"Hayranlığı o dereceye vardı ki; yere düştü ve kendinden geçti." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
Keşkelerin ölü zamanlar olduğunu bile bile canlandırırız yine de hatıraları. İçimize huzur verenlerle birlikte burukluk yaşatanlar da dikilir tepemize. Ardından gelen "neden, hangi akla hizmet yaptım", gibi sorular, boşlukta yüzer sahipsizce. Hata/hatalar hemen her insanın hayatında olmuştur, olacaktır da. Önemli olan sonraki atacağımız adımların tutarlılığı, sağlamlığı. İnsan sadece eğiticilerden değil kendinden de ders alır hatta bu hepsinden daha etkili. "Tecrübe" dediğimiz bilgelik dolu kavramın içini en iyi dolduran söz nedir? sorusunun cevabını çok afilli, felsefik bir deyimde aramaya gerek yok. "Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" sizce de en doğru anlatım şekli değil mi? Geriye fazlaca bakan, ileri taşıyamaz kendini. Hayatımızdaki fazlalıklar kilo mu? O zaman vermeli ufaktan ufaktan. Dolap dolusu atmaya kıyamadığımız kıyafet mi? İhtiyacı olana vermeli. Kullanmadığımız eşyalara acilen veda etmeli. Minimalist insan olmak kısacık hayat için kocaman bir duruş sergilemektir kanaatindeyim. Ayıklamak gerek yavaş yavaş ruhumuza ağır gelenleri. Mecburiyet mahsenine kitlersek kendimizi o kapının ardında çürürüz. Hayatınız güllük gülistanlık olmayabilir ama siz bahçenize veya saksınıza tohumlar ekebilirsiniz. Yaşamak her şeye rağmen güzel. Renkleriniz ve iyi kileriniz çok olsun.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |