Mektubum sanýrým fazla uzun oldu, çünkü daha kýsa yazmak için yeterince vaktim yoktu. -Pascal |
|
||||||||||
|
Þimdi bu yazýya nasýl baþlayacaðýma karar veremedim. Kafamda oluþturduðum "Ramazan þiir gibi bir aydýr." veya "Ramazan þiir ayýdýr." veya "Þiirin kelimesiz en güzel ortaya konuþudur, oruç." gibi cümlelerden hangisiyle baþlayabilirim karar veremedim. Derken aslýnda hepsini birlikte kullanmýþ olduk deðil mi? Maksadým zaten, yazýya nasýl bir giriþ yapmam gerektiðini irdelemek deðildi de ramazan ile þiir arasýnda baðýn kendimce tespit edebildiðim yönlerini ortaya koymaktýr. Þair gerçek þiiri yazarken adeta bir kabz halini yaþar gibidir. Soyutlanmýþtýr. Dikkatini toplamýþ kelimlerini avlamaktadýr. Oruçlu da bu hali manevi feyzleri alýrken yaþar. Maddeden soyutlanmýþlýk yaþarken ruhunun safileþmesine þahit olur. Þiir gibi bir haldir bu hatta þiirle anlatýlamayacak kadar derinlikli bir haldir. Þiir güzelliðin remzidir. Güzel olandan, iyi olandan bir yansýmadýr. Güzeli, iyiyi ve hakikati arama çabasýdýr. Þiir, doðrudan bu durumlarýn ifadesi olabieceði gibi bu uðurda çekilen ýzdýrabýn, çilenin tezahürü de olabilir kanýmca. Oruç da güzelleþmenin, iyileþmenin metodudur. Oruç hâl olarak safîleþtirir; insaný, daha insan kýlar. Oruç insan için manevi bir þiirdir diyebiliriz. Þiir severler bu güzel mübarek ayda ruhlarýnýn, kalplerinin algýladýðý bir þiir okuyacaklar. Ama bu oruca vereceðimiz ehemmiyete baðlý. Þiir þairden çok titiz bir çalýþma ister, ehemmiyet ister. Þair gerekli ehemmiyeti göstermezse ,þiir, gerçeðine ulaþamaz. Oruç da böyle deðil mi? Oruç bizi sarmaya kucaklamaya gelmiþken ona ehemmiyet gösteremezsek hakikatine ulaþamayýz. Ruhumuzu, kalbimizi ve aklýmýzý arýndýrmak için bize sunulmuþ sýrlý bir su gibidir: tertemiz, saf ve nuranî. Ýnsanca, inananca olmayan hallerle kirletirsek bizi nasýl temizlesin oruç? Ayný þekilde direnirsek þiirin kalbimize girmesine nasýl bizi daha insan kýlabilir ki? Oruçla þiir insan için bir fýrsattýr aslýnda. Bu þiir gibi ayda elbette þiir okumadan olmaz. Þiir ramazanda bizi daha kul yapan ibadetlerden sonra bence bizi daha insan yapacak þiire de zaman ayýrmalýyýz. Gönül insanlarýnýn þiirle iþtigalleri onlarýn “insan” yönlerinin bir tezahürüdür kanýmca. Ne yapýlabilir? Teravih çýkýþlarýnda toplu okumalar yapýlabilir mesela. Eski bir konakta, bir evde veya bir bahçede çaylar, þerbetler eþliðinde þiirseverlerin buluþmasý ne de güzel olur öyle deðil mi? Ramazan etkinlikleri düzenleyen belediyelerin bu ortamlarý hazýrlamalarý þehre kültürel bir zenginlik kazandýrmakla beraber ve hatta daha çok þiirin þehre yeni bir soluk kazandýrmasý saðlanabilir. Aslýnda hiç de zor deðil; þiir severleri buluþturun yeter bence. Onlar güzellik mayasýný insan hamuruna katýp mayalayacaklardýr. Onlar yeterki bir araya gelsin þiir kendini gerçekleþtirecektir. Hüseyin Hilmi ARSLAN 16.06.2014
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © hüseyin hilmi arslan, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |