Hulki Can Duru

Cinsel Saldırı Suçu ile Tecavüzden Yargılananların Hadım Edilmesi Yasa Tasarısı

Söz konusu yasa İslami çevreleri rahatsız etmiştir. Çünkü yasa TECAVÜZCÜLERİ HADIM ETMEYİ ÖNGÖRMEKTEDİR. İşte bu nedenle Prof. O. Çeker sorunun odağında aslında “kadın” olduğuna vurgu yaparak "Sorunun odağında kim var? Kadın var. Kardeşim sen dekolte giyinirsen bu tür çirkinliklerle karşılaşman sürpriz olmayacaktır. Tahrik ettikten sonra sonucundan şikayet etmen

Kağıttan Kaplan ile Sivrisinek

Bir gün Nasrettin Hoca yanına kağıttan kediyle demirden fareyi almış gidiyormuş. Bir göl kenarına gelmişler. Hoca yoğurt bakracını çıkarmış, eline az yoğurt döküp kağıttan kediye vermiş. Kedi mıncık mıncık olmuş. Sonra demir fareye dönmüş… (Gerisini anlatmayacağım işte ! Çünkü masal dinleyip ülke sorunlarıyla ilgilenmediğiniz için size kızdım…:))

Aşka Allah'a ve Akla - Tarihi Simalardan Mevlevi

Mevleviliğin morfolojik yönü, biçimsel yapısı, özü, ortaya çıkış nedenleri, Mevlevihanelerin özellikleri, yönetimleri, örgütsel yapıları, ayinleri, törenleri, Mevlevilerin giyimleri, gelenek ve göreneklerini hakkında bilimsel ve nesnel bilgi edinmek istiyorsanız bu kitabı okumanızı öneriyorum.

Devrimler ve Karşı - Devrimler

Günümüz dünyasında, tarihsel diyalektik gelişimden çok, küresel güç odaklarının aldığı kararlar ve bunların siyasal yeğimleri tarihsel gelişmeleri belirliyor gibi. Yani halk belirleyici değil, belirlenen durumda. Kitleler kendilerini medya ile güdüleyen ve yönlendiren güç odaklarının istek ve tercihlerini yansıtan bir konumda

Yalnızlık ve Korku Çağı

Tunus'ta bir seyyar satıcının 17 Aralık'ta kendini yakarak öldürmesiyle patlak veren isyan domino etkisi yaratarak özellikle İslam ülkelerinde hızla yayılıyor. Fas, Libya, Cezayir, Mısır, Ürdün ve Arabistan için için kaynıyor. Millet sokaklarda kendisi yakıyor. 24 Ocakta bu kere Marsilya’da 16 yaşında bir genç okulda kendini ateşe verdi !

Sufilerden Özdeyişler

Bıstamlı Beyazıt, Hallacı Mansur, Bağdatlı Cüneyt, Mevlana gibi sufiler kendilerini Tanrı ile bir, hatta aynısı olacak kadar yücelmiş benlikler olduklarına inanmışlar, "batın" (görünmeyen) ile uğraştıklarını, asıl gerçeğin bu olduğunu, sıradan insanların yanlış olan "zahir"e (görünen) takılıp kaldıklarını, oysa zahir'e ve şeriata uyulmasına gerek olmadığını anlatmaya çalışmışlardır.

Mevlana ve İslam

Mevlana'nın dünyaya bakışı ve düşünceleri sürekli evrim geçirmiş, yaşamının ikinci evresinde -İslam ve şeriatı kat be kat aşmış- dinler üstü bir inanca ve bireşime ulaşmış, yepyeni bir din, inanç ve yol ortaya koymuştur.

Yumurta ve Sevgi

Onlar üniversitede "ilim" değil "bilim" görmek istiyor, süslü püslü pahalı takım elbiseler giymiş sonradan görme siyasetçiler, küçümseyen bakışlar, ya da, düzenin zengin ettiği sermaye adamlarını görmek istemiyorlar, "bilim adamı" görmek istiyorlar. Çok bilmiş söylemler duymak istemiyorlar.

Din

İnançlara Saygı Göstermek

Bilimsel bakışta hoşgörü, saygı, saygısızlık gibi kavramlara yer yoktur. Bilimsel düşünce deney, akıl, mantık, nesnellik, tarafsızlık, eleştirel yaklaşım ilkelerine göre işler. Matematikte demokrasi olmaz. Doğru tektir ve diğer sonuçlar hoşgörülemez.

Din

Paganlık ve Yahudilik'ten Gelme Bir Adet: Kurban (İkinci Bölüm)

Psikanaliz kurban kesmeyi insandaki "öldürme" ve "kan akıtma" içgüdüsünün yüceltilmesi (süblimasyon) olarak görür. Kurban kesmekle insan bu "kan dökme" arzusunu tatmin etmiş olur. Bu arzu veya hayvansal içgüdü bu şekilde tatmin ve telafi edilemediği takdirde insanın herhalde daha çok kan dökmesi kuvvetle muhtemel olsa gerek !

Miraç ve Mescidi Aksa (1. Ci Bölüm)

Miraç’ın 621 yılında gerçekleştiği tarihte Mescidi Aksa yoktu, henüz inşa edilmemişti. Bölge Doğu Roma denetiminde idi. Mescidi Aksa, Miraçtan 17 sene sonra 638de inşa edilmiş olup zaten o tarihte Muhammet de hayatta değildi. O halde nasıl olur da Mescidi Aksa’ya gidebilir?

Mevlana'dan Aforizmalar

Hani Mansur, Tanrıya aşkı son aşamasına varınca kendine düşman kesildi, kendini yok etti gitti. "Ben Tanrıyım" dedi. Yani "Ben yok oldum, Tanrı kaldı ancak." Bu söz, alçak gönüllüğün son derecesidir, kulluğun sonudur.

Dindarlığın Psikiyatrik Tetkiki

Russell, Kierkegaard, Tolstoy gibi düşünürler, dinsizlikten ziyade, dinin neden olduğu ahlaksızlık olgusuna ısrarla dikkat çekerek, çok önemli toplumsal bir gerçeği açığa çıkarırlar. O halde, eğer "dinin ahlaksızlığı" söz konusu ise, dinin, aslında "ahlaksızlığın dini" konumuna düşmesi de kaçınılmaz olabilir.

Başa Dön