"İnsan - işte tüm sır burada. Bu sır üzerinde çalışıyorum, çünkü kendim de insan olmak istiyorum." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
istasyondan,ağır ağır asude bir bakışla.Ve her bakışında görmeliydin yüreğimdeki sokakları,o sokaklarda konaklayan gezici lunaparkları.Bir kız çocuğunun ip atlayışını,erkeklerin taştan kaleler kurarak kola kutusuyla maç yapışını,bir annenin çocuğunu okula hazırlayışını,o tarifsiz çaba içinde dağları yıkarak sana yol açışımı.Geçerken sen;selam duruyordu dünya,sana dönüyordu güneş,gölgeler iniyordu istasyona ve bir dahaki gelişine kadar esir alıyordu hayatı.Kolay değildi yaşlanıyordu ayrılıklar gözler gibi istila ettiği bu sokaklarda.Kırmızı kurdelalı,mavi gözlü bir kız oturup ağlıyordu sokağın başında,altın sarısı saçları düşerken kaşlarına mavi akmıyordu gözyaşları,mavilerde batarken gemileri.Giden erkek ya da bayandı ama acıların rengi hep aynıydı.Çekiliyordu kalabalık,günden güne tenhalaşıyordu yollar.Önce ipsiz bir kız kaldı geriye,daha sonra sokak başında düşürdüğü kırmızı kurdelası;boştu artık istasyon sokakları.Ağaçlar dallarından kurtulmak ister gibi sallanıyordu,düşüyordu yuvalar ve göç ediyordu kuşlar.Tek başıma oturuyordum o istasyonda;son yolcusuydum;sirenleri çalmayan sessiz ve yavaşça geçicek son bir katar bekliyordum.Titrerken bedenim yalnızlık denilen bu ayazda seni düşünüyordum;içime hapsolmuş seni,ellerimi tutuşunu sımsıkı sarışını.O anda geri geliyordu kırmızı kurdelalı kız,güneş rengini veriyordu örgülü saçlarına,kıskanıyordu gökyüzü gözlerindeki maviyi.Gezici lunaparklar konaklıyordu sokaklarda;sen salıncakta sallanırken bense oturuyordum o bankta ve kuşlar geçiyordu sürü sürü,çığlık çığlık düğün havasında.Uzaktan uzağa sevmeliydim gözlerini;herkesten gizli,senden habersiz.Son bir katar geçmesede bu istasyondan,benden başka yolcusu kalmasada;seni düşünürken doluyordu sokaklar.Düşünmek kadar güzel,sensizlik kadar acıda olsa hayat,daha çok mevsim yaşarım;gidemediğim,son umutla sirenleri çalmayan,sessiz ve yavaşça geçeceğine inandığım o katarı beklerken unutulmuş bu istasyonda!.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © kerem yüce, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |