Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Şöyle yarım akıllı bir rüzgâr esse… Yarın hasta olsam, bayram olsa veya kar yağsa, kedim kaçsa ne bileyim yıldız kaysa veya ihtilal olsa, gitmesem okula kanatlarıma rüzgâr dolsa… Uçsam! Şöyle efendisinden bir rüzgâr esse… Uçurtmam tellere dolanmadan, taklalar atmadan, ip elimi kesmeden, uçsak. İki renkten ibaret kuyruklarımız, karışsak göçmen kuşlara. Uçsam! Güneşe değse tenim, İstanbul ışıldasa aşağıdan, Taksim’ e kar yağsa... Ben iki martıyı takıp koluma, kanatlarımda rüzgâr… Soğuk kış gecelerinde yağmur olmak istemiyorum. Sabredemiyorum. Islanıyor, uçamıyorum. Şöyle adam akıllı, hafif utangaç bir rüzgâr esse. Yanaklarımın kızarıklığının sebebi o, olsa. Seninle alakasız… Saçlarından ve gözlerinden habersiz. Senle alakalı değil, uzaktan hissetmeyi çok seviyorum. Hiç sana yazmadım ki, senin yokluğunaydı tüm yazdıklarım. Var olduğunda sen, ben sevgimi yokluğa haykırabildim. Seninleyken, uçamıyorum. Şöyle masalsı bir rüzgâr esse yeniden. Bakkal topumu patlatsa, sen otursan sıramda, kışı sevsem ve seni de seviyorum, diye haykırsam. Muhtemelen adı bilindik tüm çiçekler açmış, olacak 1 Mayıs sabahında ve ben yine yürüyor olacaktım. Şöyle serseri, katil bir mermi kaybetmemiş olsaydı yolunu sen de yaşıyor olacaktın. Ben; hem abi hem de kardeş olmayacak, annem ağlamayacak ve ben uçmak istemeyecektim… Şöyle yaşatan bir rüzgâr esse, diyorum. Lütfen! nida.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nida, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |