Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
Denizi, güneşi, baharı, çiçeği sever gibi değil Toprağı, ayı, kışı, ağacı sever gibi. Yemyeşil kırlarda koşup oynayan çocuk gibi değil Yıldızsız gecede, ıssız sokaklarda keşfe çıkmış sokak kedisi gibi. Viktorya dönemi zarif hanımefendilerin İstikbal vaadeden aşkları gibi değil, Mayakovski'nin 'Pantalonlu Bulut'u gibi. Bakışların uzak Sözlerin iğneli Sesin alaycı. Ama tüm bunların anlamı Göründüğünden apayrı. Çünkü sen bir buzdağısın, Herkese gösterdiğin soğuk tehlikeli dağın Varlığının küçük bir timsali. Asıl köklerin, kalbin ve ruhunun bedeni Dondurucu, derin, lacivert okyanus altında. Buraya korkmadan daldı mı insan, Her bakış, her söz, her ses Başkalaşmakta; Aşılmaz uzaklık, yanıbaşılığa Budayan iğneleme, tomurcuk veren içtenliğe Küçümseyen alay, gizli hayranlığa Yelken açmakta. Karşılıklı, eş zamanlı Düello değil bu, Yaşamak ve ölmek ihtimalinin Silahşörün ustalığında olduğu. Aksine rus ruleti bu, Yanyana ve sırayla, Ölüm ile yaşamın O tek kurşunun Namludan fırlama anına bağlı attığı. Ustalık değil talih işi. Şans meleklerini Yardıma çağırıp O tek kurşunu Namluda tutuklatacak Güç de; Herbir yarısı Yıllardır bu iki suskun yürekte Ölümüne uyuyan devi Sevgiyle diriltip Gece ile gündüzü birleştirecek Aşkın büyüsünde.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © DESPİNA YILDIZ ÇAĞRI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |