Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Çalışır çabalardık, üretip de terlerdik... Topraklar verimliydi, tarımımız zirve de Ektiğimiz yerlerde, güzellikler çevre de... Her karış toprağımız, nimet ile doluydu Üretilen bu mallar, sanayinin koluydu... Dağların karlarından, geçilmezdi doğuda Kış çekip gittiğinde, bahar güler kapıda... Ovalardır besleyen, bütün bir memleketi Ekinler boy verdikçe, memleketin serveti... Harran ve Çukurova, ürünleri ne fazla Doyururlar ülkeyi, yetiştirirler hazla... Buğday ambarı Konya, ekmek en güzel nimet Adana’nın pamuğu, topla yatak yorgan et... Muzlarım Anamur’dan, üzümlerim İzmir’den Ağzımız tatlanacak, yerim hepsini birden... Bursa’da şeftaliyi, saymadan geçemedim Sökmeyin ağaçları, pahada biçemedim... Fındık desen en güzel, Karadeniz’de çıkar Çikolata yaparlar, kim ki yemekten bıkar... Karpuzun en tatlısı, güzel Diyarbakır’da Terör’de biter bir gün, ülkem kalır huzurda... Petrole bağımlılık, ülkeyi zora sokar Tarımı canlandır bak, bunda var büyük çıkar... Oysa petrol bitecek, peşinden doğal gaz da Çiftçi şaha kalktı mı, bil ki kalmazsın darda... Betonlaşma son sürat, kalmadı ekecek yer Sonra aç kalacaksın, nüfus patlayıp gider... Yanlış politikalar, tarıma darbe vurur Bize has ürünlerin, bir çoğu dalda kurur... Fındığı ektirmezsen, eline ne geçecek Dünya’da bir numara, ne var ki bilmeyecek... İthal buğdaylar ile çocukları besleriz Ekmek zamlanıp durur, duvarlara toslarız... Her malım dışarıdan, nereye kadar sürer Sana mal satanlarda, bir gün defterin dürer... Kendi kendimize de, yeteriz yine bir gün Milletin efendisi, köylü olmasın kırgın... Tarımdır bir ülkeyi, ayakta tutan kuvvet Sanayiyle birlikte, ikisine de evet...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |