Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard |
|
||||||||||
|
Yaşatmayı öğretin onlara. Bir çiçek büyütsün, kaplumbağa beslesin. Yaşatmayı bilmeyenlerin bu dünyada yaşam düşmanı olduğunu öğretin onlara. Kimsenin ayrıcalıklı olmadığını gösterin çocuklara. Yeteneklerini keşfedenlerin, zeki görünmeye çalışan insanlara nasıl güldüklerini öğretin onlara. Kendi zekalarıyla dikkat çekemeyenlerin toplum önünde dikkat çekmek için ne gibi gotik tarzlar sergilediklerini anlatın onlara. Fark yaratmanın, imaj olmadığını sürünün bir tür markalaşması olduğunu öğretin onlara. Peki neyi öğrenebildik neyi öğretebildik bu zamana kadar? Hiç. Dünyanın karnesi ne peki? Kocaman sıfır. Neden mi? İnsanlıktan sınıfta kaldık o yüzden. Öyleyse yıkın tüm okulları. Yakın tüm üniversiteleri. Sadece insanlık dersi verin. İşte o zaman dünya bütün cahilliğinden kurtulacaktır. Ve bu ders günahla, sevapla hatta tüm kanunlarla başarılamayanı başaracaktır. Dünyanın notu sıfır olmaktan çıkacaktır. Bir insanlık dersinin, tüm camilerin, tüm kiliselerin, tüm havraların çabalarından daha etkili olduğu anlaşıldığında insanlık hayat bulacaktır. İnsanlık dersi verin; insanın başka derse bundan fazla ihtiyacı yoktur.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |