..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > Dervişe Kutlu




7 Nisan 2004
Kar Taneleri  
Dervişe Kutlu
Salondaki camın önünde oturup geçen zamanı saydım düşen kar tanelerinde. Kar taneleri usul usul yağıyordu. Bazıları camları aşıp saçlarıma tutunuyordu. Nasıl gelmiştim buraya, ne zaman gelmiştim?..


:CJJH:
Önce biri düştü sessizce. Ardından bir diğeri indi yavaşça. Sonra bir başkası. Kar tanelerinin yaptığı bu yolculuk, içimde gizli kalan duyguları dışarı çıkardı. Gönül sayfamda sakladıklarım birer birer düşmeye başladı karlarla birlikte.
Salondaki camın önünde oturup geçen zamanı saydım düşen kar tanelerinde. Kar taneleri usul usul yağıyordu. Bazıları camları aşıp saçlarıma tutunuyordu. Nasıl gelmiştim buraya, ne zaman gelmiştim? Zaman ne kadar da çabuk geçmişti. İnsan hayatını bu kadar kolay mı bırakıyordu geriye. Saçlar bu kadar erken mi beyazlaşıyordu. Tüm tanıdıklar, bu kadar çabuk mu yolcu ediliyordu o bilinmez yere.
Düşünceler kar tanelerinin hızında sararken beni, sarsmaya başladı. Sanki her kar tanesi bir günü de alıp götürüyordu ve oturduğum müddet içinde yıllarım geçip gitmişti. Bakmak istemiyordum artık! Karların beyazlığı umut yerine hüzün savuruyordu ellerime. Ellerim kırışmaya başladı.
Derken kapı çaldı. Postacıydı. Bir mektup getirdi bana. Adres yok, isim yok. Sarı renkli, sonbaharı andıran bir mektuptu. Hüzünlü bir haber daha mı, dedim kendi kendime. Açmadım... Masaya bırakıp cam kenarına geri döndüm.
İnsanlar sokaktan geçip gidiyordu. Kardan korunmaya çalışıyordu hepsi de. Kimileri şemsiyelerle, kimileri bere ve atkılarla korunduklarını sanıyordu. Oysa kimse farkında değildi; herkes yaşlanıyordu. Bir çocuk ilişti gözüme, karşı sokakta bir kardan adam yapıyordu. Küçük, güzel bir kardan adam. Göz kırpıyordu çocuğa. Çocuk daha bir hevesle kardan adamın bedenini bitirdi, kollarını yaptı. Evden getirdiği havucu koydu kardan adamın yüzüne. Nerden bilsin çocuk, yaptığı kardan adam değil, kendi hayatıydı. Ona gülümseyen ve gülümserken geçip giden, hayatıydı.
Zamanı alıp götürüyor karlar. Zaman geçip gidiyor. Gözümü açıp kapayıncaya kadar karlar düşüyor, her taraf karlarla kaplanıyor. Ve kimbilir şu an kaç kişinin son kar tanesi düşüyor yere. Ve benim son kar tanem ne zaman düşecek;. Düşünüyorum...



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kar Taneleri
Gönderen: Taki Akkuş / İstanbul/Türkiye
26 Ağustos 2006
Sevgili Dervişe Gümeyyeli Kutlu, öykünüzü beğeniyle okudum. Güzel biranlatı.Güçlü gözleminizle kimi zaman düşündüren, kimi zamanda hüzünlendiren. Zaten yaşamda acı ve tatlı anların bileşkesi değil mi? Yüreğinize, kaleminize sağlık kendinize iyi bakın. Taki akkuş

:: Düşündürücü
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
15 Ocak 2005
Merhaba Sevgili Dervişe Kutlu; Zaman.......Hep sorarım kendime; "Zaman mı bizim üstümüzden geçiyor, yoksa biz miyiz zamnaın içinden geçen?" diye......Yazınızı okuyunca bir kez daha düşündüm, bir kez daha sordum aynı soruyu kendime.......Yazınızı severek okudum.Seçtiğiniz konuyu çok güzel işlemişsiniz.Çağrışımlar da çok güzeldi....Sevgiyle kalın....Kâmuran ESEN

:: Düşünmeyin..
Gönderen: ÖRSAN BAYDAR / İSTANBUL
26 Nisan 2004
Düşündükçe düşer tanelerimiz.. Düşündükçe anlarız yitip gittiğimizi.. Neden düşünürüz.. Düşemleri mi görmüşüz yoksa gerçekleri düşünmek için gerekli olan mutsuzluğumuz mudur bizi düşünmeye sevk eden.. Bakın bahar geldi.. Karlar eridi.. Hem siz biliyor musunuz, karlar eriyince şırıl şırıl akarlar can suyu olurlar herşeye.. Güzel bir yaklaşım ve güzel benzetmeleriniz var.. gecenin buğusu..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Uçurum Vakti

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Söyle Bana Aşk mı? (- I - )
Değiştirilemeyecek Kader Anlarından Biri: Berceste
Söyle Bana Aşk mı?
Aşikar Bir Sırdır Öz
Masal-ı Aşk -ı-
Güneş
Yürek Vuslatı İsterse
Ruhumdan Uzak
Akarsu
Aşksızlığın Ne Olduğunu Gel Bende Gör

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Felâketim Olsun Tadın [Şiir]
Aklar ve Karalar [Şiir]
Kimsin? [Şiir]
Saklambaç [Şiir]
Ben Seyri [Şiir]
Ak Köpükle Yakamozun Hikayesi [Şiir]
Dönüşüm/s/üz [Şiir]
Vakit Geldi [Şiir]
Ruhum/a Da/yandı [Şiir]
Yüreğine Ne Kambur Ne Çıbandım [Şiir]


Dervişe Kutlu kimdir?

Yüreğine sevgi fazlasıyla katılmış, üstüne bir de şiir eklenmiş; bir Ruya doğmuş gülücük kokulu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Murathan Mungan, Nazlı Eray ... Ve etrafımda görüp etkilendiğim her şey...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dervişe Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.