Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Neden rotamızı, doğru bildiğimiz yanlışlar üzerinde çizmekte inat ediyoruz? İnsanoğlunun bir iddiası vardır: Her zaman ben doğruyu bilirim, benim hayatta yanlışım olmaz; ama bu yaşamı boyunca dönülmesi imkansız olan yapmakta olduğu en büyük yanlışı olmuştur. Düşünmez ki; nefes aldığı bu dünya üzerinde hatasız kul olmaz. Şarkılar, şiirler bile bu konuyu ele almış, dünya üzerinde hayatını idame ettirme gayretinde olanlara önemli bir ders vermek istemiştir. Bir adım atarken havaya değil de önümüze bakarak atmamız gerektiğini göz ardı etmemek, hayatımızın en önemli kurallarından bir tanesi olduğu unutulmamalıdır. Bu altın kuralı hiçe saydığımız anda, bizi biz yapan her şeyimize veda edeceğimizi ve yaptığımız yanlışlar yüzünden yürüdüğümüz yolun nereye, ne şekilde gittiğinden bihaber olacağımız aşikar. İnsanoğlu her zaman kazanacaklarını hesap eder ;fakat hayatında nelerden olacağını hiçbir şekilde düşünmez. Bu hesapsız adımların kendisi açısından pahalıya mal olacağı fikrine, kafasında yer vermemekte inat etmekten vazgeçmez. Kurtuluşunuz olmayacağına inandığınız bir bataklığa saplanmamak için, bakışlarınızı her daim önünüzde bulundurmanız gerekmektedir. Gözleriniz önünüze bakarken beyninizin başka bir yerde olması, sizlere telafisi mümkün olmayan kayıplar verdireceği düşüncesinden de yoksun kalınmamalıdır. Dünyamızı aydınlattığına inandığımız doğrularımızın, yaptığımız büyük yanlışlar altında kaybolup gitmesine müsaade edilmemelidir. Önümüze değil de farklı noktalara bakmaya devam ettiğimiz müddetçe bizi karanlığın içerisine sürükleyen yanlışlarımızla baş başa kalacağımızın bilincinde olmamız lazım gelmektedir. Bu kendini bilmezliğimiz de geriye dönülmesi imkansız kayıplarımız olacağına dair bir pusuladır. Her zaman bize verilen tavsiyelere kulak tıkamayı değil; aksine onların hayatımız için ne kadar önemli olduğu fikri ile hareket etmemiz gerektiği inancı, akıllarda bulundurulmalıdır. Ben bilirim mantığını kullanmayı tercih etmeye devam edersek, hayatımızda hiçbir güzelliğin sahibi olamayacağımız gerçeği göz ardı edilmemelidir. Rotamızı çizerken şu manasız fikirden kafamızı temizleyebilme yollarını aramalı; bizi yapacağımız yanlışlardan kurtaracak olan zararsız kestirme bir yol bulunması, hayati bir önem taşımaktadır. Bu yolu bulamadığımız takdirde, dünyamız ışığına veda edecek; zifiri karanlıklarla savaşmak zorunda kalacağımız görülmektedir. Doğru bildiğimiz yanlışların hayatımızdan çıkarılması için boş, manasız fikirlerden beyinlerimizi temizlememiz gerektiği, göz önünde olan önemli bir gerçektir. Önümüzde yanan bu ışığı görmezden gelmek de hayatımızda yaptığımız yanlışları savunduğumuzu göstermektedir. Rotamızı doğru bildiğimiz yanlışlar üzerinde çizmekte inat etmeye devam edersek, elimize verilen fırsatlardan feragat etmiş oluruz. Bu da bu fırsatları bir daha elde edemeyeceğimizi, önümüzde açılan yolların sonsuza kadar kapanacağını gösterir. Attığımız adımları hesap etmeden atmak, hayatımızda kapatmamıza müdahale edilen hendeklerin açılmasına neden olacaktır. Bu engellerin önümüze çıkıp sonumuz olmaması için de yapmamız gereken tek bir şey var:O da yaşamımızın olumsuz bir şekilde etkilenmesine sebep olan inadımızdan vazgeçip görmek istemediğimiz yanlışlarımızın farkına varmak, zararın neresinden dönersek kardır, diyebilmek.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hüseyin İbiş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |