İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron |
|
||||||||||
|
edecek bir fırtınanın varlığından çekiniyorduk. Mutsuzluğumuzun Kışı romanındaki gibi her sabah işe gidiyor, her akşam eve geliyor ve neyi özlediğimi bilmeden özlüyordum. Steinbeck'e bayılırım bilirsin. Şehrin bütün güzel insanları gibi bir susma oyunu oynuyorduk. Bir, iki, üç tıp!Gerçek hayatın oyundan tek farkı mimiklerimiz bizi ele verince gülmüyor, ağlıyorduk. Hayata yenildiğimiz belli olmasın diye bunu gizli gizli yapıyorduk. Haber bültenlerinde ve medyada yer alan bütün o kötü şeyler bizim başımıza gelmeyecekmiş gibi davranıyorduk. Biz şanslı olanlardık. Bizi sıcak tuttuğu sürece bu küçük yuva için fedakarlık yapacak ve sadakat gösterecektik. Ama hayat çoktan bizi biryerlerimizden yaralamıştı. Biz sadece yaralarımızı gizliyorduk birbirimizden ve herkesten. Çünkü bir kez yaralı olduğumuz anlaşılırsa, kanın kokusunu alan köpekbalığı gibi hayat gelip bizi yokedecekti. Oysa hayatın susma oyununda yenemeyeceği kimse yoktu. Aslında önemli olan yaralı olduğunu sezdirmemek değildi, yaralı olduğunu kabul etmemekti. Böylece ne kadar yaralanırsak yaralanalım güçlü gözükebilir, çocukları dünyanın güzel bir yer olduğuna ikna edebilirdik. Sanatçılar gibi hayal etmekten, güzel cümleler kurmaktan vazgeçmemeliydik. Ama işte hayatın karanlığı yüzlerimize, cümlelerimize vuruyordu. Böylece hayal kurmaktanda vazgeçtik. Hayal kırıklıklarını gizlemek en zor olanıydı çünkü. Geriye birtek çocuklara söylediğimiz yalanlar kaldı sevgilim. Bu gece herkes uyuduğunda beni dudaklarımdan ilk kez öptüğün gibi öp ve ilk kez herşeyi unutturduğun gibi unuttur. Bir tek kadınlığının çocuksu sesi kalsın aklımda. Çünkü ben artık susamıyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gökhan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |