..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Alp Şahin




19 Eylül 2022
Hz Yunus ve Antlaşma  
Alp Şahin
Dengeleri bozmayın... Hepsi bu. Bozarsanız da ağlamayın ama


:EDF:
Hz Yunus onlarca peygamberler içinde favori peygamberimdir... Allah; Hz Yunus'a kavmini kurtarması için belli bir süre vermiştir... Demiştir ki işte şu süreye kadar kavmini uyar, yoksa helak olacaklarını söyle demiştir. Hz Yunus da işte bir iki, bir iki, tekrar tekrar uyarmıştır... Kavmi de sallamamış, hatta alay etmiştir.

Hz Yunus’da belli bir süre sonra kavminden vazgeçip; ne haliniz varsa görün, bu saatten sonra sizden zaten bir caciki olmaz deyip basıp gitmiştir... Bu an var ya… Ah işte… Muazzam derin bir an... Allah; peygamberine dahi isyan edebilme hakkını vermiştir. Hz Yunus da bunu yapmıştır. Yanılmıyorsam ilk ve son o da ayrı bir konu. Hani sonuçta ilimci ve bilimci insanlarsınız lan… Daha iyi bilirsiniz benim yazacaklarımdan…

Neyse işte Allah; kaba tabirle Yunus'a ''sen hayırdır ya kafana göre basıp gitmeler'' mesajı çektiğinde; Hz Yunus da ''Allahım defalarca uyardım, zerre kadar dikkate almadılar, niye tekrar tekrar deneyeyim ki?'' demiştir. Kilit noktadır bu... Niye? Allah; Hz Yunus’a da özgür irade vermiştir fakat peygamber vasfını hak ettiğinden Hz Yunus'un görevi; Allah’ın uygun gördüğü zamana kadar ikna etmedir, kendi ön görüsüne göre ‘’ Ben diyeceğimi dedim birader, haa bundan sonra kah ölürsünüz, kah bilmem ne olursunuz, şahsen beni zerre kadar bağlamaz’’ deme değildir.

Sonra? Sonrası ihale halkı yerine Hz Yunus’a kalmış, halkı yerine Hz Yunus onlarca acı çekmiş, daha sonra Allah kendisini tövbeler ettiği için affetmiş, kavmi de Yunus’u yaşadıklarından sonra peygamber olarak kabul edip helak olmamıştır... Hani gün sonunda ne görüyoruz? Yaratan kim olursa olsun herkesin yerini bilmesini istiyor.

Dengeleri bozmayın... Hepsi bu. Bozarsanız da ağlamayın ama diyor… Nereye bağlayalım? Tevrat’a…

Tanrı; Nuh ve oğullarını kutladı ve dedi: (Ne zaman? Tüm insan ırkının Nuh sayesinde kurtulmasından sonra…) Yeryüzü yeniden insanla dolması için çoğalın. Ve sonunda Nuh ve oğullarına söyle dedi: Siz ve sizden sonra gelenlerle bir anlaşma yapacağım… Gökyüzünde parlayan gökkuşağı da bu anlaşmanın işareti olacak. Gökkuşağı bulutların arasında görünmeye başlandığında, siz ve sizden sonra gelecek olan canlılarla yaptığım anlaşmayı düşüneceğim.

Diyorum ya… Dengeleri bozmayın… Gökkuşağı gibi kutsal bir anlaşma niye bazı değerlerle bağdaştırılıyor? Ama bıdı bıdı da tırı vırı da şu oldu da bu oldu da… Ya… Dengeyi ve antlaşmayı bozmayın işte… Bozmayın… IQ mü vereyim, beyin mi, yoksa ayet mi?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
Uğruna Nefes Alıp Verdiğim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çatlama ve Çatlatma
89 Model Siyah 911 Porsche Carrera
Jaleo
Bir Avuç İyi İnsan
Biraz Ara
Haklısın
Evlilik Kurumu
Azmi Karamahmutoğlu
Amin Diyelim
Kasa Bira Almış Bilmem Ne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.