..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Kalplerimizde Nankörlüğe Yer Olmasın
Hüseyin İbiş
Deneme > Günlük Olaylar

KALPLERİMİZDE NANKÖRLÜĞE YER OLMASIN Tutunduğumuz dalı kesmeyi neden büyük bir marifet olarak görüyoruz? Siz değerli okurlarım için ben bu yazımı meyve veren ağaç taşlanır sözünü baz alarak kaleme alıyorum. İnşallah sizleri bilgilendirme açısından büyük bir fayda sağlamış olurum. Kafamızda yer etmeyen bu düşünce ,kestiğimiz bu dala, ihtiyacımız olacağı. Kesmeden önce düşünmeliyiz ki bu dalın her bir yaprağının bizlere büyük faydasının dokun

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
641 
 Totem İlke  (Bayram Kaya)

Günümüzde gizli özne olarak totem duygu ve totem düşünceler hala kullanılmaktadır. Kimi yerde bir ön yargı, kimi yerde bir hurafe gibi bir çok deviniş şekliyle sürmektedir. Totem bir yol aracıdır. Bir sürekliliği, bir sürekli algı biteviyeliğini, eylemsel kılan; hol (boşluk) alan devinmelerine göçme işidir. Totem alan içi hollere eylemsellik verir. Holler bu alan içinde aktive (eylemsel) olurlar. Açıkçası totem olamı, olgu ve olaylara dönüştürme işidir. Totem var etmeden yola çıkamazsınız. Bunun yola çıkış şekli teori, teorem, hipotez, postüla, postülat , varsayım, tutki vs gibi kullanım giyinişleriyle insicamı deneyselliğe geri etkileşimli enformasyonlara dönüşen sistem mantık bağıntılarına doğru, niceleyim ve niteleyim vermiştir.
642 
 El'in Kişisel Eşmesi 1  (Bayram Kaya)

Radyolu bir yapının içine doğanlar yapının, baştan beri mi böyleydi; yoksa sonradan mı böyle oldu türü anlamalarını pek pek analiz etmezler. Radyoyu merek edenler de radyoyu nedeni ile anlar olmaktan çok içinde ya küçük adamlar vardır demekle bilme isteğini karşılayıp kararlı duruma geçecektir. Ya da radyonun içinde şeytan konuşuyordur diyerek aynı kararlı sonucu elde edecektir.
643 
 Yapının Temelinde Ne Var? 4  (Bayram Kaya)

Sosyal öğrenme şimdi ve gelecek olan yönüyle; kural, kaide olan bir düzenlenirdir. Yeni devinmeyi ve geleceği oluşmakla akış yapar. Sosyal öğrenme gelecek olan yönüyle hep kesikli sürekli olup geleceğe uzar. Sosyal öğrenme hem geçmiştir, hem gelecek. Sosyal öğrenme geçmiş ve gelecek yönüyle de ikili bir bağıntıdırlar.
644 
 Köleci Sentez (Tevhit) 1  (Bayram Kaya)

Yeni inşa, eskinin envanteri üzerine oturup eskinin envanterlerini tepesi üzerine döndürmekle tüm kötülüklerin ana kaynağı olacaktı.
645 
 Müruru Zaman 4  (Bayram Kaya)

Kişi hep öyle olurlunu, saltığı veren duygusuyla anlar. Sosyo toplumlar saltı kendi olurlunla; kendisinin kendisine etkimesi olan saltıyla anlar. Salt oluş kararlı oluşa en yakın geçiş süreci olmakla mantıksal bir kullanımdır. Mantıksal kısa yoldur.
646 
 Sahiplik 1  (Bayram Kaya)

İlk kolektif gelişmişlik içinde, kolektif mülkiyete karşı, kişi mülkiyetini dillendiren düşünce ve söylemler kolektif olana karşı kolektif olmayanın zıddı söylem olmakla akla geldi. Kolektif olana karşı kolektif olmayan düşünceler kolektif alan içinde boy vermiş olmakla tartışılıyordu. Fakat bir açmaz (handikap) vardı. Kolektif alan içindeki bir toprağın, bir ağacın, bir araç-gerecini bir bilgi ve deneyimlerin, söylene gelen gelenek yasaların içinde “bu İbrahim’indir” diyen ya da “bu İbrahim’indir” diyebilecek bir sav söylemin nesnel bir gerçek dayanağı hiç yoktu.
647 
 Köleci Yasalar 4  (Bayram Kaya)

Siz bir olanla, birlikte gideni; yani bir olan ve birlikte giden Nemrut’u da; İbrahim’i de; koşulları içinde olukla kendinizde arayınız. Siz bir olanla, birlikte giden çoğu durumun içinde; İbrahim’i bir yana koyup umutsan oluşla kutsayanı olursanız; Nemrut’u bir yana koyup sövenle döver oluşun lanetçisi olursanız; Yalın beklentiler boş yeredir. Kaçınılmaz oluşla İbrahim’i nemrut yanıyla, Nemrut’u da İbrahim yanıyla kavga ettireceksiniz.
648 
 Sistem İşszliği Gösterip Sizi Sömürüye Razı Ediyordu 3  (Bayram Kaya)

El yasası ve dinler ile birlikte bir anlayış doğmuştu. Bu anlayış köleci sistemdi. Köleci sistem illüzyonlu olan çevriminin ekseniydi. Bu mana anlayışına göre kimi kişiler ana karnına düşmeden önce El tarafından verilen rızklara sahiptiler.
649 
 Özneli Oluşmanın Kimi Süreçleri 3  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı.
650 
 Hafıza Mantık 3  (Bayram Kaya)

İklimi süreç bir organizmadır. İnsan bir organizmadır. Sosyal hayat toplum bir organizmadır. Korunumlu bir yasayı (bencil oluşu), kendi davranışı içindeki mantıkla hafıza edip çevreyle alış (in) veriş (aut) yapmanın diyalektikti ligidir.
651 
 Osmanlıda Kısmi Bir Etkin Hafıza 7  (Bayram Kaya)

El manalı inşa sistemi içinde toplum kolektif olarak üretimini yapar. Kolektif olarak üreten toplum bu kes de üreten yetenek ve ihtiyacına göre pay alamaz. Üretenlerin üreten yetenek ve ihtiyacına göre pay alamamasıyla sistem El manalı anlayış içine sıçrar. Çalışanların payı, ölmeyip te yarın yeniden çalışacak durumda olabilmenin en az beslenmesi içinde olur. Bu nedenle kölenin payı zorunlu bir en az sahiplik koşulu içinde aldığı rızk, boğaz tokluğu veya yarı aç yarı tok durumdur.
652 
 Müruru Zaman 10  (Bayram Kaya)

Suyu oluşan hidrojen ve oksijenin her birinin kendine özel yansıması ve davranış akışı vardı. Hidrojen ve oksijen olan her birinin enerji akışı ve enerji düzenlenmeli valans bandı süreçleriyle birbirine ortak özellikle bir bağıntı girişmesidirler. Su bu girişme ve bağıntının ürünü olan ortak bileşkenin hükümdür.
653 
 Denge ve Dengesizlik Süreçleri 4  (Bayram Kaya)

Kutsal olan hayatın ya da var oluşun çeşitli enerji düzenli özümleme süreçleri içinde olmasıydı. Kutsal olan sıkışmış enerjiyi ya da hayatı veya var oluşun akıtılmasıydı. Dinamik buydu. Varoluş ya da hayat veya enerji geçmişteki başlangıç koşullarına (farklı enerji düzenli işlevlerin özelliklerine Güneş'e, demire, bakteriye, tavuğa) bağlı olukla geleceği var etmesiydi.
654 
 Felsefenin Doğuşu 4  (Bayram Kaya)

Devam eden yazı,
655 
 El Kavgaları 02  (Bayram Kaya)

Put kavramı El’in El ile savaşı olmakla şimdi olana göre, önce olanı. Şimdiki senteze (tevhide) göre, sentez ürünü (tevhit ürünü) olmayanı belirtir. Eskinin yaşam sal, geleneksel ve düşün sel bağlamlı sistem oluşunu sembolize eden anlam ve anlatımdır
656 
 Sistem 2  (Bayram Kaya)

Havasız bir ortamı ses olarak geçemeyen enerji her tür yalıtımları nötrüno, radyasyon, elektrikti manyetik enerjiler geçişi ile geçmektedir. Bu nedenle sistem inşası için ortamının saydam olup olmaması da genel olarak pek bir önem değildir. Yeter ki o yalıtımın inşa şekli, başlangıç inşanın seçilim yasası içinde olsun. Yalıtım içini ne ile bağıntı kılmışsanız o inşa gelecekte artık o bağıntıyla kesikli sürekli olmakla o inşaya göre modüler bir modülasyona açık oluştur.
657 
 Düet 1  (Bayram Kaya)

"Dış dünyanın baskı ve basıncıyla özne arasına"; en az durumuyla yalıtımlı bir vücut girmişti. Yalıtımlı bir en az dış dünya bağıntısı olan sosyo toplum girmişti. Bunlar dış dünyanın baskı ve basıncına supaptılar. Bu supap durumlar nedeniyle artık kişi interdi, üniversaldır.
658 
 Gücün İnşacı Olması ve Gücün Parçalı Durumla Davranması 1  (Bayram Kaya)

Genellik özel durumlarına nasıl ve neden dönüşmektedir? Genel oluş özel oluş bağıntısıyla davranamasaydı evrensel akış olası mıydı?
659 
 Sistem 4  (Bayram Kaya)

Mantıken kolektif oluşumla senin kolektif yatırım ve kolektif garanti (amortisman) verdiğin şeyi zaten sen yapıyorsun demektir. Nitekim de öyledir. Zaten birinci, ikinci boğaz köprüsünü sen, yani kolektif güç yapmıştır. Tüm bu cin fikirler sömürmenin maskesidir. Köprüde para ile geçme de hikayedir. Efendim yolu kullanan parasını versin? Tüm bu söylemler sömürü mantığına hizmet olan bilgi ve bilinç karatmalarıdır. Yani kolektif senin yatırımcın, iş adamın, donanım ortaya koyucun vs.dir.
660 
 Özneli Oluşmanın Kimi Süreçleri 4  (Bayram Kaya)

Takdimi yapılıp ta devam eden yazının bölümüdür.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Boşluk Enerjisi 16
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 14
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 15
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 13
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 12
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 11
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 10
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 9
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 6
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 5
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Boşluk Enerjisi 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © , 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.