..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Taksim
Aysel AKSÜMER
Deneme > İstanbul

Kapıdan dışarı adım atarken bazen tek bir düşünce bazen de o kadar çok şey geçiyor ki aklımızdan. Bazılarını bir sonraki güne ya da diğer günlere öteliyoruz. Son yaprağı kendimizde olmayan bir defterin yaprakları arasında sayfaları dolduruyoruz hızlıca. Telaşlıyız; bitmesi gereken işlerimiz, erişmek istediğimiz düşlediklerimiz var. Orhan Veli'nin "Beni bu güzel havalar mahvetti" şiiri dolanıyor dilime ve gözlerim doluyor. Sıcak, güneşli bir ha

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
221 
 Yaratıcılık 2  (Bayram Kaya)

Felsefe yapmak tabii ki anlaşılmaz olmak demek değildir. Ama çıkarımınız yazarın da okurunda asgari bir felsefe bilgisi seviyesinde “olmaması” anlamında da değildi herhalde. “Çiftçi kült” demek izole bir grubun çiftçilik üzerine düşünüp "çevresini çiftçi gibi düşünmekle etkiler" olması demektir. Bu felsefenin ve epistemolojinin ortaklaşabileceğimiz en basit durumuyla bilinen kuralıdır.
222 
 Düşünen İnsan  (Bahar Kalemi)

Birçok ayet-i kerimede " Ey Akıl sahipleri hiç düşünmez misiniz? Yada ne kadar da az düşünüyorsunuz " der. Kuran-ı Kerim: Alak Suresi: mealen " Bismillâhirrahmânirrahîm 1, 2. Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı bir aşılanmış yumurtadan yarattı. 3, 4, 5. Oku! İnsana bilmediklerini belleten, kalemle (yazmayı) öğreten Rabbin, en büyük kerem sahibidir. 6, 7, 8. Gerçek şu ki, insan kendini kendine yeterli görerek azar. Kuşkusuz dönüş rabbinedir.
223 
 Faiz 23  (Bayram Kaya)

Paradan önce altın gümüş vs. ile takas yapılıyordu. Kıymetli madenden önce de çiziklerle, mal kadar taş, im gibi eşleşicilerle köleci takaslar yapılıyordu.
224 
 El Baal Bel 1  (Bayram Kaya)

Zengin ve fakir oluşa giden yol İttifak içinde önce fısıltıyla konuşuldu. Fısıltılılar zenginliklerini grup ya da kişiler sahipliği üzerindeki oldubittilerini, ortaya karışık sunum tartışmalarını ortaya koymuştu.
225 
 Butlan 3 (İsmiyle Tezat)  (Bayram Kaya)

Kişi üzerinde boşa düşen 5 parça eylemin, enerji zamanı; yavru bakımı olarak birine, gizlenme yeri bulma olarak diğerine, yavru bakımı olark bir başkasına, güvenlik sağlama, uykudayken nöbet tutma olarak diğer kişilerin her birine birer parça iş eklenir.
226 
 Yaratıcılık 5  (Bayram Kaya)

Her yetenek, sınırlı bir kapasite içinde ama bir yetenek birçok yeti durumun çevrimiyle sınırsızdır. Bu bağlamla kapasite bir yetenek türü özelleşmesi de değildir. O kapasite içine "bir türden kapasitenin daha bir işlevle depo edilip olmakla kullanılmasıdır".
227 
 Dört Durumla Ancak Teoloji 13  (Bayram Kaya)

İlk selleri kınayıp bu kınamanın sütresinde kendimizi görememekle hala sürece teolojik bakıyorduk. Neden olanın olmayana borcu vardı? Borç neydi. Kolektif yapılar olanın olmayana borçlanmasıyla başlamamıştı ki böyle bir borçlanma ve süreci çözüm şekli oluşsundu.
228 
 Nietzsche...  (Necat Dilaver)

Nie’nin kelimeleri de özgürdür. Bazen cümlenin anlamına ters bir kelime o cümle içinde geçer. Bunun amacı; okuyanın zihninde o kelimenin çınlamasıdır. Yani, Nietzsche okuyanlar; düşünür durur...
229 
 Ölüm ve Yaşam Nasıl Var  (Bayram Kaya)

İniş ve çıkış; taban ve tavan neden varsa ölüm ve yaşam da birbirinin belirsizi üsteli durum olmakla birbirine göre birbirinin belirli durumu olmakla vardır.
230 
 İnsan Nasıl Ortaya Çıkmıştı? 3  (Bayram Kaya)

Bir miktar buğday ile bir kundura, farklı bir üretim; farklı bir tüketim ve farklı bir kullanımdılar. Fark veren her şey kendi aralarında FARK POTANSİYELLİ durumdular. Aralarında FARK GERİLİM olan çekimin akışıydılar. İşte üreten ve iradi olan İLAHLAR; gruplar arasındaki bu fark potansiyelin çekimine uygun “temas etmenin ve ittifak yapmanın” kararlarını da alan İRADEYDİLER.
231 
 Türkiye Burjuvazisi Artık Konuşmasın (2)  (Cemal Zöngür)

Bir toplum ve bir ülke düşünün, kendi burjuvazisinin niteliklerini bilmeden, hem eleştirmektedir hem de onun arkasından gitmeyi sürdürmesi, Bu yapı belki de dünyanın en ilginç toplum ve ülke gerçekliğinin tek örneğidir.
232 
 Anlamak Gerek 58  (Bayram Kaya)

Doğadaki üreme içinde bakımı yapılan bir yavru; uf demeden ebeveyni sırtımda taşımalıyım, demenin minneti içinde değildir. Bakımdan kesi-len yavru da kimsenin değildir. Bunun gibi totem alan içinde de tıpkı doğadaki gibi doğal yol ile doğumlar oluyordu. Kolektif birim zamandan ötürü yavru doğuranın ve doğurtanın bakım aitliği olmuyor o yapı aitli-ğinin bakım gözetim ve beslenme aitliği oluyordu.
233 
 Felsefe Kırıntıları - Skolastik  (Ömer Faruk Hüsmüllü)

Skolastik genel anlamda kiliseye bağlı olan okullarda ve kilisenin otoritesini tanıyan üniversitelerde okutulan konular,uygulanan yöntem ve hakim olan zihniyet demektir. -Herhangi bir felsefe okuluna sımsıkı bağlanıp kendini her tür eleştiriye kapamış olan bir otoriteye bağlanma zihniyetine de skolastik denir.
234 
 Faiz 17  (Bayram Kaya)

Kolektif süreç, kişi üzerine dağılımla birçok türlü olan başka-başka enerjiyi, kolektif birim zaman üzerindeki işlevsel ve görevdeş dağılımıyla işlerge (tahrik) eden enerjilere dönüşüyordu. Kolektif süreç işlevsel görevdeşlikle işleyim gücünü (farklı totem mesleği sektörleri atölyeleri) ortaya çıkarıyordu
235 
 Hukuk [ortaklık - Paydaşlık - Kolektifi İlik] Nedir?  (Bayram Kaya)

Hukuk kolektifti. Doğada ilk kes ortaklığı olanların hukuku vardı. İlk kolektif hukuk sosyal hukuktu. Sosyal hukuk sağlatan bir ortak anı yaşanmışlığını içeren bağ enerjili hukuktu.
236 
 Düşüncenin Gelişimi ve Toplumsal Körleşme  (Cemal Zöngür)

Biyolojik edim ve güdü tüm canlılarda mevcut olsa da, maymunların dışında diğer canlıların beyin hacmi ve nöron sayıları, insan beyin kapasitesinin çeyreği bile değildir. Bu yüzden hayvan türlerinin edim ve güdülenmesinde, öznel ya da nesnelliğin varlığı (Ontoloji) söz konusu değildir.
237 
 Abderalı Çocuk  (Eurydike)

Biliyorum,bir serzenişten daha buruk bir şey senin iç çekişin.Hayallerinden vazgeçip, bütün varlığını “gözle görülemeyecek kadar küçük ve mutlak” parçacıklara adamanın pişmanlığını mı çekiyordun, açıkçası emin olamıyorum.
238 
 Anlamak Gerek 64  (Bayram Kaya)

Köleci sistemle birlikte, kolektif etki içinde basit olmayan ve sistemin paydaşlığını kökten sarsan bir yer değiştirmeler yapıldı. Kolektif etkiyi veren kişilerdi. Kişi, kolektif etki değildi. Kişiler bağdaşla olan durumun içindeki bir kişi, ancak bir kolektif etkiydi.
239 
 "Eşek" Dersin Kızarlar, "Aslan" Dersin Kızmazlar...  (Emine Pişiren)

Eşeklerin bir başka özellikleri vardır; hani Midas’ın uzun kulakları gibi… Bu uzun kulaklar sayesinde güçlü bir işitme duyularına sahiptirler. Ayrıca çok oburlar, bir türlü doymak bilmezler neredeyse bir tugayın çöplüğünü yeseler bile onu sindirecek güçlü sindirim sistemleri vardır. Bunun yanı sıra develerden daha dirençlidir çölde. Su gereksinimlerini, bitkilerden en fazla su alma ve vücutlarında saklama kapasitelerine sahiptirler. Öyle ki çok uzun mesafeleri susuz kat edebilirler.
240 
 Faiz 12  (Bayram Kaya)

Özne nesnel kolektif tahrik kuvveti kolektif depo gücünü oluşur. Özne nesnel kolektif tahrik (işlerge) kuvveti araç gereç amortismanını oluşur. Kolektif tasarım tahrikini, araştırma geliştirme tahrikini vs. karşılar bir sinerji ve bileşim gücünün özelliği olmakla kolektif alanın kolektif tahrik (işlerge) gücü olmaktadır.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Kopya Yapılar 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Kopya Yapılar 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2022 | © , 2022
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.