..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Simten K. Ataç




10 Nisan 2003
Biri Beni Tokatlasın !  
Simten K. Ataç
Hayatımın uzun bir dönemini okuyarak harcadım. Harcadığım devlet tarafından da kabul edildi nihayet Çünkü Özel okullarda değil Devlet Okullarında okudum.


:BFJF:
Birileri beni tokatlasın, çünkü artık olanları kabullenmek istiyorum. Sinirden elime batırdığım tırnaklarımı kesmek değil, yumruklarımı sıkmamak istiyorum.” Nefes yetmezliğinden öleceğim herhalde” diye düşündüğüm anları aza indirmek istiyorum. Dahada vahim olanı ismi bende saklı birkaç kişiyi tekmelemek , canlarını acıtıp saatlerce yalvartmak ve düşündüklerini unutturmak istiyorum.

Tam “Kendime gelmeliyim , normal olmalıyım” diye düşünürken normal sıfatını taşıyan bir anormal çıkıp konuşmaya başlıyor. Hemde yetmiş milyonun önünde konuşabiliyorSöylediklerini dinlemek “Hesap sormak gerek” dedirtiyor bana. Hesaplaşmak ne kelime adamları gene normal olduğuna inanmak bile istemediğim başka adamlar koruyor. Benim paramla...

Bu zatlardan birisi müjde vermiş geçen gün . Üstelik gecenin bir vakti, bir kadeh birşeyler içerek haberlere bakmayı (dinlenirken bilgilenmenin en iyi yolu olduğuna inanırım) planlarken yıktı beni ( Belki de o sırada uyuyakalmıştım ve aslında yaşananlar bir kabustu, kimse bilemez) .Müjde şöyle :
“Muhterem Devletimiz , hali vakti yerinde olmayan ailelerin çocuklarını , daha iyi koşullarda eğitim veren Özel paralı okullarda burs ile okutacak!”

Bende ki tepkiden bahsetmek istemiyorum zira bazı hareketlerin bir hanımefendiye yakışmayacağını aile terbiyem sık sık hatırlatıyor. ( Buna rağmen başkaları görmediği sürece hanımefendi sıfatını üzerimden atabiliyorum ) Öyleyse tepki nasıl olacak , bu halka ihanet eden düşünceye karşı düşünce suçu sayılabilecek bir hata yapacağım : Nerede ekran? Klavyem nereye gitti?

E güzel kardeşim , kıymetli büyüğüm ya sen ne dediğini bilmiyorsun yada ben gerçekten anormallikte aşama kaydettim gene. Önce sıfatını yatıralım masaya , bir başkası sana gelse dese ki “ Dostum, senin idaren altında ki bu kurumun durumu vahim. Özel sektör senden çok ilerde , eğitimin asını yapıyorlar! “ , demek ki sen “Evet, Bizde çocuklarımızı o okullarda okutuyoruz bu yüzden” diyeceksin. Halbuki , “ Evet dostum, ama bu yanlışın farkındayız. En kısa sürede devlet okullarını daha iyi işler hale getirmeye çalışacağız” demen gerekirken.

Eğitimde fırsat eşitliği olmalı mı olmamalı mı? Tüm eşitsizler , "Olmalı" derken , Daha eşit olanların sessiz kalması da başka bir rezalet. Sen tutup , Daha eşitlerin tarafında dururken , Eşit olmayanlar adına böyle bir karar alıyorsun demek ki.

Özel okulların düştüğü durum ise içler acısı. Demek ki devletin bursla okutacağı öğrencilere muhtaç kaldılar, kar marjları düştü ve panik halindeler. Kurtar onları sevgili büyüğüm. Kurtar ki , parası olmadığı halde seçilmiş bazı çocuklarımız bu ilim ve irfan yuvası okullarımızdan faydalanıp sizler gibi büyük adamlar olsunlar.

Kafama takılan bir başka şey ise işin muhasebesi ile ilgili. Bu seçilmiş çocuklarımızın hayatını kurtarmak için kendini feda eden kurumumuz , hangi kaynakla yola çıkacak onu merak ediyorum. Eğer benim şans oyunlarına harcadığım paranın % bilmem kaçı ( Eğitime katkı payı var ya hani) bu işi kurtaracaksa helal olsun. Bundan sonra her hafta kumara harcadığım paranın 2 katını harcamaya karar verdim biline.

Son bir sorum var , Bu kaynağı Özel okullara aktarmak Mübah iken devlet okullarına harcamak neden günah ? Biri bunu bana açıklasın yoksa kendi kendime düşünerek bu işin içinden çıkamayacağım. ( Bunun nedeni tüm hayatım boyunca Devletin yarattığı imkanlarla okumam ve bu yüzden daha az eğitilmiş olma ihtimalim olabilir mi? )

Biri beni tokatlasın zira bu kabusa daha fazla dayanabileceğimi sanmıyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tüm Önyargıları ile Tutunmaya Çalışanlar

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tekrar Parlar mı Güneş Tepemizde?
İzmir'den Cennet'e: 45 Ha 158
Hizmetin Böylesi!
Kalbim Yarın Ankara'da!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Lanet [Şiir]
Bazı Anlarımdayım [Şiir]
Dönme Dolap [Şiir]
Hoyrat [Şiir]
Tualin Düşü [Şiir]
Şehir&dağ [Şiir]
Günebakan [Şiir]
Hayat Denklemi [Şiir]
14 Şubat Öyküsü - 4 [Öykü]
Pegasos'un Kanatlarında Yaşamak [Öykü]


Simten K. Ataç kimdir?

bence , hayatlarımızın sorumluluğunu elimize aldığımız andan itibaren , suçlayabileceğimiz kimse kalmamış demektir. Sizce?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Simten K. Ataç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.