Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Cennetten aldı Adem’i Havva’yı İçinden geçirdi bir kez sarmayı Alev alev yükselen bir hardı bu. Nur idi aslı onu şeytan yaptı Fani ademe secde edip yattı Hallacı Mansur gibi yoldan saptı Paylaşılmayacak kadar dardı bu. Yusuf’u koydu firavun iline Nuru koymadı hiç kendi haline Belkıs’ı taktı Yusuf’un peşine Gönül taşıyan yürekte vardı bu. Ezelden ebededir bu kelime Rahmet olarak inmiş bu aleme Ya Habibim dediği Muhammed’e Yaradan’dan hediye bir nurdu bu. Saltanat koydu Hürrem’in koynuna Boyun eğdirdi Sultan Süleyman’a Karşı çıkan olmuşsa Yaradan’a Cehennemi hiçe sayan nardı bu. Kimse bilmez Köroğlu’nun suçunu Ferhat’la vurdu kazmanın ucunu Leyla’nın peşine taktı Mecnun’u Çöle serinlik yağdıran kardı bu. Bazen güzelin boynunda bir inci Yiğidin gözüne vuran sevinci Bazen muhabbetti bazen de kinci Gönüllerin içinde bir zardı bu. Bir perçemin ucuna büründürdü Gönlü dağladı ocaklar söndürdü Ben Mevlana’yım deyip de döndürdü Başından ayağa kadar sardı bu. Gönül gözüne düşürdü Hülya’yı Lal eyledi koydu bir an Ali’yi Ne bilirdi bu deli divaneyi Düşünden döşüne taşan yardı bu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ali kaybal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |