..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Azmi, Bir Kadın, Bir Çocuk, Bir Bebek
İsa Kantarcı
Öykü > Aşk ve Romantizm

AZM, BİR KADIN, BİR ÇOCUK, BİR BEBEK 41 yaşındaki Azmi, hayvan tüccarıydı mutlu hayatında, sığır üretip satardı, bu işlerin içinde büyümüştü, babasının işi buydu, kurbanlık için da et ve et ürünleri üreten şirketler için. Köyde bir çiftliği vardı, tarlaları vardı. Ondan sığır satın almak için gelen bir baba ve iki oğlu vardı, kamyonla, dört sığır satın almışlardı, asmanın altında çay kahve içmişlerdi, Azmi müşterisi şişman adamı ve iki gen

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
241 
 Kültür 2  (Bayram Kaya)

İçimizdeki ve dışımızdaki etki alanı birbirine doğru; dışın içe, için de dışa doğru bariyerli bir girişme belirmesi vardır. Kültüre gidecek yolda, sosyal oluşa gidecek yolda, kolektif oluşa gidecek yolda bu girişim ilk belirmedir.
242 
 Totemi Dil 14  (Bayram Kaya)

Tıpkı geriye doğru gittiğimizde "yumurtlayan bir tek tavuk örneği" bulamayacağımız gibi geriye doğru gidildiğinde bir tek insanımsı tür de bulamayız. Geride yumurtladığı halde emziren bir tek değil birçok türler buluruz. Yavruladığı halde emzirmeyen birçok türler buluruz. Altı milyon yılın başlangıcında "birçok primatlar" biyolojik olarak şimdiki insana göre insanımsıdırlar. Ve insanımsılar da hiçbir zaman "tek bir tür" temsilciliğiyle "tek bir tane" değildiler.
243 
 Yaratıcılık 1  (Bayram Kaya)

Bir yanıyla içine 13 milyar yıllık bir bilgiyi depolayan kolektif hafızayı koymadığınız beyin, salt kendi deneyimleriyle oluşan sıradan bir beyinin düşünmesinde öte gidemediği gibi bu beyin çok yönlü de düşünemez.
244 
 Faiz 17  (Bayram Kaya)

Kolektif süreç, kişi üzerine dağılımla birçok türlü olan başka-başka enerjiyi, kolektif birim zaman üzerindeki işlevsel ve görevdeş dağılımıyla işlerge (tahrik) eden enerjilere dönüşüyordu. Kolektif süreç işlevsel görevdeşlikle işleyim gücünü (farklı totem mesleği sektörleri atölyeleri) ortaya çıkarıyordu
245 
 İnsan Niçin Yaşar  (Cemal Zöngür)

Bu bakımdan “Benlik” her zaman tekil değildir. Duruma ve şartlara göre tekilleştiği kadar kolektifleşmektedir de. Bir kişi benliğini aşırı decede yükseltip bu doğrultuda bir yaşam ortaya koymaya başlarsa, süper egoya dönüşmüş demektir. Süper egoya sahip kişiler çoğunlukla aile ve çocuklarını dahi düşünmezler. Onu için “Kolektif Benlik ile Süper Egoyu” birbirinden net olarak ayırmak gerekir.
246 
 İnsan, Düşünce, Alt Düşünce ve Üst Düşünce  (Cemal Zöngür)

Her şeyin sınırı olduğu bir dünyada, büyük ya da küçük şekilde sınırsız sahip olma güdüsüyle yaşamak, hayvandan daha aşağı bir varlık demektir.
247 
 Kolektif Alan 44  (Bayram Kaya)

Kolektif bağ ilişkisi sinerji verir. Sinerji kişi üzerindeki sağlama zorluğu olan enerjiyi, yokuş aşağı enerji kolaylamasına çevirir. Yükü kolaylaştırma sinerjisi oldukça çekici bir sosyal bağ ve kolektif bağ ilişkisidir. Kişi ve kişiler kişi sel duyum ve kişi sel doyum farkları nedenle, kolektif alanın hem aksağıdırlar hem düzenleyicisidirler.
248 
 Kültür 1  (Bayram Kaya)

Çokluk olmadan, birlik veya teklik olası değildir. Birlik olmadan da çokluk bilinir değildir. Biri diğerinin var olanı ve yok olanı olmakla geri bağlanım ilişkisi içinde birbirinin çağrılanlarıdır.
249 
 Totemi Dil 7  (Bayram Kaya)

Yoksa gemisi karaya oturan(!) Nuh, gemiden çıkar çıkmaz bağ dikmeyi, şarap yapmayı sarhoş olmayı nerden bilecekti? Bunlar Nuh'un kolektif alanda arakladığı ve arakladığı kolektif bilgiydi. "El öğretisi" diye herkese yutturduğu bilinç düzeyi aslında kolektif kapasiteli bilinçtiler.
250 
 Totemi Dil 19  (Bayram Kaya)

Aldatma ve aldatılma tuzağı El mantığı içinde cari olan bir söylemdi. Böylece yasağı aşma zorunluluğu içinde yasak olan totem yiyeceği bir grup tarafında diğer gruba sunulması işiyle, seremoniye edilmişti.
251 
 Felsefe Nedir?  (süleyman bilgin)

Bazen hepimiz felseyi çok merak etmişzdir. İşte sizlere yaraladığım kaynaktan bir felsefi incelemesi paylaşıyorum.
252 
 Totemi Dil 2  (Bayram Kaya)

Simgeler dili bundan sonra oluşacak deneyimlerin ayrıntılarını artık iç seslendirmeleriyle değil de dıştan seslendirmeler totemi mana dili üzerinde kendisine hareket alanı bulacaktı.
253 
 Puta Tapmayı Bırak, Tövbe Et Hey Halkım..!  (Mustafa Yener)

Başkalarının cehaletine gülmek kolay halbuki. Yıllarca o cahillere güldük. Kendi elleriyle yaptıkları putlara tapıyorlardı; hayret bir şey ya..!
254 
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 8  (Bayram Kaya)

Sündürülen lastik ya da gerilen yayadaki gibi git olup itilen kuvvetler, merkezdeki konuma doğru çekilen hareketler fizik dilinde alan ve gerilimdir. Kimya dilinde proton elektron yük hareketidir. Kişi öznesi ve kişi sosyo toplumu içinde güdülerin, isteklerin duyguların beliren eğilim ve karşılanması olan bilin, özne düzeyidir.
255 
 Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 15  (Bayram Kaya)

Mülksüz olup ta çalışacak olan, yani emek nesnesinden mahrum kalan yoksullar, El' e teslim olmakla İbrahim'in ilahı olan El 'e teveccüh ediyorlardı. İbrahim’i mülke boğan El 'e eğilim ediyorlardı. Köleci koşullar içindeki yoksulluk sonrası zenginleşmeyi; "O seni yoksul bulup zengin etmedi mi?" diyenle, kendi tarihselliğini dışa vuran El, aynı El 'di.
256 
 El Felsefesi ve Tarihsel Yaratılış 12  (Bayram Kaya)

El ‘e kulluk (vatandaşlık) üzerinde efendi köle eşitleri olmayı ittifak etmekten daha geçerli bir mülk sahibi tanın lığı ve kaderleri belirleyen rızk dağıtma tanımlığı icat edemezdiniz. Köleci sistem eskiyen yerine yeni sözcük üretiyordu. Mülk sahibini kutsayan tanıklıkta alan bir kez açılmıştı. Bu alan içinde kalmak koşuluyla hangi tür sözcükle ne yana koşarsanız koşun hep şırası çıkan olursunuz!
257 
 Monarşinin Dili Oligarşinin Dili 4  (Bayram Kaya)

Doğa bileşenli söylem bile tekil söylem gibi olmakla bir girişmenin, bir bütünlüğün adıdır. Girişme ya parçalar arası uyum veya uyumsuz durumla; fark durum, firen etkili durum, kıyas, oran durumlarıyla birbirini destekleyen, birbirini sönümleyen durumlar gibi türlü türlü girişmelerdir.
258 
 Kolektif Alan 26  (Bayram Kaya)

DIŞ DÜNYA YÜKSEK ENERJİ ALANIYDI. İÇ DÜNYA YANİ HAYAT ALÇAK VE TAMAMLANACAK OLAN ENERJİ ALANIYDI. Dıştaki enerji yüksek basınçlı dış dünyadan, alçak basınçlı iç dünyaya doğru akan parçalı bir yük enerjisiydi.
259 
 Kurucu İnşa Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 23  (Bayram Kaya)

Hayat çevresinde olup biten kısıtlı bir kütle, kısıtlı bir enerji, kısıtlı bir işlev durumlarla ve bunların kısmi bir reaksiyonları içinde yaptığı seçme ayıklamalarıyla kısmi bir yalıtımla oluyordu. Geçici olarak entropiyi durduruyordu.
260 
 Anlamak Gerek 68  (Bayram Kaya)

Enuma Eliş te anlatılan gök söylemini şimdiki söylem gibi uzay zaman diye yorumlarsanız: yerin ürettiği, göğün ürettiği nimetleri de: yerin göğün nimetleri sizin için, dersiniz. Gülünçlükler de kaçınılmaz olurdu.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.