..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Egoistlerin en güzel yanı başkaları hakkında konuşmuyor olmaları. -Lucille S. Harper
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Aysel AKSÜMER




21 Kasım 2021
Hayal Fidanları  
Pozitif düşünce

Aysel AKSÜMER


İyilik iyiliği çeker.


:AJIJ:
"Dünyanın içinde başka güzellikte bir dünya yaratmak pozitif insanlara mahsustur" desem çok mu iddialı olur? Varsın olsun. İyilik iyilliği çeker, kötülük de kötülüğü. Değişime sadece bu konuda kapalıyım. Güzel taraftan bakan bir mizacım var işte inadına. Karamsarlar ayrı bir kıta gibidir fikren üşür fiilen de üşütürler beni.

Hem yalan hem de gerçek tanımlamasını içinde barındıran Dünya; hayata bakış tarzımıza, hedeflerimize, hayallerimize göre yaşanılır veya yaşanılmaz bir yer haline gelebilir.

Evrenden alacağımız haz; ruh ve beden penceremizden ne şekilde baktığımıza göre kimlik kazanır. Yüreğinin perdelerini sımsıkı kapatanlar güneşin doğuşu ve batışındaki olağanüstü güzelliği hep ıskalarlar. Penceresini sonuna kadar açmayanlar ise henüz hiç kirlenmemiş havayı solumaktan, toprağın kokusundan, şakıyan kuşların sesine eşlik etmekten mahrum kalırlar. Doğanın benzersiz renklerinden duyu organlarımızın da beslenebileceğinin farkındalığından uzak yaşarlar.

Renkler dedikten sonra derin bir iç geçirip hayatımızın renksiz taraflarını düşünüyor, biraz buruklaşıyorum. Keşke yaşasaydı dediğimiz, yokluğuna bir türlü alışamadıklarımızın hüznü var içimizde.

Doğal afetler, savaşlar, kazalar, şiddet mağduru insan ve hayvanlar, geçim/zor insanlarla geçinme sıkıntıları, trafik, iş stresi gibi uzayıp giden listeye üzerimize karabasan gibi çöken ve enkazı hala kalkmayan pandemi vakası da eklendi. Eski Türk filmlerinde fidye amaçlı kaçırılan, ağzı bantlı kurtarılmayı bekleyen oyuncular gibiyiz. Yarı özgür maske mahkumları olarak hayatımıza devam ediyoruz. Bizler eskiyi özleyerek büyüdük pandemi dönemi çocukları için bunu söylemek daha da zor. Sokak oyunlarından, okullarından, aile büyüklerinden uzunca bir süre uzak kaldılar. Yetişkinlerin özlediği kaybolan yıllara çocuklar da dahil oldu maalesef.

Kulaklarımız öne çekilmekten, burnumuz bastırılmaktan usandı. Sesimizi bile maske altından tam servis edemiyoruz yarısı dökülüyor aktarırken karşı tarafa. Yarım yamalak her şey. Sadece gözler yetmiyor iletişim için ifadelerimiz arada kayboldu.

Geleceğe dönük ortak kaygılarımız var bunu inkar edemeyiz. Bu zor zamanları ailece değil Dünyaca birlikte geçiriyoruz. Psikolojimizi bozmadan, umutlarımızı taze, yaşama sevincimizi yüksek, tutunacak dallarımızı sağlam seçerek gülümsemeyi eksik etmeden yeni güne hayal fidanları ekelim olmaz mı?

Hayat pahalı olabilir fakat ruh ve beden sağlığımız da ucuz değil. Ne yapabiliriz, sorusunun cevabı yaratacağımız Dünyanın bizzat içinde. Önce kendi sağlığımıza dikkat edeceğiz. Bağışıklık sistemimizi dirençli tutmaya özen göstereceğiz. Edebiyat, müzik, resim, tiyatro adını siz koyun ve zaman ayırın kültür-sanat terapisine.

Kendimizi ve sevdiklerimizi; bir kitap, bir buket çiçek veya bir demet balonla mutlu edelim. Gecikmiş mutluluklar tam vaktinde gelsin yerine. "Hayat sana güzel", derlerse desinler. "Allah çirkin şansı versin" sözündeki çirkinden de özür dilemeli. Çünkü; çirkin insan yoktur negatif düşünce vardır. Gördüğümüz yerde pozitife çevirelim. Geri dönüşüm her ne şekilde olursa olsun güzel, yaşamak da.. Yeter ki yarınlardan umudumuzu kesmeyelim.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fırça Günlüğüm
Mutluluk Düşüncede Başlar
İç Dünyamız
İlk Yaş Günü
Gülmek
Herkesin Bir Öyküsü Vardır
Su Gibi
Çöken Neydi?
Her Doğan Gün Yeniden Doğuştur

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dünya İyilik Günü
Bir Daha ki Sefere
Keşke
Dokunmak Dokunuyor
Ajda Pekkan
Nereden Başlasam?
Sıradışı Tarzlar
Taksiler Kan Kırmızısı
Ruhumun İçi
Yaralı Ben Ama Kan Yok

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayat Bu Ölüm Bu [Şiir]
Global Yalnızlık [Şiir]
Deliksiz Suskunluk [Şiir]
Gelişi Güzel [Şiir]
Kırık Bir Aşk [Şiir]
Yürekten Dökülen Dostluk Tanesi [Şiir]
Doğaya Karışmak İstiyorum [Şiir]
İstanbul Düşü [Şiir]
Bohçadaki Sözler [Şiir]
Erik Ağaçları [Şiir]


Aysel AKSÜMER kimdir?

Halkla İlişkiler mezunuyum. Devlet memuru emeklisiyim. 2 evlat sahibiyim. Ankara'da yasiyorum. Bir Oyku Kadar Kisa Bir Roman Kadar Derin Hayatlar isimli oyku kitabinin yazariyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli KANIK, Reşat Nuri GÜLTEKİN, Anton Çehov


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.