• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
61
|
|
|
|
Groteskti mana anlayýþlý dillendirme, içsel duyuþlu içsel okuyuþun, iç seslendirmeli mana diliydi. Totemi mana anlayýþý tarihte ilk kez semboller üzerine mana bindirme dili olma iþiydi. Dýþtan özneler arasý ortak anlamanýn mana diliydi. Kýsacasý Totemi dil, semboller üzerinde anlatmanýn mana diliydi. |
|
62
|
|
|
|
Aldatma ve aldatýlma tuzaðý El mantýðý içinde cari olan bir söylemdi. Böylece yasaðý aþma zorunluluðu içinde yasak olan totem yiyeceði bir grup tarafýnda diðer gruba sunulmasý iþiyle, seremoniye edilmiþti. |
|
63
|
|
|
|
Kolektif alan, öznelerle birlikte giderilmesi gereken temel kaygýlarýn karþýlanmasý içinde sinerjini bir durumdu. Sadaka verme iþi köleci paylaþýmlý yansýmaydý. Sadaka verme, lütufta bulunma tarzý köleci alan içine açýlan niþlerdi. Niþlerin içi istendiði gibi eylem, söylem ve düþüncelerle doldurulacaktý. Niþler bu tarz inancý düþünce ve eylemlerin kullaným alanlarýydýlar. Sadaka birçok parça bileþenli düþüncelerdi. |
|
64
|
|
|
|
Kolektif bað iliþkisi sinerji verir. Sinerji kiþi üzerindeki saðlama zorluðu olan enerjiyi, yokuþ aþaðý enerji kolaylamasýna çevirir. Yükü kolaylaþtýrma sinerjisi oldukça çekici bir sosyal bað ve kolektif bað iliþkisidir. Kiþi ve kiþiler kiþi sel duyum ve kiþi sel doyum farklarý nedenle, kolektif alanýn hem aksaðýdýrlar hem düzenleyicisidirler.
|
|
65
|
|
|
|
Köleci sistemin en büyük özelliklerinden birisi de sadaka kültürüydü. Sadaka kültürü ne totem dönem içinde ne totem meslekli ittifaklar içinde hiç bilinmeyen bir durumdu. Sadaka köle kiþilere eþeðini buldurma hilesiydi.
Sadaka kültürü insaný aþaðýlayan, insaný minnet ve mihnet içine sokucu onur kýrýcý bir durumdu. Sadakanýn onur kýrýcý davranýþ olmasý yanýnda sadaka El 'in inanç figürü olarak emreylediði güzel huy ve hidayet yoluydu!
|
|
66
|
|
|
|
Böylece kaygýlarý ve maðdurluklarý baskýn olan kiþiler; köleliði ve kulluðu ile övünecektiler. Yalvarmaya baþlayýp, yalvarmalarýyla; mülkü elinde tutma katýlýðý olan efendileri yumuþacýktýlar. |
|
67
|
|
|
|
Âdem hikâye anlatýmý içinde anlaþýldýðý gibi Âdem topraðý ekip dikme ve inþaat iþiyle uðraþýyordu. Bu kolektif bilgi nedenle Âdem kolektif bir alanýn rahleyi tedrisatýndan geçmiþti. Âdem kolektif bilinçli, diyalektik akýlcý bir kiþiliktir. |
|
68
|
|
|
|
Aslan biyolojik komplikasyonlu iþlevlerin kimini bastýrmýþ olmasý nedenle kükrüyordu. Dýþ ortamda olama uygun komplikasyonlarý sürdürecek olan kolektif bir baðlaným olmamasý gibi nedenle ve olam komplikasyonlarýn fazla enerji tüketmemesi gibi nedenle aslandaki kimi olasý biyolojik iþlevler baskýlanmýþtý.
|
|
69
|
|
|
|
Ýnsanlar ittifak içinde iki isim kullanýlýyordu. Ýsimlerden birisi totem grup aitliði olan Ýlahi isimdi. Örneðin, buðday totemdi ilahi grup adýnýzdý. Veya yýlan totemdi ilahi grup adýnýzdý. Marul totemdi ilahi grupla sosyolojik totem grup adýnýzdý vs. |
|
70
|
|
|
|
Kuhn bilim felsefesi alanýndaki görüþleriyle son elli yýla damgasýný vuran bir felsefecidir. Kuhn akademi hayatýna bir fizikçi olarak baþlayýp; üniversitede bilim tarihi dersleri vererek bu alanda ilerlediðinde bilimin bilindiði gibi kümülatif deðil, bilinenin dýþýnda devrimsel bir ilerleme içersinde olduðunu fark etti ve bilim felsefesi alanýnda uzmanlaþarak bu alandaki görüþlerini ortaya koydu.
Kuhn kendi bilim anlayýþýnýn çýkýþ noktasýný bilim tarihine dayandýrýr. ona göre bilim tarihi ne Poper in dediði gibi (yanlýþlamacý),ne de pozitivistlerin dediði gibi (doðrulamacý) dir. |
|
71
|
|
|
|
“Yýldýzlara yürüdüm, hepsi bu…” mezar taþýndaki bu söz Heidegger hakkýnda çok þey anlatýr. O hayatý boyunca hakikati arayan bir düþünür olmuþtur. Heidegger varoluþu felsefenin konusu haline getirerek felsefenin hayatýn dýþýnda olmadýðýný; bizzat dünya-içinde olduðunu anlatmaya çalýþýr. Hayatýn içinde olan bizlerin hakikatin dýþýnda kalamayacaðýmýzý vurgulayan Heidegger; önceki filozoflarca kabul gören insan ve varlýk arasýndaki özne-nesne iliþkisini ‘varoluþ’ düþüncesi ile ortadan kaldýrýr. Varlýðýn anlamý? Sorusuna o; soruyu soran kiþiyi de dahil ederek cevap arayýþýna giriþir. O okuyucusuna hazýr cevaplar sunmak yerine sorular sorar ve bu sorularýn nasýl cevaplanacaðýnýn yöntemini belirlemeye çalýþýr. Soru ile baþladýðý eserlerini yine soru ile bitirir. |
|
72
|
|
|
|
Yüksek potansiyelin düþük enerjili (açlýk veya boþluk) alana doðru olan akýþý nedenle yüksek enerji burada açlýk gibi bir parça beliriþler (enerji zayýflýðý olmakla) eksiði tamamlayacak yeni bir olgu ve olaylarýn biçimleniþine yönelmekle hayat, (açlýðýn, olgu ve olay) doygunluðuna (þarjýna) dönüþür. |
|
73
|
|
|
|
Merhaba, Etik dersimiz yapmýþ olduðum bir çeviri metninin özetini sizlerle paylaþmak istedim... Burada hepimizin yapmak istedikleri, ama yapmamak için nelere sýðýndýðýmýzý göreceksiniz...
Saygýlarýmla |
|
74
|
|
|
|
Aslýnda dostlar bence -psikanalizciler belki kýzacak ama- insanýn doðumunda sahip olduðu eðilimlerden biri de 'gülme dürtüsü'dür. Cinsellik, saldýrganlýk ve gülme dürtüsü... |
|
75
|
|
|
|
Kýta Avrupasý modernleþmesinin öncülü özellikle burjuvazist ve merchantalist bir geliþimin ürünü olarak açýklanýrken, ada Avrupasýnýn modernleþmesindeki, aristokrasi inkar edilemez bir öneme sahipti. Hatta bütün batýnýn doðu üzerindeki modernleþme etkisi söz konusu edilirken, Türk modernleþmesinin öncüleri de, Türk Sosyo-kültürel yaþamýnýn en etkin sýnýfýnýn merkezinde ortaya çýkacaktý. Þüphesiz ki en etkin sýnýf, en eðitimli ve en kurumsal varlýða sahip bir sýnýf olarak hasta adam Osmanlý’nýn ordusu yani Türk ordusu idi. |
|
76
|
|
|
|
Hiç kuþkusuz ki canlý veya cansýzlar nötr durumuyla en az bir enerji tüketimi içinde olurlar. Evrendeki yýldýzlar, kara delikler gibi enerjisi çok çok artmýþ enerji öbekleri, nötr veya düzenli yapýlarýn enerji verici beslenim kaynaðýdýrlar.
|
|
77
|
|
|
|
« Aþk harmanýnda savruldum
Hem elendim hem yoðruldum,
Kazana girdim kavruldum,
Meydana yenmeye geldim » |
|
78
|
|
|
|
Ýttifaklar üreten mantýkla olsa da esen rüzgâr totemi mana içinde olmakla yapýlan ittifakýn gerekliliði üreten mantýkla anlaþýlmýyordu. Böyle bir düþünme anlama kalýbý yoktu. Ýttifaklarýn anlaþýlýr olmasý için ittifaklarýn sosyal anlayýþlý bir mantýðýnýn olmasý gerekiyordu. |
|
79
|
|
|
|
Gürültü, patýrtýnýn ortasýnda sükunetle dolaþ; sessizliðin içinde huzur bulunduðunu unutma. Baþka türlü davranmak açýkça gerekmedikçe herkesle dost olmaya çalýþ. |
|
80
|
|
|
|
Ozan Deniz Sarýtop Sözleri, Ozan Deniz Sarýtop / Düþünce Terminali... |
|