Bayram Kaya

Ön İttifaklı Manayı Köleci Mana İle Kıyaslama 3

İlahi yasa, totem meslekli girişmeler nedenel; totem alanın ve totem grubun dışında; totemden ve totem bilinçten bağımsız oluşla gerçekleşen bir boşluk devinmesidir. Bu boşluk devinmesi totem meslekleri irişmesine göre etkiyen alan gücüdür.
İlah, ilahi alana göre oluşan totem temsilcilikler olmakla; totem temsilciler ilahi alana göre takdirce

Ön İttfakı Manayı Köleci Mana İle Kıyaslama 2

Fakat çevrenin sürekli değişme yapmasıyla canlıların çevreye akıllıca uyum yapma süreçleri, tam bir uyumsuzluk oluşla başarısızlık olur. Hayata tutunma mekanizması hayata tutunamama mekanizması olmakla bir fiyaskoya dönüşür. Türler yok olur. İşte bu kuralın öznel dünyadaki karşılığı da travmadır.

Ön İttfakı Manayı Köleci Mana İle Kıyaslama 1

Aştan, Lahar anlatımında Lahar çoban grup temsilcisi olmakla totem meslekli olunuşla totem dönem içinde grubu için yaptığı çobanlığı, şimdi ön ittifak içinde ön ittifakın ortak "ilahı" adına yapmaktadır. Bunun gibi Aştan da tarımcı ya da çiftçi veya bitki meyve yetiştirir olmasını şimdi ittifakın ortak "ilah" için yapmaktadır.

Mamon'du Belirme 10

Ön ittifaklar içinde gruplar arası bağıntı nedenle patent ve meslek temsilciliği olan boğa simgeli Bel ya da Baal köleci dönem başlarında boğayı seçilmiş kişiye vermekle takdir eden efendi demektir. Değilse boğayı ilah saymak değildir.

İlah ve Mamon Totem miydi?

İlah totem olmadığı gibi Mamon da ilah ve totem değildi. Samirinin, Samiriye zenginlik ve güç veren boğası ya da sarı ineği de, totem değildi. Boğa, İsrailli millet oluşun Rabbi gerisinde kalan bir Puttu.

Mamon'du Belirme 9

Başta kimse Mamonun yanında eşit değildi. Bu nedenle keyfi takdir yapıyordu. Ama şimdi, araya giren onca zaman sonrasında herkes Mamon karşısında eşitti! Mamon öyle söylüyordu.

Mamon'du Belirme 8

Köleci sistem, ön ittifakı düşünce olan ortaklıktan kendisini tecrit etmişti. Bu tecrit işi köleci dönemi tek ayak üzerine inşa etme işi gibi yansıtmakla bu tecrit köleci süreci tek kutuplu ve despot yapmıştı.

Mamon'du Belirme 6

Ön ittifakı zeminde fay hattı kırılması yapan köleci sistemin kendisi çok kırıklı bir yapıydı.
Bu kırıklı yapı görece pek çok eşitsizlik adaletsizlik doğurmuştu. Çelişki ve mücadeleler tarihi olan sınıflı sosyo toplumsa yapı burada firar etti.
Üreten ilişkilerdi yapı içine Mamon'du bir sınıf çelişkisi inşa

Mamon'du Belirme 5

Sistem totem meslekli üreten ilişkiler üzerine kuruluydu. Farklı totem meslekli ürünler karşılıklı takas ediliyordu. Ve sistem bir grubun; karşı grup için de kendi totem mesleği ürününden olan nesneleri de üretmeleri üzerine ant içen bir imanla inşa olmuştu.
Sistem dışı anlayışla inşa olan Mamon, üreten ilişkiler üzerine

Mamon'du Belirme 4

Mülkiyetçi ilişki El olan mana gücünün oluşmasıyla yola çıktı. El sahiplik vurgusuydu. Üretim gücü olan ve üretilen şeylerin sahibiydi. El'di. Al'dı, İl'di.
Öyleki süreç boyunca tüm mülkiyetçi mana oluşmalı isimlerin başına vr sonuna kendi adını ekleyip tüm çağlara damgasını vuruyordu. El'oh'tu (mülk sahibi güç. El'oha'ydı (dişi).

Mamon'du Belirme 3

Ön ittifaklar mirasını aldıkları totem dönemi setezci kültürle yadsımışlardı. Köeci dnemde mirasını aldığı ön ittifakı dönemi özel mülkiyetçi inşa oluşun kaide ve kuralları içindeki yadsımalarla aşmıştı ki bu yadsıyanın yadsınmasıydı

Mamon'du Belirme 2

Her biçim bir özle, her öz (mana da) bir biçimlenme oluşla beraberdi. Bu bağıntı kopmaz bir yasal oluştu.
Bu nedenle totem dönemle ön ittifakı sistemin özü, köleci sistemin özünden ve biçimlenmesinden çok farklıydı. Ortaklaşa olana karşın ortaklaşmayan özdü.
İlahi biçimli görünüşe karşı köleci sistem

Mamon'du Belirme 1

Bilginin izini sürmek; insan oluşun, uygarlığın ve bugünü anlamanın izini sürüştür.
Mamon olmuş bitmiş değildir. Kendi zaman zemin düzlemli kesikliliği içinde birbirine göre zıt temsilcilik olmakla beraber birbiri olan şeydir.
Köleci mülkiyetçi sistem ürünü olmakla zahiri görüntülü mana imleçli bir meşrulşama ve baskı unsurudur.

Hafıza Mantık 3

İklimi süreç bir organizmadır. İnsan bir organizmadır. Sosyal hayat toplum bir organizmadır. Korunumlu bir yasayı (bencil oluşu), kendi davranışı içindeki mantıkla hafıza edip çevreyle alış (in) veriş (aut) yapmanın diyalektikti ligidir.

Başa Dön