..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her şey ancak sevgiyle satın alınabilmelidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Adem KALINSAZ




22 Ekim 2008
Bilge Kral; Aliya  
Adem KALINSAZ
İnsanlar vardır doğumları ile, insanlar vardır ölümleri ile, insanlar vardır yaşam ve yaşama kattıkları ile gündeme gelirler ve gündemde kalırlar. Doğumları ve ölümleri ile gündeme gelenler çabuk unutulurlar. Ancak yaşam ve yaşama kattıkları ile gündeme gelenler hep gündemde kalanlardır.


:BCJH:
“Her şeye kadir olan Allah’a yemin ederim ki, köle olmayacağız!”
Aliya İzzetbegoviç
***
İnsanlar vardır doğumları ile, insanlar vardır ölümleri ile, insanlar vardır yaşam ve yaşama kattıkları ile gündeme gelirler ve gündemde kalırlar.
Doğumları ve ölümleri ile gündeme gelenler çabuk unutulurlar.
Ancak yaşam ve yaşama kattıkları ile gündeme gelenler hep gündemde kalanlardır.
İşte onlardan bir tanesi de Avrupa’nın bağrında asilce, kahramanca, müslümanca bir yaşam süren Bosna’nın efsanevi ölümsüz kahramanı Bilge Kral Aliya İzzetbegoviç’tir.
***
Aliya,
Dededen Osmanlı torunu olarak 1925 yılında dünyaya merhaba der. Bu merhaba aynı zamanda çilelerle, meşakkatlerle, ümitlerle, hapislerle, zaferlerle dolu bir hayata merhabadır.
Hayatının çocukluk yılları asilce, İslam’ca başlar; çocuk yaşta Kur’an Kursu’na gider. Sabah namazlarını camide kılar.
Bu yıllar, kutsal tanımayan Nazilerin Avrupa’nın göbeğinde güç topladığı yıllardır.
Yani, ancak Aliya soylu bir insanın cesaretine gebe yıllar.
Onun cesaretine 24 yaşındayken 5 yıllık hapis hayatı bile set vuramamıştır.
Hapis hayatından sonra önce hukuk, sonra ziraat fakültesini bitirdi.
Çocukluk yıllarından başlayan ilmi hayatı ve iki fakülte ile taçlanan gençlik yılları onun “Bilge Kral” olma yolundaki işaret taşlarıdır.
25 yıl avukatlık ve bir inşaat firmasında yöneticilik yaptı.
1970 yılında yazdığı İslâm Manifestosu kitabı, Avrupa’nın göbeğinde müslüman bir lider görüntüsü, zalimleri dehşete düşürdü. Bu kitabı kendisini yeniden “Medrese-i Yusufiye’ye” taşıdı. Yılmadı, yıkılmadı, çalıştı, azminden bir adım bile geri kalmadı.
“- Bu kitap 1983'te kovuşturmaya uğradı. 12 Müslüman aydınla birlikte tutuklandı.
— 1950 öncesinde kurulmuş olan Mladi Müslümani (Genç Müslüman) adlı örgütü yeniden örgütlemek suçundan 14 yıl hapse mahkûm edildi.
“Bu birlik hem anti-komünist hem de anti-faşist bir yapıdaydı. Aynı zamanda Alman Nazi birliklerine ve komünist örgütlere karşı savaşıyordu.” (http://tr.wikipedia.org/wiki/Aliya)
— Mahkûmiyetini çekerken, Yargıtay bu cezayı 11 yıla indirdi.
— 1989 yılında Yugoslavya'nın dağılma süreci sırasında ilan edilen af sonucu özgürlüğüne kavuştu.
— 1990 yılında İslam Manifestosu'nu yeniden bastırdı.
—Bu kitap İzzetbegoviç'in İslâmi kimliğinden ziyade, siyasi kararlılığının ve mücadelesinin bir simgesi oldu.” (www.biyografi.net)
***
Manevi hayatımız, köle olmaya cevaz vermez. Bunun bilicinde olan Mevlânâ Hazretleri:
“ Ben sağ oldukça Kuran’ın kölesi bendesiyim, ben Muhammed Muhtar’ın yolunun tozuyum” buyurmaktadır.
“Her şeye kadir olan Allah’a yemin ederim ki, köle olmayacağız!” diyen Bilge Kral, Bosna Hersek’i bağımsızlığına kavuşurdu. Avrupa’nın göbeğinde müslüman bir devletin bağımsızlığını hazmedemeyen Kazıklı Voyvoda’nun torunları hemen silahlarını müslüman Boşnakların ve onlara ait tarihi eserlerin üzerine çevirdi.
1992–1995 yılları arasında BM kontrolünde tutulan Boşnaklara, tarihte az rastlanan bir soykırım ve vahşet uygulandı.
Aliya bu katliamlara canını siper ederek Bosna’yı kahramanca savundu.
Emperyalizme karşı cihadı en yüksek değer olarak kabul eden anlayışı genlerine sindirmiş olan Bilge Kral, 21. yüzyılın arefesinde Avrupa’nın göbeğinde Sırp ve Hırvat haçlılarına karşı şanlı ikinci Çanakkale Destanı’nı yazan kahramandır.
Bosnalı Müslümanlar katledilip kadınlarına tecavüz edilirken, sessiz seyirci rolünü oynayan medeni batı (!), Aliya’nın Bosna’yı taarruzla zafere taşımaya başladığı anda devreye girip Dayton Antlaşması ile ateşkesi (barışı) sağlama girişimleriyle yandaşlarının savaş alanındaki hezimetlerine set çekmişlerdir.
Ancak her zaman olduğu gibi zafer ancak inanlarındır.
Tarih bu söze Bosna Savaşı ve sonrasında bir kez daha şahitlik etti:
19 Ekim 2003 tarihinde, yorgun ve kahramanlıklarla dolu hayatına veda eden Bilge Kral bugün hayırlarla yâd edilirken, dönemin Sırp kasabı Radovan Karadziç bin bir surat kılığında tedirgin ve kaçamak yaşantısında yakalanıp adalete teslim edildi.
Radovan Karadziç için keser döndü, sapın da dönmesini bekliyoruz.
Sap da dönmeli ki, Bilge Kral ve şehid olan kahraman Boşnakların ruhu şâd olsun.
Ölümünün 5.yılında Bilge Kral Aliya’ya Allah’tan (c.c.) rahmet, sevenlerine, Boşnak halkına ve gönlünde taht kurduğu tüm Müslümanlara baş sağlığı ve sabır diliyoruz.
Selam ve muhabbetle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Çin İşi" Olimpiyat

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazının Önemi / İlmi Yazı İle Bağlamak
Yoksulluğa Akif'ce Bir Yaklaşım
Çevresel Sorunlar ve Çözüm Yolları
Gezi Notları: Akçay, Altınoluk, Assos, Ayvalık, Edremit İzlenimleri
Baki Kalan Hoş Bir Seda; Hz. Mevlâna
Atatürk'ün Çocuklara ve Gençlere Mesajı
Gezi Notları: Bursa İzlenimleri - III
Toprak Gönüllü Cengiz Aytmatov
Üstad
Belgesel Filmler; "Mustafa" ve "120"

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Atatürk'ün Kardeşleri [Eleştiri]
Kör Şeytanın Kör Gözüne... [Eleştiri]
Gez Dünyayı, Gör Konya'yı [Eleştiri]
İçki Sahte, Ölüm Gerçek [Eleştiri]
Ne Kadar İtibar Etmeliyiz? [Eleştiri]
"Fikrim Yok" [Eleştiri]


Adem KALINSAZ kimdir?

Hayatı algılamaya çalışmak için düşünmek, çalışmak, üretmek ve yaşamak gerektiğine inanırım.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatın "Edep" kısmıyla dost olan bütün yazarlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.