Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Küçük evhamlarımız yüzünden kaybettiklerimizin farkında olmamak için ısrarcı olmak ne kadar doğru? Evhamlı hareket etmek, insanoğlunun yapmakta olduğu büyük hataların başında gelir. Bilmediğimiz bir şey var: bizi olumsuzluklarla tanıştıran, sergilemekte olduğumuz ısrarcı davranışlarımız. Yaşamımızda yer verdiğimiz küçük evhamlarımızın, elimizden özgüvenimizi alarak kalplerimizde doldurulması imkansız bir boşluk yaratacağı gerçeği göz önünde bulundurulmalıdır Geçirdiğimiz zaman içerisinde hepimizin, kalplerimizde küçük evhamlara yer verdiğimiz aşikar. Atlamakta olduğumuz bir şey var :içerisinde sürüklenmekte olduğumuz evhamlarımız yüzünden etrafımızda olanları doğru bir şekilde göremediğimiz. Yani hayata boş, manasız bir açıdan baktığımız. Yanlış, yersiz ısrarlarımızın bizi kör ettiğine bir türlü inanmak istemiyoruz. Basit evhamlarla kalplerimizde bir karanlığın yer aldığına, yaşamlarımızda telafisi imkansız kayıplar oluşturduğuna inanmak istemiyoruz. Elinde oyuncak olduğumuz evhamlarımız yüzünden karşımızdaki arkadaşımız, sırdaşımız; hatta eşlerimizin büyük önem arz eden konuşmalar yapmasına fırsat vermiyoruz. İnsan yaşamını gereksiz yere işgal eden evhamların, kanaatsizliklere sebep olacağı bilinmelidir. Bahsetmekte olduğum yersiz meşguliyetlere meydan vermemek için kendimizi soktuğumuz basit evhamların içerisinden bir an evvel çıkarmamız icap etmektedir. Başarıya ulaşamamamız halinde kurduğumuz küçük dünyamızda tamiri mümkün olmayan yıkımlar yer alacaktır. Hayatımızın bir enkaz yığınına dönüşmesine engel olabilmenin yegane yolu da bize büyük zararlar veren mantığımızı arka plana iten evhamlarımızdan kurtulmaktan geçmektedir. İnsan kafasındaki gereksiz meşguliyetlerin en önemli sebeplerinden bir tanesi olarak gösterilen evham ,özgüven eksikliğine de yol açmaktadır. Bilinmelidir ki; karşılıklı güven zedelenmesinde oynadığı rolün büyüklüğü anlatılmaz, yaşanır cümlesini tamamlamaktadır. Hayatımızda bahsettiğim olayların meydana gelmemesi için kafamızda yer alan boş evhamlarımızdan bir an evvel kurtulmamız gerekmektedir. Kafamızı hayatımızda olumsuz etkiler bırakacağını bildiğimiz, telafisiz kayıplara uğratacağına inandığımız evhamlardan boşaltmadığımız takdirde etrafımızda hiç kimsenin olmayacağı unutulmamalıdır. Çevremizde yaşayan, bizimle beraber yol alan şahısların sözünü etmekte olduğum bu önemli konuda uyarılması gerekmektedir. Küçük evhamları yüzünden hayatlarının baş köşesinde yerini alan bütün güzelliklerinin, avuçlarının içinden kayıp gideceği hatırlatılmalıdır. Dünyalarının kararmasına engel olmak için de yapılması lazım gelen tek şey, hayatlarında yapmakta oldukları en büyük yanlış olan evhamlarının beyinlerini bir kurt misali kemirmesine izin vermemektir. Eğer bahsi geçen kurdun beyinlerde dolaşmasına müsaade edilirse insanoğlu özgüvenden mahrum kalmaya devam edecektir. Bunun meydan bulmaması için de beyinleri kemiren evham adı verdiğimiz kurdun kökünü kurutmanın gayretine girilmelidir.Başarılı olamazsak hayatımızda mantıksızlıklar bir ömür cirit atmaya devam edecektir. Başarılı olmanın yolunun boş ısrarcılığı terk edip mantıklı düşüncelere kafalarda yer vermekten geçtiği kulak ardı edilmemelidir. Zihinlerimizi kemiren kurtlara teslim etmemiz, hayatımızın çorak bir tarla halini alacağının göstergesidir:yani demem o ki küçük evhamlarımız yüzünden uğramakta olduğumuz önemli kayıplarımızın fark edilerek içerisinde bocalamakta olduğumuz yanlışlardan kurtulmak için yola çıkmamız gerekmektedir. Gözümüze sokulan yanlışlıkların üzerine gitmekte ısrarcı olmanın hiç kimseye bir şey kazandırmayacağının bilincine varılmalıdır. Yerine getirilmesi için verilen tavsiyelerin dikkate alınmaması halinde bize ait olan her şeyin, avuçlarımızın içerisinden kayıp gidişini izlemekten başka hiçbir şey yapmak elimizden gelmez. Bunun meydana gelmemesi için ise yerine getirmemiz icap eden, yersiz ısrarcılığımızın bizi yörüngemizden çıkarmasına müsaade etmemektir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |