..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Görüş ve Eleştiriler > leyla karaca




24 Haziran 2013
Göğsündeki Gökyüzü - Sevgili Büşra Ay'a Teşekkürle...  
leyla karaca
Leyla Karaca’nın ayrıntılı anlatımı, karakterleri canlandırmadaki yaratıcılığı, titiz tasvirleri, zaman ve mekân konusunda doğruyu yakalama ustalığı esasında Karaca’nın şiirden romanına taşıdığı vazgeçilmezi.


:BHDJ:
Gök kubbenin altında söylenmemiş sözleri, duyguları, bakışları romanlarla dolduran yazarlarımıza bir yenisi daha eklendi. Leyla Karaca ve onun Göğsündeki Gökyüzü. Aslında bu ilk kitabı değil. Karaca, yazı hayatına şiir dizeleriyle adım atıyor ve ikinci kitabında romana bırakıyor eşsiz nağmeleri. İki kapak arasında kurgulanan yaşamlara Göğsündeki Gökyüzü eski ve küçük bir fotoğraf dükkânında başlar. An’ı ölümsüzleştiren fotoğrafın büyüsü ‘gülümseyin lütfen’, ‘kıpırdamayın’ cümleleriyle kalıplaşıyor. Ve romanın kahramanlarından Dilruba’nın görme, duyma, koklama yetileri bir serüvene kapı aralıyor. Bu yolculukta gökyüzünün birleştirdiği büyük sanatkârlıkla ahengin ilmek ilmek örüldüğü yeryüzü köklerinin gizemini öğrenmesi için ermiş aynanın arkasını gösterir ve gökyüzünün fotoğrafını çekmesini ister. Dilruba karmaşık duygu, düşünce ve ruh hallerinde kaybolur. Göğsündeki fotoğrafın her zerresini görebilmek için karanlık odasındaki sonsuz sayıdaki karenin içinden doğru olanı aramaya koyulur. Roman o eski küçük fotoğraf dükkânında başladığı satırlarla son bulur.

“Sonsuza dek…”

Ateşin sıcaklığını, rengini, yağmurun kokusunu, tınısını, rüzgârın haykırışını, etrafa savrulan düşler dünyasında okurken zaman zaman hikâye kendini sırlıyor ve siz sadece anlatılan bir karakteri okumaya başlıyorsunuz. Karakterlere giydirilen isimler de alışılmışın dışına çıkılarak şiirsel bir sembolü anımsatıyor. Hüma, Kırlangıç, Safran, Müdrik… Leyla Karaca’nın ayrıntılı anlatımı, karakterleri canlandırmadaki yaratıcılığı, titiz tasvirleri, zaman ve mekân konusunda doğruyu yakalama ustalığı esasında Karaca’nın şiirden romanına taşıdığı vazgeçilmezi. Bu vazgeçilmezlik her biri birbirinden daha derinlikli paragraflarının ortaya çıkmasına ve tekrar tekrar okunmasını kimi zaman zorunlu kılan okur arayışlarına yol açıyor. Bu durum Göğsündeki Gökyüzü’nü basite indirgenmiş romanlar listesinden çıkarıyor. Okurun kurguyu yakalamaya çalışması ve bu bağdan kopmamaya çalışması alışılagelmiş bir durum değil. Okurla yazarın roman içindeki bu kurgusal saklambacı Göğsündeki Gökyüzü’nün keyfi arttırdığı ve hazzını çoğalttığı kesin.

Leyla Karaca’yı ilk romanıyla tanıyacak olan okurun uzun cümlelere aşinalık kazanacağını söyleyebilirim. Bununla birlikte kimi zaman pek çok anlamın birlikte yürüdüğü bu uzun cümlelerle ipin ucunu kaçırabilir, özneyi ya da yüklemi kaybedilir, bir paragrafı yeni baştan okumaya başlamak zorunda kalabilirsiniz. Aslında bu, Karaca’nın romanda okur ile arasına koymaya çalıştığı ve kurguladığı bir süreç. Tıpkı satırların yazılırken tekrar tekrar gözden geçirilmesi gibi okur da tekrarlarla gökyüzünün resmine yaklaşmaya çalışıyor. Yazarın Sonsuzla Sek Sek şiir kitabını okuyup beğendiyseniz Göğsündeki Gökyüzü’nde de aradığınızı bulacaksınız.

Büşra Ay

Yazı ilk kez İnceeleyen Dergisi'nde yayımlanmıştır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın roman ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gökyüzü Notları Ya da Asıl Adıyla Göğsündeki Gökyüzü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çeviri Günlükleri 2 [Şiir]
Leyla Karaca / Üçüncü Mevki Dergisi İçin Söyleşi [Şiir]
Kırık Beyaz [Şiir]
Yaseminler Yavaş Açar [Şiir]
Çeviri Günlükleri 1 [Şiir]
Sonsuzla Sek Sek'te Var mısın? [Şiir]
Leyla Karaca / Acemi Dergisi İçin Söyleşi [Şiir]
ve Şiir (1) [Şiir]
Yumuşak G Soruşturma; Şiirin Estetik Değeri [Şiir]
Muazzam [Şiir]


leyla karaca kimdir?

Ruh bedende ihtiyar olarak doğar; beden ruhu gençleştirmek için ihtiyarlar. (Oscar Wilde)


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © leyla karaca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.