..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




3 Aralık 2019
Anlamak Gerek 24  
Bayram Kaya
Karşı grup üretim sürecine girmişti. Üreten süreç içine giren ikinci grup bir önceki zamanlardan beri tek yanlı olarak kendisine sunu yapılan gruptu. Tek yanlı durumla sunu alan grup üretim yapmakla yeni bir yansıma ve yeni bir yapabilirlik donanımı içine girmişti.


:DJ:
24
Karşı grup üretim sürecine girmişti. Üreten süreç içine giren ikinci grup bir önceki zamanlardan beri tek yanlı olarak kendisine sunu yapılan gruptu. Tek yanlı durumla sunu alan grup üretim yapmakla yeni bir yansıma ve yeni bir yapabilirlik donanımı içine girmişti.

İyi de yamyamlık içinde olan ikinci grubumuz yeni yansımayı ve yeni yapabilirliği nasıl fark edecekti. Savunma bağlamında kendisini güven içinde görememesi nedenle kendisi de sunuda bulunacaktı. Savunma güdüsü bu denk düşmeleri ortaya koyacaktı.

İkinci grup kendisine sunulan ürüne karşı o sunuyu yapan grubu potansiyel bir tehdit olarak görmeye devam ediyordu. Tehdit olmasa bile imajdan algılı tehdit duyuşu nedenle grup savunması güvende değildi. Grup kaygı içindeydi. İkinci grubumuz aşağıdaki gruba nazaran ikinci bir nedenle bu kes de yukarıdaki yamyam grubun tehdidi altındaydı.

Bu yüzden ikinci grubumuz yine başka bir yamyam gruba karşı sunu yapmaya başlayacaktı. Kendisi de savunmacı ihtiyatla ve karşı grubun kendisine yaptığı sunu imajıyla daha hızlı bir şekilde üreten grup davranışı içine girecekti

Üretmeyen bir grup içinde doğal olarak üreten grup davranışı beklenmez. Üreten grup davranışı o grubun ürettiği nesneyi kendisini korumaya vakfetmeleriydi. Bu tür deney tekrarları ikinci grupta da bu tür tecrübeleri kendi savunmalarına dayanak yapacaktı. Grup kendisini koruma güdülü bir bilincin içinde olacaktır.

Üreten grup içinde fazla enerji tüketime eğilimi avlanma, toplama, üretim yapmanın yorucu yıpratıcı olma zorluğu ve riskleri nedenle bir sınırlanma oluştu. Üreten grup içinde görülecek davranışlardan birisi de belki de çok önemlilerden birisi de grubun saldırma ve doğada avlanma güdüsünün giderek azalması olacaktı.

Bu ben dediğimiz özne bilincinin kendisine, güdülerine karşı oluşmanın erdemiydi. Sağlama yapmanın, saldırmanın hemen beraberinde, hemen paralelinde “savunma” vardır. Üreten süreçler grup davranışında değişiklikler yapmakla, gerileyen saldırganlıklar, paralelindeki savunma güdüsünün yoğunluğunu öne çıkarmıştı. Saldırma geri kalmakla, beraber ve eş zamanlı olduğu savunma ileri çıkmış gibi oluyordu.

Yalıtımlı ben bilinci içinde en az dış dünya şartını yalıtım içine almanın yasası vardı. Ben bilincindeki en az dünya eksikliği, dış dünyayı bu ben bilincine cazibe kılıyordu. Bu nedenle dış dünya parçalı yalıtıma davetkar oluyordu. Grup öznesinin içinde doğanın kendisine davetkar oluşu gibi birçok deney sel imajların hafızası vardı.

Savunma güdülü grup bilinci, üreten grubu; yaptıkları üretimleri nedenle kendilerini çevreye davetkar kıldığını, sezmişti. İşte bundan sonraki grup savunma refleksi içinde bu tür davetkar oluşun akılcılığı ve kurnazlığı kullanılacaktı.

Kurban, sunu bu Yamyam bir grup diğer grubun avcılarıydı. Bu bağlamla bir grup hem avdı. Hem avcıydı. Bu nedenle bir grup hem davetkardı. Hem davet olunandı. Grubun ve kişilerin kendileri avcılara av olmakla davetkardılar. Üreten grup iki kes davetkardı.

İşte üreten grup kendi davetkar oluşlarını bu sunu ve kurbanlarla aşmıştı. Kişi ve grup deneyimi, yaşananları insan beyninde imimge izlerini oluşuyordu. Enzimler beyindeki bu kopya iz düşümlü im, imge ve imaj görünümlü etkilerin tepkisini yine iz düşümlü enerji paketlerinin protein kalıplarını yapıyordu.

İşte geçmiş deneylerin hatırlanması bu iz düşümlü sanal ya da imaj kopyalardan yapılan okumalardı. Bir kişinin üretim olmaksızın doğaya yönelimli olduğu dönemlerinde beri doğanın bu yönelime davetkar olma hatırlaması kişinin yaşadığı bu süreçleri imajdan okumasıydı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlamak Gerek 45
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 71
Anlamak Gerek 64
Anlamak Gerek 55
Anlamak Gerek 56
İttifaklardan Ne Anlamalıyız 3
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerk 17 - 18
Anlamak Gerek 32

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anlamak Gerek 26
Anlamak Gerek 38
Kurtuluşun Felsefesi 161
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Sahiplik İmanı 1
Bağ Enerjisi 1
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Tarihi Olan İlahi Adalet1

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Coğrafyan Fiziğin İle Ya Fiziğin [Şiir]
Aslına Yüz [Şiir]
İzan Mizan [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © Bayram Kaya, 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.