..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




9 Kasım 2022
Ali Ata Baksın Dursun  
Ahmet Zeytinci
İyi de Ali ata bakarken bu at Aliye hiç huysuzluk çıkarmadı mı? Hiç çifte sallayayım demedi mi? Ali'de dönüp ata ''Ben senin tay olduğun toy olduğun zamanları da bilirim kerata.'' dememiş midir? Kara tahta da bunları yazmak için o küçücük ellerimizle ne tebeşir tozları yuttuk. Şimdilerde kara tahta da kalmadı okullarda...


:DFJ:
İlkokul birinci sınıfta o meşhur Alimiz vardı, hani durmadan ''Ali ata bak, bak Ali bak.'' ya da ''Koş Ali koş.'' diye emirler verdiğimiz. Bir de arkadaşı Oya mı vardı, yanlış hatırlamıyorsam... Oya'ya da durmadan topu tuttururduk. Artık tutar mıydı, elinden kaçırır mıydı, orası biraz muamma... Oya ile Ali kardeş miydi, arkadaş mıydı, orası biraz karışık.



İyi de Ali ata bakarken bu at Aliye hiç huysuzluk çıkarmadı mı? Hiç çifte sallayayım demedi mi? Ali'de dönüp ata ''Ben senin tay olduğun toy olduğun zamanları da bilirim kerata.'' dememiş midir? Kara tahta da bunları yazmak için o küçücük ellerimizle ne tebeşir tozları yuttuk. Şimdilerde kara tahta da kalmadı okullarda...



Ali ata, atlara defalarca baktı o yıllarda, defterlerine yazdı yazdı durdu, bilinçaltı darmaduman, şimdilerde ganyan bayilerinden çıkmıyormuş duyduğumuza göre bu Ali... Ne yaptınız yahu Ali'yi kumarbaz yapıp çıkmışsınız. Keşke Ali ata bak yerine, Ali karıncaya bak ya da aslana bak filan deseymişsiniz, karınca gibi çalışkan ya da aslan gibi kuvvetli filan olurmuş...



Ali ata bir daha bak, dön tekrar tekrar bak. Biz Türkler millet olarak atları çok sevdik, yeri geldi onlarla cenge gittik, yeri geldi yük taşıdık, yeri geldi gelin almaya onun ile gittik, kımız diye sütlerini bile içtik, ne ola ki gıklarını bile çıkarmadılar o mübarekler.



Ali, ali, atı da çok yıpratma, gücünden fazla yük yükleme ata. Hele de o yollarda araba çektirirken, sırtında şak şaaaak diye kamçıları indirirken, bir daha düşün. Onun da Allah'ın yarattığı bir can olduğunu asla aklından çıkartma. Hele de Hazreti Mevlana'nın şu sözünü hiç mi hiç unutma ''Hayvanlar Allah'ın sessiz kullarıdır, onlar kendilerine yapılan haksızlıkları, eziyetleri kıyamet günü Mahkeme-i Kübra'da herkesin önünde haykıracaklardır.''



Bir de bu insanların, At Kardeş, senin ile ilgili çok manidar bir lafı var ''Atın ölümü arpadan olsun.'' diyorlar. Bunu sen belki duydun, belki duymadın. Duymadıysan ben şimdi sana işittiriyorum işte. Arpalar hormonluymuş galiba, aman diyeyim, çok yeme, sonra ölümün arpadan olur da bizden bilirler... ''O güzel insanlar o güzel atlara binip gittiler.'' Ali ile Oya da içlerinde...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Büyük Aşk Nasıl Yaşanır
Saman Altından Su Yürütme Teknikleri
Sıfırlar Arası Muhabbet
21. Yüzyıl Rüyaları
Bizim Ülkede Düşünürden Geçilmez
Dss ve Gss Akademik Takvime Alınır mı Acaba

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Küresel Isırma
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Nimet İle Şaka Olmaz
Ön Yargılarımızı Biraz Ortaya veya Arkaya Alabilseydik
Magandalara Üzücü Haberler
Onbir Ayın Sultanı Ramazanı Uğurlarken
Bir Türk Neden Emniyet Kemeri Takmaz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.