Ben bir öğretmen değil, bir uyandırıcıyım. -Robert Frost |
|
||||||||||
|
Yıl 1915 İşte o gün devleşti cesaret Gark oldu o iğrenç habaset Çaresizlikten çare doğurdu hamaset Çünkü sen Çanakkale’sin Dünyaya meydan okunan yersin Sen yüce bir milletin en eşsiz cevherisin Hürriyet davası, vatan kalbisin Şafaklar doğuran kudret Diriliş simgesisin. Çanakkale olmak bu milleti anlamak, kendini tanımaktır. Çanakkale olmak ay yıldıza tutulmak, Hakk’a sevdalanmaktır. Sen Çanakkale’sin Destanlar abidesisin Seyit onbaşı, kınalı kuzuların İman dolu yüreğisin Sen ki talihin döndüğü yersin Sen ki bu vatanın çelikten kalesisin Diğergamlık, insanlık en büyük değerisin. Dile gelsen Melekler huşuyla iner gökten Yeryüzünde şehadet doğar yekten. Çanakkale olmak bil ki şereftir, haktır. Yiğitler doğuran ana, uğruna ölünen sancaktır. Sen Çanakkale’sin Conkbayırı, Arıburnu, Kilitbahirin Mustafa Kemal! in Azam-ı şair Mehmet Akif’in Ölümü düğün görenlerin Vatanı kutsal bilenlerin sesisin. Tarihler boyunca yankılanan Senin sesindir Sen kutlu dava, fazilet Sen aydınlıklar doğuran hürriyet Şehidimin kanından doğan Cumhuriyetsin. Çanakkale olmak kanla, imanla yoğrulmak Şerefle, dimdik doğrulmaktır. Sen Çanakkale’sin Vatanın ruhu, nefesi Eşsiz emanetisin Tarih yazan bir milletin, Güçlü iradesisin Sen ki şehidimin aziz hatırası Son nefesisin Sen kutsal ülkü, yüce şiar Ölümsüz destan Çanakkale’sin. Çanakkale olmak, ölümü tanımaktır! Çanakkale olmak, Allah’ı anlamaktır! Gaye Dilek GEZER.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © GAYE DİLEK GEZER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |