Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Öyle ya… Ses kayıtları sızdı, sızdırıldı. Ne dedi? Montaj dedi... Bitti, gitti. Sonra? Bakara makara denildi. Ne oldu? Denmemiş gibi kabullenildi. Yine bitti, gitti. Niye? İki seçenek var. Birincisi; seçilenler ne yaparsa yapsın, illa vardır bir bildikleri diyen bir tayfa var. İkincisi ise sen haklısın Ey Musa ama firavun karnımı doyuruyor, o yüzden bu işlere hiç bizleri bulaştırma diyen bir tayfa var. Haliyle Salakdaroğlu’ndan medet ummamış ve Salakdaroğlu ile henüz yolları kesişmemiş akli selim geçinen muhaliflere naçizane bir vatandaş olarak önerim; bu ateş, ateşle karşılık verildiğinde sönecektir. Niye? 74 yaşındaki dede tatlı tatlı üflüyor, laf kalabalığı yapıp, bu yangını su ile söndüreceğini sanıyor. Derken bir an oluyor. Birileri çat diye çıkıyor ekranlara… ''Evelallah içimizdeki bu ateş hala sönmedi, sönmez'' diyor, ardından her zamanki gibi inim inim inletiyor ortalığı ve kontrol ediyor çoğunluğu. Haliyle salak, satılmış ve sarı muhalefete muhalefet olmaktan gurur duyuyorum. Niye? İkna edilmesi gereken tarafın ve çoğunluğun ne istediğini biliyorum. Nedir o? Cesaret. Cesur olacaksın birader… Yok o onu çalmış, yok o bununla yatmış, yok o bunları demiş... Geç bunları geç… Şurada seçime 4-5 ay kalmış daha adayınız belli değil… Korkak herifler… Ne olacak da bu milletin çoğu sizin adayınıza oy verecek? Peki, peki... Diyelim... Demokrasiyi savunuyorsunuz ya... Yine kaybettiniz diyelim... Kaybetmenin vermiş olduğu rahatsızlıkla koltuklarınızı daha iyilerine bırakacak mısınız? Tabi ki hayır… Niye? Böylesi daha rahat çünkü değil mi? Hiçbir şeyi yöneteme... Tırı vırı yap... Ay sonu gelsin... Maaşlar hesaba yatsın değil mi? Muazzam. Demek ki neymiş? Bu işler şunu açıklayacağım, bunu açıklayacağım demekle değil de liderlikle ilgiliymiş... Machiavelli okumuş etmiş adamız birader... Belki yol yapmıyoruz ama içiyor ve okuyoruz... Ooo o zaman tamam değil mi? Case closed.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |