Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann |
|
||||||||||
|
Duygularınız kontrolden çıktığında ilk tepkiyi iç organlarınız veriyor. Onları müteakip uzuvlarınız da “biz eksik mi kalalım?” dercesine salıveriyor kendini, tutunamıyor, tutamıyorsunuz bedeninizi. Doktorların ilgisine mi sevineyim, ayakta duramayacak kadar kötü olduğuma mı üzüleyim bilemedim. Eğer biraz şanslıysanız sağlık kurumlarında zaman zaman işleriniz yolunda gidebiliyor. Benimki de şanstı sadece. Sorulan onlarca soruya verdiğim cevaplarla teşhisi onlarca kolaylaştırmaya çalışırken, olduğumdan hatta göründüğümden daha da yorgun olduğumu hissettim. En çok kalbime güvenirdim onda da kaçak varmış, “hah !” dedim “şaşırmadım !” ritmi bozuk bir kalbin kaçak yapmasından daha doğal ne var ! EKG çekerken ilgilenen hemşireyle kurduğum diyalog hala kulaklarımda. Ağrılar içindeyken bile gülebildiğime o da benim kadar şaşırdı. “İyisin, iyi !” dedi. “Gülümsemenden anladım !” diye de ekledi. “Gülümsememden mi?” dedim biraz alaycı bir tavırla, daha nice aldananların yanına onu da ekleyerek. “Evet.” dedi. “Bu kadar güzel gülümseyen birinin hasta olmasına imkan yok “ diyerek bitirdi sözlerini. Sesim içimde yankılandı… Kahkahalarım içimde bir çığlıktı, gülümsemiyor hıçkıra hıçkıra ağlıyordum oysa! Adımı sordu, yaşımı. Sonra bilmiş bir tavırla “Geçer!” dedi, “Geçer !” dedim. “Yaş geçer, yaşlar geçer, can geçer, her şey, herkes geçer, bir ben geçemiyorum, bir de şu kalbimdeki sızı…” Ekokardiyagrafi çekiminde duyduğum sesler benden seslerdi. Kulaklarımın iç sesimden sonra kalp atışlarıma da şahit oluyor olmaları tüylerimi ürpertti. Ölçtüler biçtiler.. MY-1.derece TY-1.derece, belirgin ritm bozukluğu… “İzlemeye alalım !” dedi doktor. Kendimi üzerime bağlı kablolara uzun uzun bakarken buldum sonra. Beyaz, kırmızı, yeşil, turuncu, kahverengi, siyah, mavi. Bir de kayıt cihazı… Kalbimi izliyorlar. Sessiz ! Ses ? Siz ! (yirmiüçağustosikibinonüç)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Dilek Şengel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |