..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > eylül




10 Ekim 2020
Ölüm Sadece Nefes ile Yetinmez  
eylül
Ölüm sadece nefes ile yetinmez, her türlü ölünür. Boş bir kabuk kalır ardında, duygusuz, merhametsiz. Yaşayan ölülerin kalabalığında nefes almak acıtır.


:AABA:
Beynim parçalara ayrılacakmış gibi. Ellerimi şakaklarıma bastırıp bu herneyse, geçmesini bekliyorum. Gözkapaklarım kurşun ağırlığında. Sallanan boşluğun ortasındayım. Vazgeçmişliğin umutsuzluğa teslimiyeti bedenimin her hücresini ele geçirdiği gerçeğiyle yüzleşmek dayanılmaz. Farkındayım.

Kendini uzun cümlelerle ifade etme çabasının zihin, hatta beden yorgunluğundan başka bir etkisi olmadığının çok farkındayım. Sessiz, saygılı, insancıl anlayışla geri çekilmenin nasıl olur da değersizleştirildiği acıtasıya farkındayım. Konuşmanın, yürekten gelen sözcüklerle de olsa, hayatın önünde laftan paspasa dönüştüğünün de.
Özverinin karşılıksızlığı yanlış anlaşılıp görev diye yaftalanmasının , ne yazık, gözyaşlarına boğulacak kadar farkındayım. Soğuk, duygusuz, insana yerini gösteren , hatta oturtan düzenin çürümüşlüğünün isyanındayım.
Sahte, öğretilmiş, yaşatılmış, gösterilmiş davranışların kopyala yapıştır gösteriminde-hayatta- seyirci olmanın isyanındayım. Oysa ben-insan- bu kadar değilim.
Aklım, yüreğim, ruhum bu değil. Yaşamak böyle olmamalı. Fiyatı, usulü, haddi olmamalı.

Herkes kendi beyaz sayfasına yazılanlar kadar masum. Herkes olabildiği kadar cesur.
Kimse mükemmel değil. Ele doğar insan, ilgiye ve sevgiye muhtaç, el üstünde büyür. Sonrası panayır. Ücreti ödenen eğlencelerle aklı uyuşturan, ruhu ıssızlaştıran , insanlığın marifetiyle kurulan sahne, hayat. Kalabalığın ortasından nereye baksan uzak, yabancı. Bu dünyada bir adım ötesi cennet ve cehennem. Semt semt, sokak sokak görünmez sınırlarıyla işaretlenmiş. Şeytan mı lazım? Bahane her yerde.

Ölüm sadece nefes ile yetinmez, her türlü ölünür. Boş bir kabuk kalır ardında, duygusuz, merhametsiz. Yaşayan ölülerin kalabalığında nefes almak acıtır. Hep bir kaçış planı kurgulanır. Pusula, hesapsız kitapsız çalışır. Mavi yeşil bir dünya düşlenir. Huzurun aydınlık evi, Aşk.

eylül



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hikayeler
Eksik
İnsan
Hayat/zaman
Eksik Olan
Yol Bitene Kadar
Eksik Olan
Sayfa Boş
Prologue
Kendini Nasıl Öldürürsün

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Araf’ta
Bir Hayat Nasıl Ysşanılmaz Kılınıri
İnsanım Ben
Bir Hayat Nasıl Yaşan (Il) Maz
Sonu Gelmeden İnsanlığın
Ruh Hali
Kimi Suçlayacaksın?
Ruhun Yarası
İyilik Daima Kazanır
Otobüs

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eylül [Şiir]
Şimdi Aşk [Şiir]
Bir Şey Daha... [Şiir]
Teselli [Şiir]
Derin Hikayeler, Kısa Karşılaşmalar [Öykü]
Yusuf'un Şarkıları [Öykü]
Gülümseme Çiçeği [Öykü]
Vurgun [Öykü]
Gecenin İçinden Gelen Sesler [Öykü]
Salkım Söğüt Hayat [Öykü]


eylül kimdir?

yolcu

Etkilendiği Yazarlar:
insan, hayat


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © eylül, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.