..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Din
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Aralık
Fatma Erdogan
Şiir > Bireysel

Sadece dur Düşün bir aralık Sanki daha iyiydi herşey Geçen sene bu aralık Uyudu uyandı yapraklar Sen sustun Ben soldum Olmadı Öldük Öldük biz bu aralık.

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > İnceleme > Din
 Aleviliğin İnsan, İnanç, Bilim ve Dinle Diyalektik Bağı - 2 -  (Cemal Zöngür)

“İslam ve İslami benzetmelerle yetinmeyi düşünen Aleviler şunu bilmelidir ki, anasına, bacısına ve kızı olan Kadını şeytan görüp aklı kısa saçı uzun diyen İslam'ın, iste Şii Alicisi olsun ister de diğer Mezhepleri, Alevi olup Alevilikten uzaklaşanları yarın daha kötü aşağılama ve işkencelerle yok edeceğini akıllarından çıkarmamalıdırlar.
 Aleviliğin İnsan, İnanç, Bilim ve Dinle Diyalektik Bağı - 1 -  (Cemal Zöngür)

Kızılbaş Alevilik var olduğu günden bu zamana kadar hep insanı “Üst İnsan” olarak temel almıştır. Üst İnsan olunmadan inanç ve diğer bütün yaşamsal kavramların hiçbir anlamı olmayacağına inanan evrenselci bir bakış (Düşünce) açısıdır. Bu bakış açısı her çağın özelliğine ve sosyal siyasal koşulların şartlarına göre iki ileri bir geri şekilde bazen tamamen proto pozitivist olmuştur, bazende pasifte olsa idealizme işaret ederek Dualizmle kendisini tanımlamıştır.
 Masalsı Ayetlere Dayanan İslam'ın Sosyolojisi - 2 -  (Cemal Zöngür)

Diyalektik olarak doğa, canlı, cansız ve insan üzerinde devam eden sürekli değişim ve dönüşümler, insanların yaşamlarında hem olumlu hem de olumsuzlukları beraberinde getirir.
 Masalsı Ayetlere Dayanan İslam'ın Sosyolojisi - 1 -  (Cemal Zöngür)

Dünya yüzünde yaşayan yaklaşık sekiz milyar insan, bilinç ve düşünce açısından iki kategorik yapı üzerinde yaşıyor. Bunlardan birisi “bilinç ve düşüncesi gelişmemiş yarı akıllı (İçgüdüsel Egoist) tapınmacı karakter. Diğeri ise bilinç ve düşüncesini biraz geliştirerek kullanmaya çalışan akıllı karakterliler. İki insan grubunun özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz.
 Masalsı Ayetlere Dayanan İslam'ın Sosyolojisi - 4 -  (Cemal Zöngür)

Arap İslam Irkçılığı, Hac Sömürüsü ve Kuran'daki Kutsal Yeri
 Masalsı Ayetlere Dayanan İslam'ın Sosyolojisi - 3 -  (Cemal Zöngür)

Tek ve Gök Tanrılı Dinlerin Irkçılaşarak Bölünüş Serüveni
 Gizemli Mısır - Tek Tanrılı Firavun Akhenaton  (Mehmet Sinan Gür)

Eski Mısır'da yaşamış bize anlatılanlardan farklı bir Firavun var. Bu yazıda onunla ilgili küçük bir derleme bulacaksınız.
 Arif Nihat Asya'nın Doğumunun 100. Yılı  (M.NİHAT MALKOÇ)

Bilindiği üzere Arif Nihat Asya, bundan tam yüz yıl önce 1904 senesinde dünyaya gelmişti.Şu anda 2004 yılını idrak ediyoruz.Yani bu yıl Arif Nihat’ın yüzüncü doğum yılı…
 Yahudi, Hristiyan ve İslam Teolojisinde Şeytan ve Şeytanlar (1. Ci Bölüm)  (Hulki Can)

Tevrat ve İncil tek bir Şeytan’dan söz eder. Oysa, Kuran hem Şeytan, hem de Şeytanlardan söz eder. Çeşitli şeytanlara inanış Afrika ve Uzakdoğu dinlerinde de görülür. Hristiyanlık'ta tek Şeytan inancı olmasına karşın, Müslümanlıkta Büyük, Ortanca ve Küçük Şeytan olmak üzere üçlü bir Şeytan inancı vardır. Hristiyanlık'taki üç tanrı/tek şeytan inancı ile Müslümanlık'taki tek tanrı/üç şeytan inancı asimetrik bir denklem oluşturur.
10 
 Vatan Sevgisi İmandandır  (M.NİHAT MALKOÇ)

Aynı gelenek ve görenekleri paylaştığımız,dinî ve içtimaî değerlerle adeta etle kemik gibi bütünleştiğimiz toprak parçasına “vatan” diyoruz.Vatan,alelâde bir toprak parçası değildir.
11 
 Ahir Zaman'dan Asr-ı Saadet'e  (Fuat Türker)

Peygamberimiz (sav)’in Ahir Zamana dair söylediği hadislere baktığımızda tümünün bugün birebir gerçekleştiğini ve yaşandığını görmek mümkün. O halde Resulullah’ın söz ettiği o "zaman" gelmiştir.
12 
 İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (2. Bölüm)  (Hulki Can)

Prof. Dr. Ayhan Songar, İslam kültüründeki cinsel patolojiyi incelerken Divan şiirinden örnekler verir ve Osmanlı Sarayındaki “içoğlanı” kurumunun eşcinsellik ve oğlancılığa en somut örneklerden biri olduğuna değinir. Songar'ın verdiği bilgiye göre Osmanlı Sarayının oğlan gereksinimini karşılamak üzere Sakız adasında edilgen eşcinseller yetiştirilirmiş.
13 
 Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlıkta Kutsal Savaş ve Ganimetler  (Hulki Can)

Allah uğruna savaş ve fetih düşüncesi temelde Musevilikten kaynaklanır. İsrail "vaat edilen diyarı" fethetmeye çalışırken çok önemli bir sorun baş gösterdi: Savaşta elde edilen ganimetlerin şeriata göre paylaşımı. Bu işlemin nasıl yapılacağı çapul mala tahakkuk ettirilecek vergiye kadar Tevrat’ta çok ayrıntılı bir şekilde anlatılır.
14 
 Türk Edebiyatında Hz. Peygamber Sevgisi  (Zeynep Kahraman Füzün)

Türk Edebiyatında Peygamberimiz Hz. Muhammed nasıl bir etki bırakmış, şairler nasıl işlemiş şiirlerinde...
15 
 Yahudi - Hristiyan ve İslam Teolojisinde Cincilik ve Cinlere İnanış  (Hulki Can)

Arap-İslam mitolojisi ve masallarında, Kuran Surelerinde insanlara yardım eden iyi Müslüman cinler olduğu gibi kafir kötü cinler de vardır. Oysa, gerek Yahudilik, gerek Hristiyanlık tüm cinleri murdar varlıklar olarak niteleyip cinciliği (demonoloji) çok sert bir şekilde mahkum eder. Murdar varlıklarla ilişkiye girmek Şeytan'ın tarafında yer almak anlamına gelir ve en büyük günahtır. Kuşkusuz burada çok büyük , önemli, etik ve teolojik bir sorunla karşı karşıyayız. Çünkü bu durumda hem Allah, hem Muhammet cinlerle işbirliği yapmış oluyor: Nasıl olur da İslamın tanrısı Allah ile Muhammet murdar varlıklarla ve cinlerle işbirliği yapar bir konuma girerler?
16 
 Kurban Gerçeği İle Kurbanlık Gerçekler  (Bekir SAĞLAMER)

Takva sahipleri de Allah’a ortak koşmayan, Allah için yaşayan, güzel ahlak ile hayatını idame eden, kulluğun yalnızca O’na olması gerektiğinin bilincinde olan aklı selim sahibi kimselerdir.
17 
 Ebu Hureyre’nin Dokunulmazlığı  (Bekir SAĞLAMER)

Kur’an adına konuşmak kolay ve zahmetsizdir. Asıl önemli olan ve doğru olan da Kur’an’dan konuşmaktır. Eleştirmeyi bilmeli, eleştirilmeye de açık olmalıyız. Olay ve olgulara tabiri caizse at gözlüklerini çıkarmadan yaklaşmak, sadece tahribatlara sebep olur. Kim veya ne adına eleştirdiğimiz ve eleştirildiğimiz de çok büyük önem arz etmektedir. Hiçkimse bu dünyaya referansla ve referanslı olarak gelmemiştir. Peygamber’e bile olsa kimseye kefillik hakkı verilmemiştir. Bütün bunların bilincinde olarak putlaştırılmış zihniyetlerin izindeki yaşantılara Kur’an’ı ışık tutmak, boynumuzun borcudur. Zalimlerin kalemini kırmakla düşüncelerini yok edemeyiz; lakin düşüncelerini Vahiyle öldürerek kalemlerini fikirsiz kılabiliriz.
18 
 İslamlıktaki Cinselliğin Psikopatolojisi (1. Bölüm)  (Hulki Can)

Yunan mitolojisindeki hiç yaşlanmayan ve hep genç kalan nemfler kendilerini şehvet dolu insan başlı atların (Satirler) taciz ve saldırısından korumak durumundadırlar. Ancak, huriler için böyle bir tecavüz tehdidi yoktur. Çünkü, insan başlı atın İslam mitolojisindeki karşılığı El Borak dişi bir attır. Kanatları olduğundan Pegasus’a da benzer, yüzü insan (kadın) yüzüdür. Başında da taç vardır; Satir ile Pegasus’un birleşimden oluşmuştur. O halde, El Borak kısrak olduğundan hurilere saldırması söz konusu olamaz
19 
 Velayet-i Fakih ve Siyasla İslam  (Muhammed CAN)

Kaynaklardan ziyade okuyucunun İslami bilinç seviyesinin yüksek olduğu kabul edilerek mümkün olduğunca siyasi bir bakış oluşturulmaya çalışılmıştır. Yer yer kinayelere, kimi yerlerde de alegorik metaforlardan oluşan paragraflara rastlamak mümkündür
20 
 Sabrın Sonu Selâmet  (M.NİHAT MALKOÇ)

Ecdadımız: “Sabrın sonu selâmettir” demiş. Bu sabra açık bir davettir. Fakat bu öyle sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Önceden bunun terbiyesini almış olmak gerekir. İmanı güçlü olanlar ancak sabrederler.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  Sonraki Sayfa




son eklenenler

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © , 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.