Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson |
|
||||||||||
|
Fotoğraf yavaşça film karesine dönüştü oldukça hafif sepya tonlarında. Fotoğraftaki yağmur damlaları hızlanıyordu sessizliğin içinde. Yarı taş yarı toprak zemin yer yer küçük gölcükler oluşturmuştu. Soğuk ve sessizlik bir o kadar içine işliyordu senin. Çatıdan akan suların gölcüklerde oluşturduğu köpüklerden başka ses duyulmazmı bu sokaklarda diye düşündün bir an. Burda yaşam siyah beyazdı. Burda yaşam çırpı bacaklı, kısa pantolonlu çocukların kalbinde. Diğerleri çoktan ölmüş, Öldüklerinin farkında olmamışlardı. Yavaşça içeriye süzüldü fotoğraf, sudan şişmiş kapıyı sürüyerek. Burada peygamberler bile yaşamak istemezdi. Farelerin suda yüzdüğünü biliyor buradakiler. Zeminde kimseler yok, yukarı çıkmalısın ahşap merdivenlerden. Trabzanlara tutunma, yakmak için kırıldı hepsi. Çok soğuk olmayabilir belki senin için gece. Kapısız odaları bilirmisin. Boşverdi kapıları fotoğraf, içeri girdi sessizce. Su damlalrının sesi duyuluyordu sadece bebek ağlamalarının yanısıra. Anne sütünden başka neyini verebilirdi ki onlara. Annenin yüzü girdi fotoğraf karesine bütün gerçekliğiyle. Kocaman gözlerinde, küçücük umutsuz bakışları vardı kadının. Saçları, çıkık elmacık kemiklerinden aşağıya sarkıyordu düzensiz. Dudakları kocaman, burnu küçücük, elleri damarlıydı. Yabancıydı mutluluk, yabancıydı aşk, para yabancıydı, hayat, ve sen yabancıydın onlara, açlık gibi değildin, ve ölüm gibi değildin, sen yabancıydın, ölüm tanıdıktı...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Polat Akyurt, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |