimizi ), biz istediğimiz gibi oluşturuyoruz ve bu oluşum sürecinde ( ki bu sürecin bitişi genellikle ebedidir, çünkü; gelişen, genişleyen ve değişen bir dünyada yaşıyoruz) en önemli / değerli etkenlerimizden birisi işte bu hatalardır.
Hata yaptıkça, yanlışı / doğruyu fark eder, ona göre kendimizi değişime hazırlarız yeniden ... yeniden..
Her şeyin her zaman yolunda gitmesini beklemek en büyük hatadır bana göre...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: sevgili arkadaşım...
Gönderen: umut bakış / Diğer/Türkiye
29 Ocak 2006
Sevgili didem;aslında "toplumsal uçlar" katagorisini yazdıkların tarzında yazılar bekleyerek açmamıştım.Fakat yazılarını dikkatle okudum ve sorun içeriğinde dönen bir yazı ile karşlaştığımı itiraf etmeliyim.Ki esasında gözlemlerin biraz daha duygusallıktan ziyade ve somut anlamlar içeren şeyler taşıyabilirdi.Bir yanıyla tek kalmış diyebilirim gözlemlerin.İnsaların yabancılaşmasının,karamsarlıklarının,paylaşımsızlarının ve insanı insan yapan değerleri aşırı-heyecanlı bir tarzda bitirmeye çalışmalarının elbet vardır bir sebebi değil mi? Bu sebepler üzerinden gözlemlerimizi değerlendirmezsek (ki niyetimizi koymak gerekeiyor ortaya;çözüm yolumu,gözlemin sunuşumu)gerçekçi çözüm yollarıda bulamayız.Evet dinlerden,dillerden ve mezheplerden önce göbeğinin kesildiği alenen ortada.En azından ben öyle anladım.Ve yazına yorum yapan arkadaşın yorumdan başka kişilik tahlili yazısına yanlışlıkla tıkladığını varsayıyorum.Ki "kişisel tercih" dediği bu yabancılaşma rüzgarı,"kişisel tercih olma" 'nın ötesinde bir seyirde var oluyor. Yani sözün özcesi;insanların ruh hallerini belirleyen etkenlerin(ki esasını )yakalayamadıkça,yanlızlığı ve hümanizmin tavna duygularını okşayan,somut gerçeklikte çokda çözüm önermeyen yazılar yazmaya devam edeceğiz sanırım.Ama yinede bir toplumbilimci formatıyla yazı beklemek ne kadar saçma ise,yazılarında geçen insanların psikolojileri ve çözüm yollarını aralaman,çaban ve yüreğinin genişliği o kadar gerçek...çalışmalarında başarılar dilerim. sağlıcakla kal.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumsal uçlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hangi Parfüm...
Psikoloji - I
Psikoloji - 2

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yağmur... Yalnızlığım ve Ben... [Şiir]
Azim... [Şiir]
Karakter Olarak O Kadar Çeşitliyiz ki... [Deneme]


Didem Yılmaz kimdir?

. .

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Didem Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.