• ÝzEdebiyat > Deneme > Ýliþkiler |
121
|
|
|
|
Gözlerin annene, ellerin benim ellerime benzemeliydi..Gözlerine baktýðýmda kelebekler kanatlanmalýydý pencerelerimden. Aðladýðýnda, yüreðime hançer inmeliydi küçüðüm. Ýlk sözcüðün baba olmalýydý ki annene nispet yapayým. Ah gülüm, ah hazaným..Gelmeyeceksin iþte. Ellerimin arasýna küçük bedenini alýp kanýmdan, canýmdan olan seni delicesine öpmeyeceðim. Off ne olur sorma nedenlerini, dilim lal. Sorma Elifim, sorma incitanem..Dilimde hasret türküleri, yüreðimde imkansýzlýðýn..
|
|
122
|
|
|
|
SEVDA ÝÞTE YÜREKTEKÝ YANGIN... |
|
123
|
|
|
|
terbiye; insan için aile içerisinde baþlayan, okul hayatý ve sonrasýnda devam eden bir eðitim þeklidir. |
|
124
|
|
|
|
UMUTLARI OLAN ÝNSANLARDIK BÝZ. GERÝDE YÜREKLERÝMÝZE YAPIÞAN DÜZENÝN KÝRÝ KALDI... |
|
125
|
|
|
|
siz ne sandýnýzdý
iyilerin nesli keleynak kuþlarý gibi tükendi mi?
hayýr onlar hala aramýzdalar...
yaþýyorlar..
ama bizler farkýnda deðiliz. |
|
126
|
|
|
|
Kýskanç insan, Allah’ýn yarattýklarý üzerindeki kontrolünden gaflettedir; kendini ve etrafýný Allah’tan baðýmsýz zanneder. Güzelliði, aklý, zenginliði kiþiye ait sanýr ve kendisiyle kýyas ederek kýskançlýk duyar. Bu özelliklere sahip olduðunda üstünlük elde edeceðini düþünür. Oysa her þey Allah’a aittir ve her þey O’nun denetimindedir. |
|
127
|
|
|
|
kalem, insanoðlunun duygularýný kaðýda dökmesinde toplumla buluþturmasýnda rol alan en önemli araçtýr. |
|
128
|
|
|
|
Darbeli kafam
en namüsait bir mahiyette
Ýç geçirirken
Ben se orda bir yerde…
|
|
129
|
|
|
|
Aylardan yalnýzlýk, kar yaðýyor üþüyorum. Ellerim morarýyor soðuktan. Sigara dumaný ile ýsýnmaya çalýþýyorum. Þimdi sevilmenin zamaný... |
|
130
|
|
|
|
Kendimizin hayatýnda baþrol oynamaya çalýþýrken aslýnda baþkalarýnýn hayatlarýnda figüranlýkmý yapýyoruz diye düþünmeden edemiyorum artýk. |
|
131
|
|
|
|
Hepimiz etkilenimlerimizin bütünüyüz. Bildiðimizi iddia ettiðimiz anda öðrenmeye karþý direnç göstermiþ oluruz. Oysa karþýmýzdakinin söylediklerini iyi analiz etmiþ olsak anlayabiliriz. Çünkü en doðru bilinenlerde dahi yanlýþlar en yanlýþ kabul edilenlerde dahi doðruluk paylarý vardýr. |
|
132
|
|
|
|
Biz hem düþlenen hem yaþanandýk |
|
133
|
|
|
|
Bir varmýþ bir yokmuþ diye baþlar bütün masallar.. Masalýn sonunu baþýndan haber verir bu söz aslýnda.. Önce vardýr sonra yok.. Masallar güzel ve yardýma ihtiyacý olan temiz kalpli kýzlarýn etrafýnda anlatýlmaya baþlanýr ama masalýn sonunu kötü cadýlar,kara prensler belirler.. Eðer iyi yürekli bir kahraman çýkar kýzý kurtarýrsa masal mutlu sona erer.. Ya çýkmazsa? |
|
134
|
|
|
|
Kim özlerdi teninin kokusunu
Kim sevgilim ...
|
|
135
|
|
|
|
Sessiz gelen aþk, yumurtlayan tavuk gibi ortalýðý ayaða kaldýrýr. Aþk zayýf karakterde kendi havasýný atmasýný sever. Alay eder. Uykusuz býrakýr. Gündüzü ve geceyi alt üst eder. Aþký heyecan dalgasýyla kiþinin dünyaya bakýþýný ve yaþam biçimini parçalar. Atom etkisi yapar.
Aþk hiçbir zaman geldiði gibi durmaz. Zamanla sýradanlaþýr. Heyecaný kaybolur. Etkisi azalýr. Bütün bunlar gitme sinyalidir. Her benliðin yaþamasý gerektiði için herkesi ziyaret eder. Bizi de herkesi ziyaret ettiði gibi ziyaret etmiþtir. Ama geride býraktýklarý önemlidir. geliþi ve gidiþi doðal bir süreçtir. Aþktan nereye ne kaldýðý aþktan ne anladýðýmýzdýr. Üzücü olan ise aþkýn gidiþiyle geride normal hayata dönüþümüzdür. |
|
136
|
|
|
|
...öyle çok büyütmüþümki seni içimde þimdi ne yöne dönsem sana çýkýyor kaçmaya çalýþtýkça sen duruyorsun karþýmda... |
|
137
|
|
|
|
Gönül Zenginliði bu baþka bir þeye benzemez. Parasal zenginlikle kýyas bile kabul etmez. Bizim iþ yerinde ki mahallenin bir Esma Ablasý var. Arka sokaklarda barakadan bozma bir ev de oturuyor. Her gün düzenli olarak kedilere ve köpeklere mama getirir. Bulur buluþturur ve o mamalarý sokak aralarýnda önce kedilerin bir müddet sonrada köpeklerin önüne serer. |
|
138
|
|
|
|
Bayadýr kadýn-erkek iliþkilerinin ekonomik boyutuna yönelik yazý yazmak istiyordum. Ancak konu çok hassas ve derin olduðu için elim bir türlü klavyeye varmadý. Fakat geçen hafta bir arkadaþýmla bir alýþveriþ merkezine gittik ve oradaki maðazalarý dolaþtýk. Hele bir tanesinin içerisindeki çeþit bolluðu ve ürünlerin ilk bakýþtaki çekiciliðini görünce, son yýllarda özellikle bazý kadýnlarýn eþ seçerken ön plana çýkardýklarý deðerlerin nedeni konusunda kafamda bir þeyler oluþtu.
|
|
139
|
|
|
|
Sen zaten beni hic sevmedin diyordu… Aslinda sevmistim, cok sevmistim hem de. Sevmenin rolu olmaz ki bir kere… Bu kadar zaman gecmesine ragmen hala bunu anlayamamasina sasiriyorum. |
|
140
|
|
|
|
baþkalarýnýn verdiði akýlla hareket etmeye mecbur musunuz? |
|